Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ima karakter

Opel astra GTC 1,6 turbo sport

Avtor prispevka: Miha Dovč
Da je napredek od prejšnje serije Oplove astre precejšen, se odraža že v sami oznaki vozila. Iz astre H, ki je bila na trgu od leta 2004 do 2009, je nastala astra J. Ker se lastna hvala pod mizo valja, jo pohvalimo tudi mi. Tako dobre astre še ni bilo. S tem mislim tudi 'GTC-jko'.
Ima karakter
Foto: Anže Jereb
4. 4. 2012 ob 20:41
Komentarjev: 0
video test opel astra GTC 1.6 turbo sport
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Čeprav GTC pri Oplu nima dolge zgodovine (to je šele druga generacija astre, ki nosi to ime), kupejevska oblika pri astri in še prej pri kadettu obstaja že vrsto let. In tole je eden lepših primerkov z GTC spet 'polkupejevskih' oplov. Nemci odkrito priznavajo, da je pri novi astri GTC njen največji adut ravno izgled. Čeprav je preskok iz petvratne astre na trivratno manjši kot pri prvi generaciji, je ta veliko lepša in agresivnejša od predhodnice. Le poglejte si boke; kot bi jo ustvaril kakšen baročni kipar. Upam, da se zaradi nje ne bo ustvarilo reklo: vroč, kot hladni nemški avtomobili...

Precej so pri Oplu dali poudarka tudi vožnji in vodljivosti. Prva serija astre, ki je na trg zapeljala leta 1991, je v različici sport z 1,6-litrskim agregatom (tudi ta je 1,6 sport) po cesti tekla s 14-palčnimi platišči. Tole, kar vidite na slikah, je velikosti 20 palcev, a se cestne anomalije kljub temu ne prenašajo močno v kokpit, hkrati pa je astra GTC zelo lepo vodljiva in lepo čepi na cesti, a ob pretiravanju bo prej kot zadek kapitulacijo oznanil nos vozila. Opli dobro vodljivi, se sedaj vprašate? Če vam povem, da ima astra GTC sprednje vzmetenje z oznako HiPerStrut, vam to verjetno ne pomeni kaj dosti. Če dodam, da bo taistega imela tudi astra OPC, stvari dobijo pomen.

Če je na zunaj viden oblikovalski razkorak, bo voznik in njegov desni pajdaš deležen povsem istega tretmaja kot v petvratni astri. Že res, da je varnostni pas malenkost bolj nazaj in so vrata težka, dolga in na ozkih parkiriščih nerodna, so pa zato sedeži, stikala ter volan poznani. Tipk na sredinski konzoli je še vedno preveč, zaslonček med merilnikoma pa zna prikazovati le en podatek potovalnega računalnika, čeprav jih zna v astri ecoflex več.

V odsotnosti izvedenke OPC je ta astra trenutno najmočnejša, čeprav se pod njo vrti le 1,6-litrski bencinski agregat. S sapo turbinskega polnilnika skupaj napihata 132 kilovatov. Čeprav se vam bo porajal dvom o številčnosti konjenice, gre razlog iskati v menjalniku, ki je bolj naklonjen potovanjem brez trušča v kabini. Pri 130 km/h se motor suka z manj kot polovico razpoložljivih vrtljajev in zato zahteva najmanj 8,5 litra goriva, v povprečju pa slabih deset. In zopet v leto, ko se je osamosvojila Slovenija. Primerljiva astra je imela 1000 kg in 100 'konjičev'. Današnja jih ima 180, a se je tudi njena masa na račun povečane varnosti in velikosti povzpela čez poldrugo tono.

Če kupujete astro GTC, si obvezno kupite tako, ki ima takšne sedeže in takšne žaromete kot testna. Prvi bodo poskrbeli za udobje in dobro počutje, drugi za varnost, vse skupaj pa vas bo stalo 28 tisočakov. Ja, napredek se plača.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel astra 1,6 turbo sport
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 132 (180) pri 5500
največji navor v Nm pri vrt./min 230 pri 2200
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4466 x 1840 x 1482
medosna razdalja v mm 2695
prtljažnik v litrih 380 – 1165
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1550 (500)
največja hitrost v km/h 220
pospešek 0-100 km/h v s 8,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,9/9,3/7,2
poraba na testu v l/100 km 9,8
cena osnovnega vozila v EUR 18.235
cena testnega vozila v EUR 21.785
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 27.984

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 11. 2020
November 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 tedni  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 tedni  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |