Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sorazmerje

Mercedes-Benz B 180 CDI BlueEFFICIENCY

Avtor prispevka: Anže Jereb
Biti inovator je težko, a se da, kar je pred krepko več kot stotimi leti dokazala gospa Benz in se s svojima dvema otrokoma ter motorizirano kočijo, ki ji dandanes ne bi rekli avtomobil, odpravila na pot do svoje mame.
Sorazmerje
Foto: Matej Mitruševski
1. 5. 2012 ob 10:23
Komentarjev: 0
video test mercedes-benz B180 CDI BlueEFFICIENCY
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

In to danes štejemo za pravi preboj v svetu avtomobilizma, za prvo pot z avtomobilom. Mercedes-Benz je imel v svoji zgodovini še ogromno drugih inovacij, nekatere bolj in druge manj posrečene. Med drugimi, manj posrečenimi, je vsekakor prva generacija razreda A. V času, ko so oblike vozil, vozne lastnosti, motorji, položaji za volanom in praktično vsi ostali elementi, dodelani skoraj do popolnosti, so se odločili zadevo dodobra prevetriti in v segmentu ponuditi visokega predstavnika. Zadeva se je izkazala za napako, ker se je avtomobil na losovem testu odrezal slabo. S popravki so ga sicer dodelali in enako idejo ponudili še v razredu B, a z obema ostali posebneži. Čeprav prihajajoča generacija razreda A ne bo več visoka in kupolasta, temveč nizka in športna, pa B tudi v drugi generaciji ostaja enakih linij. Slabo? Sploh ne, ker so prvotno idejo do sedaj že močno izpopolnili.

Njegov opis bi lahko začel s tem, da si bolj primernega avtomobila za dobro situiranega upokojenca ne morem zamisliti. Ampak se pri Mercedes-Benzu že dlje trudijo svoje avtomobile narediti zanimive tudi mlajšim in pri tem B-ju lahko naštejem veliko stvari, ki bodo premamile mlajše. Celo tisti, ki na prvo mesto postavljate zanimive linije, tukaj ne boste vihali nosov. B namreč lahko stoji na agresivnih osemnajstkah, ima zatemnjena stekla in športno podvozje. Zato izgleda povsem mladostniško in moderno pa tudi dovolj posebno, da je opazen. Če imate družino, boste cenili, da je prtljažnik dovolj velik in bo zlahka pogoltnil voziček in tri torbe s plenicami ter ostalo kramo. Isofix je pohvalno enostaven za vpenjanje sedeža, pravzaprav vabim ostale proizvajalce, da si podrobno ogledajo postavitev zank isofix, velika stekla pa pomenijo, da je preglednost in svetlost dobra. Zato otroci ne bodo sitnarili, ampak z veseljem opazovali okolico.

Prav tako ne bodo sitni zaradi pretresanja, B namreč kot pravi mercedes izjemno lepo požira neravnine in je prijetno tih. Se pa odličnost podvozja pokaže pri hitrejši vožnji, kjer je zelo uravnotežen in predvidljiv, zato se boste, brez družine seveda, lahko zapeljali tudi precej hitro. Malce pomoči pri zanesljivi legi seveda ponudi bolj športno vzmetenje, ki pa ga sam ne bi priporočil, ker ga B ne potrebuje. Ker B seveda ni avtomobil za dirkače, je 1,8-litrski turbodizelski motor povsem dovolj. Je zelo prožen, predvsem pa res pohvalno varčen. Na testu je porabil le okoli 5,5 litra, kar je konec koncev tudi lahko marsikomu v poduk.

Kaj bo privabilo starejše? Če odstranimo velika platišča in par malenkosti, je B lahko zelo eleganten, zatorej vas bodo privabile njegove umirjene in elegantne linije. Cenili pa boste tudi to, kar B-ja med ostalimi predstavniki razreda sploh dela posebnega, njegova višina. Všeč vam bo višji položaj sedenja, zaradi katerega boste lažje gledali ven, predvsem pa boste lažje tudi vstopali in izstopali.

Umirjeno podvozje bo skrbelo, da bodo daljše poti prijetne, motor pa, da prestavljati skoraj ne bo potrebno, ker je povsem dovolj močan. Torej vas bodo pozitivno presenetile enake stvari kot mlade, le v malce drugačnem smislu. Kaj bo motilo starejše in mlajše? Da ročna zavora ne popusti sama, ampak jo je treba spustiti na roke. In da opozorilnik pred trčenjem deluje z manjšim zamikom in opozori šele takrat, ko že zdavnaj zmanjšate hitrost, verjetno pa tudi simbol kavice med merilniki, ki nakazuje, da ste utrujeni in potrebujete počitek. Ta namreč nikoli ne izgine, tudi če utripate z očmi kot kakšna slaba žarnica, ali nosite očala.

Testni B stane 30.000 evrov, kar ni malo, je pa lahko bistveno cenejši. Dobite ga že za 23.000 evrov pa bi sam večino dodatkov, ki jih ima ta, brez težav pogrešal. Skoraj vse razen ksenonskih žarometov in potem je cena že zelo solidna.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mercedes-benz B180 CDI BlueEFFICIENCY
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1796
moč v kW (KM) pri vrt./min 80 (109) od 3.200 do 4.600
največji navor v Nm pri vrt./min 250 od 1.400 do 2.800
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4359 x 1786 x 1557
medosna razdalja v mm 2699
prtljažnik v litrih 486
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1475 (2030)
največja hitrost v km/h 190
pospešek 0-100 km/h v s 10,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,6/4,1/4,6
poraba na testu v l/100 km 5,5
cena osnovnega vozila v EUR 21.600
cena testnega vozila v EUR 23.100
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 30.344

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 1. 2022
Januar 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
101112  domača premiera - mitsubishi eclipse cross PHEV
13141516
1718  domača premiera - kia sportage
1920  domača premiera - volkswagen taigo
212223
2425  domača premiera - cupra born
262728  domača premiera - peugeot 308
2930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 meseci  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 4 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 5 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 6 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 7 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |