Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Svežina

Citroën C5 tourer HDi 200 exclusive

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Malo je avtomobilov, ki zmorejo s svojo pojavo ostati po slabih štirih letih prisotnosti na trgu tako sveži in prepoznavni, kot je zadnji model citroëna C5 tourer. Četudi se ne zdi, je vedno opazen, glave se obračajo za njim, ljudje si ga želijo. Ni kaj, Citroënu je padla sekira v med.
Svežina
Foto: Matej Mitruševski
20. 12. 2011 ob 11:30
Komentarjev: 1
video test citroën C5 tourer HDi 200 exclusive
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Avandgardnost in masivna oblike C5 tourerja sta izjemno privlačni, da ne rečem idealni. Usklajenost njegovih linij in detajlov deluje hkrati prestižno, elegantno in športno. Kljub temu da ga je po treh letih že doletela rahla prenova, so se pri Citroënu odločili, da bo ta zgolj šminkerske narave, z dodatkom modernih led svetil v lučeh in s spremembo nekaterih ostalih malenkosti pri detajlih. Vse ostalo na njem je še vedno dovolj mikavno, da zmore zlahka privlačiti.

Zunanjosti ne gre očitati nič in podobno je z notranjostjo. Citroën C5 tourer ponuja obilje lično obdelanega prostora, tako v kabini, kot v zajetnem prtljažnem prostoru. Ja, kokpit je prijeten, poleti zaradi antracitne črnine stalno prevroč, vsekakor pa nikoli dolgočasen spremljevalec potovanj. Je pa znotraj obliki podrejeno tudi vse ostalo, kar v tem primeru ni pretirano dobro. Samosvoj futurizem merilnikov, razporeditve stikal in gubanja armaturne plošče ter tapiserij v notranjosti je dobrodošel in hvale vreden, ampak kaj, ko zaradi tega sicer dober avtomobil izgublja veliko točk na uporabnosti in praktičnosti. Drugače velja pohvaliti unikatnost pri oblikovanju ter izbiri materialov, pograjati pa končno izdelavo, ki ne dosega ambicij celotnega avtomobila. Če so z vesoljsko obliko sicer izdatno električno nastavljivi foteljasti sedeži slastni na pogled, je čričkov v sredinski konzoli ter voznikovih vratih preveč, odpadanje obloge iz konzole ob sopotnikovi levi nogi pa ne sodi nikamor, še najmanj pa v takšen C5. Odlagalnih mest skorajda ni; no za telefon in plastenko pijače, ki mora končati v globokem hlajenem predalu pred sovoznikom.

Opremljenost je v paketu exclusive s ksenonskimi žarometi, ki sledijo sukanju volana, tempomatom z omejevalnikom hitrosti in tristopenjskim gretjem delno usnjenih sedišč bogata, čeprav dvopodročna  ločeno avtonomna klimatizacija ne zmore učinkovito premagovati poletnih +35°C, multimedijska avdionaprava ne oddaja kvalitetnega zvoka, masaža v voznikovem sedežu je 'blažev žegenj', pomoč pri bočnem parkiranju je bolj kot ne neuporabna šminka. Zato je veliko bolj uporaben električno odpirljivi prtljažnik s pohvale vredne od pol do kubika in pol volumske kapacitete pri popolnoma ravnem dnu ob podrti zadnji klopi in možnostjo ročnega spuščanja k tlom za dodatnih 6 cm vsled pomoči hidravličnega vzmetenja Hydractive III+ .

Prav slednje (proti doplačilu, seveda) daje vedeti, da je avtomobil naravnan izključno na udobje, pa čeprav ponuja med opcijami tudi trdoto 'sport'. Mehkoba in mirnost z rahlim pozivbavanjem preko obeh osi sta pri običajni uporabi tako kot vedno njegova aduta, v športno definiranem režimu pa deluje avtomobil precej bolj suvereno, ampak še zdaleč ne športno. Precejšnja masa in dolga previsa terjajo svoj davek na dinamiko. Nepričakovan davek pa zahteva tudi njegov pogon. Hišni 2,2-litrski HDi s 150 kilovati moči takšnemu avtomobilu pritiče, s 450 Nm navora obljublja mnogo, vendar se tu nikakor ne izkaže. Razlog za to je počasna in velikokrat zmedena šeststopenjska avtomatika v menjalniku. No, pri zvezni vožnji se to ne opazi, več kot problematična pa so neodločna in neskončno dolga speljevanja v križiščih, nelogično (ne)prestavljanje v prestavo navzgor pri vožnjah po klancih navzdol ter velikokrat popolnoma zgrešena smer izbire prestave na zaprtih, vijugastih voziščih, kjer je igra pospeševanj in zaviranj nujna. In poraba? Takšen pogonski sklop zahteva v povprečju 8,5 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov, kar še zdaleč ni malo za tisto, kar ponuja.

Po drugi strani velja omeniti še ceno. Da želi takšen C5 predstavljati del premium segmenta, ki je v hiši sicer dodeljen izdelkom z oznako DS, govori slabih 40 tisočakov, ki jih je potrebno odšteti za takšen avtomobil. To ni malo, niti pri vzporedni konkurenci. Toda če je človek zaljubljen v C5, zakaj pa ne?

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki citroën C5 tourer HDi 200 FAP exclusive
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2179
moč v kW (KM) pri vrt./min 150 (204) pri 3500
največji navor v Nm pri vrt./min 450 pri 2000
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4829 x 1860 x 1479
medosna razdalja v mm 2815
prtljažnik v litrih 505
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1692 (674)
največja hitrost v km/h 225
pospešek 0-100 km/h v s 8,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,2/4,9/6,1
poraba na testu v l/100 km 7,9
cena osnovnega vozila v EUR 24.350
cena testnega vozila v EUR 39.790
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 38.890

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
Everlasf pravi:
Super test..predvsem zato ker je kriticen in objektiven, ne pa nekriticno hvalisanje in povzemanje prodajalcevih podatkov in lastnosti, ki so jasne ze na prvi pogled, Za avto sem se odlocil..na podlagi tega testa in ni mi zal. Kar tako naprej.
(pred 3 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |