Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sposobnost, da te vrne v mlada nora leta

Zastava 850

Avtor prispevka: Anže Jereb
Današnja mladina se tega ne spominja, ampak fički so bili včasih zakon. Ne zaradi varne konstrukcijske zasnove ali posebnega udobja, pač pa zato, ker so pred desetletji mobilizirali takratno Jugoslavijo. In še izdelovali so jih pri 'nas'.
Sposobnost, da te vrne v mlada nora leta
Foto: Miha Kokalj
9. 5. 2016 ob 8:00
Komentarjev: 0
tvoj volan zastava 850 - Ivan Rožnik
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Kot se zgodi z večino stvari, je tudi pozneje 'fičko' oziroma zastava 750 (850) na svoji priljubljenosti izgubil, cene rabljenih pa so padle. Pred kakšnimi petnajstimi leti celo do te mere, da smo jih za nekaj tolarskih tisočakov fantje redno kupovali, se z njimi po gozdnih poteh vozili kak teden, dokler niso razpadli. Potrdim lahko, da fičo ni pravo kleno terensko vozilo. Poškodovane in nevozne smo seveda odpeljali na odpad. No, ampak danes so ti avtomobili bistveno bolj redki, zato je njihova vrednost večja, prav tako so bistveno bolj atraktivni. Ivan Rožnik to dobro ve.

Ivan, zakaj ravno fičko?

Pri naši hiši imamo servisno delavnico že več desetletij in praktično od samega začetka se pri nas popravljajo tudi fički. Včasih seveda pogosteje, danes pa so to redka vozila in jih na naših dvigalih ne vidimo ravno vsak dan. Predelava tokčno tega avtomobila je dejansko nastala po čistem slučaju, saj je bil prav tale v službi PTT le kakšno leto in pol, potem pa je ob nesreči in bližnjem srečanju z ograjo mostu izgubil streho. Ker ga v delavnicah PTT takrat niso po letu dni popravili so se odločili za prodajo. V osnovi je bil kupljen za rezervne dele oziroma za v "razhod". Pri začetku razdiranja pa se je pokazalo, da je skoraj nov. Torej popravilo potrebnih delov in dokončna odstranitev strehe pa imamo današni izdelek iz leta 1986.

Je to edini avtomobil, ki si ga predelal? Morda edini fičko?

Zame in za sina Primoža je bil v tolikšni meri prvi, nikakor pa ne edini. V Horjulu jih je bilo pred leti kar nekaj, bi skoraj lahko ustanovili svoje 'Fičo' društvo. Nekateri med njimi so bili precej predelani, imeli so navite motorje in spremenjeno kopico ostalih stvari. Okoli deset smo jih predelali. Sicer pa smo v svojih časih vozila dokaj pogosto predelovali, tudi druge znamke, veliko je bilo fiatov.

Koliko časa si že lastnik? Kaj vse si spremenil?

Lastnik tega fička sem od poletja 1985, registriran in s pridobljenimi A-testi je od junija 1986. Opis sprememb je kar dolg. Med najbolj pomembne seveda spadajo vse ojačitve podvozja in zgornjega dela vozila z jeklenimi povezavami in zaščitnim lokom. Zaradi teh je ta fičo dobrih 100 kg težji od navadnega, kljub odstranjeni strehi. Pa seveda male dodelave motorja, da kljub dodatni masi še vedno lahkotno potegne. Celo bolj od originalnega, pri čemer je tale tako ali tako 850-kubični, torej najmočnejša serijska izvedenka, ki je zapeljala iz Kragujevca. Poraba pa ni pomemben faktor, ampak, če vas res zanima, okoli 7 litrov, tudi manj.

Kako je z rezervnimi deli? Se veliko voziš?

Za rezervne dele zaenkrat s sinom nimava veliko težav, ker je teh kar nekaj na zalogi doma še iz prejšnjih let. Če pa se česa ne dobi več v naših trgovinah, je italijanski Trst blizu. Veliko delov je praktično enakih kot v fiatu 600D in nekaterih ostalih modelih, tako da rezervni deli niso težava. Do sedaj smo od predelave prevozili okoli 70.000 km. V prvih letih manj, nato je bil po opravljenem sinovem izpitu to njegov prvi avto, v dveh letih pa je z njim prevozil okoli 50.000 km. Po tem pa je postal izletniško in uživaško vozilo. Danes z njim na sladoled in podobne izlete vozim vnuke, ki se v njem počutijo odlično.

Kaj ti je na njem najbolj všeč?

Njegova sposobnost, da te vrne v mlada nora leta. Drugače pa majhnost, preprostost in gokart vožnja čez ovinke. Se pozna, da je majhen in lahek, zato tudi prostorninsko majhen motor nima težav in se z veseljem zavrti. Tudi parkiranje pred kakšnim nakupovalnim centrom je pravi hec, to smo v današnjih časih in velikih avtomobilih praktično že pozabili.

Imaš še kakšno staro vozilo?

Imam, vozil je pravzaprav kar nekaj. Recimo yugo 45 in kar nekaj Tomosovih avtomatikov, pa motor gogo 200 letnik 1954, BMW R65 letnik 1982, sin pa chevrolet impala letnik 1974 in motor BMW R80RT letnik 1986.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |