Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Neopisljiv faktor

Alfa romeo 159 2.4 JTDM

Avtor prispevka: Volan
Redki so avti s tistim skrivnostnim faktorjem, ki se ga ne da opisati. Zato pravijo, da niste pravi avtomobilist, če si niste vsaj enkrat lastili alfe romeo. Rok pravi, da je bil skrajni čas za eno, ampak ne kakršnokoli...
Neopisljiv faktor
Foto: Miha Kokalj
3. 6. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0
video tvoj volan alfa romeo 159 - Rok Kajtazovič
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Alfa Romeo je znamka, ki proizvaja avtomobile, ki še kako znajo zlesti pod kožo. Ne zaradi zanesljivosti oz. nepokvarljivosti, niti ne zaradi vrhunskih voznih lastnosti, temveč zaradi nečesa, kar se težko ubesedi. Pravijo, da gre za avte z dušo in Rok iz Kamnika se popolnoma strinja. Njegov vozni park je tekom let videl mnogo različnih predstavnikov, vendar niti bolj prestižne znamke niso Roka prepričale v tolikšni meri kot ravno alfa romeo 159, okoli katere je neka mistična avra. Zakaj, izveste spodaj.

Kateri avti so torej tisti, ki se z alfo ne morejo primerjati?

Ne bi rekel, da se ne morejo primerjati, najbolj ključen je tukaj sam užitek z avtom. Vozil sem, na primer, mercedes-benza CLS 350, ki je objektivno gledano kakovostnejši avto, vendar če ju primerjam, alfe ne premaga niti na področju udobja. Sicer pa sem vozil še dva forda, C-maxa in S-maxa, ter BMW-ja 330d. No, vmes je bila še alfa romeo 156, ki ji tudi gredo vse zasluge, da sem tako navdušil nad to italijansko znamko. Ne vem, zakaj, ampak alfe imajo zame nek skrivnostni faktor, ki ga težko opišem in ki ga druge znamke ponavadi nimajo. Saj veste, kaj pravijo. Niste pravi navdušenec nad avti, če niste vsaj enkrat imeli alfe. In sem si rekel, hudiča, sam sem velik avtomobilski navdušenec, bo že skrajni čas za eno. No, in jo imam ter jo bom imel še lep čas.

Povej nam kaj o lepotici.

To alfo si lastim že tri leta. Nekaj dodelav in avto izgleda super. Saj ne, da iz tovarne ni zapeljala lepa, vendar v dodelave smo vložili precej truda in rezultat je vreden vsega znoja. Včasih bi samo sedel in jo gledal, tako je lepa. Marsikdo čez nekaj let obžaluje, da je kupil alfo romeo, vendar meni sploh ni žal, saj z njo še nisem imel problemov. V glavnem, gre za letnik 2005, poganja jo 2,4-litrski dizelski motor JTDm, je pa tudi precej ošminkana, kar se vidi na prvi pogled. V ta avto je šlo res ogromno truda in časa. Dodelali smo praktično vse, karoserijo, podvozje in tudi notranjost, ki pa še ni končana.

Katere stvari so bile deležne predelav?

Jih je kar precej, upam, da ne bom katere pozabil. Streha je oblečena v karbonsko folijo, ogledala in kljuke so pobarvani v barvo vozila, enako notranja stran pokrova motorja, sprednja maska je tudi oblečena v karbon, zatemnjena so zadnja stekla, čeljusti so pobarvane v rumeno, drugi so izpušni nastavki, menjali smo vzmeti in platišča tudi niso serijska. Tale črna perla barva tudi ni od Alfe Romeo, ampak je narejena čisto po meri. In še bi lahko našteval. Aja, v notranjosti smo letvice oblekli v enak karbon in namestili velik avtoradio tipa 2-DIN. V bližnji prihodnosti pridejo še drugi sedeži, morda tapete in tako naprej. O, ne, nisem še končal z njo.

Veliko predelav pomeni tudi veliko vloženega denarja?

Koliko denarja je šlo v obdelave, je težko reči, verjetno kakšnih 50 evrov na mesec. Lepo počasi se daleč pride. Povečini sva se modificiranj lotila z bratom, nekaj tistih nepovršinskih predelav pa so seveda uredila razna namenska podjetja. Zame je bistveno dejstvo, da točno takega avta ni nikjer drugje na cestah, da je unikat. Vse predelave so plod moje in bratove domišljije.

Kako pa se pelje? In ne bodi pristranski!

Kar se tiče udobja na daljših relacijah in lege na cesti, ni daleč za mercedes-benzom CLS. Resnično! Kljub temu, da je avto znižan, je vožnja izjemno udobna. Tekoči stroški pa so tudi precej manjši kot pri kakšnem CLS-u in dostopnost rezervnih delov je prav tako večja. Poraba med 6,5 in 9,5 litri na 100 prevoženih kilometrov je čisto zmerna. Več kot zmerna. Če upoštevamo dejstvo, da motor proizvede 147 kilovatov oz. okroglih 200 'konjev', je poraba že kar super.

A te na avtu sploh kaj moti oz. bi še spremenil?

Seveda so stvari, ki me motijo, nobena alfa romeo in popolnoma. K sreči, drugače bi bil že dolgčas. No, v redu, samo ena ali dve stvari so. Turbo-luknja pri 1.500 obratih je precej moteča, ampak tudi to imam namen popraviti. Zaprl bom EGR-ventil in odprl sesalne lopute in tako naprej pa bo. Mogoče nato vgradim tud čip. Druga moteča stvar je pa težji vžig, ko je motor hladen. Skratka, nič kritičnega. Ko to popravim, pa res ne bom imel več ničesar, nad čim bi tarnal. Upam samo, da mi potem ne bo manj všeč, ampak verjetno ni vredno skrbi. Tale alfa je osvojila moje srce in naredila velik napredek napram prejšnjim modelom, zato komaj čakam naslednico.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki Alfa romeo 159 2.4 JTDm
vrsta motorja turbodizelski, vrstni, petvaljni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2387
moč v kW (KM) pri vrt./min 147 (200)
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
največja hitrost v km/h 228
pospešek 0-100 km/h v s 8,4
povprečna poraba v l/100 km 6,5
cena novega vozila v EUR okrog 30 tisočakov
zdajšnja vrednost v EUR nekaj tisočakov

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: drec
Obvestila
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 tedni  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 3 meseci  |