Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ceneje na elektriko ne gre

Dacia spring R45 comfort plus

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko vsi toliko govorijo o elektriki in kako se bomo vsi v naslednjih letih vozili v tišini, večinoma pozabljajo, da so ti avti večinoma še vedno hudičevo dragi. Ne more si kar vsaka družina privoščiti 30, 40 jurjev za avto, sploh pa ne, če je to drugi avto pri hiši, kot se večinoma izkaže.
Ceneje na elektriko ne gre
Foto: Gašper Miš
15. 6. 2022 ob 6:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

cena je v primerjavi z ostalimi el. avti evroznamk najugodnejša
zunanja podoba je sodobna in spominja na križance
kljub majhnim zunanjim meram prostornost ni slaba
prtljažnik je za mestni avto precej velik
preglednost je dobra, okretnost pa odlična
vožnja in uporaba sta izjemno enostavni
poraba elektrike je majhna, ampak je to pričakovano
zmogljivosti so kljub majhni moči zadovoljive
namestitev polnilne vtičnice je na praktičnem mestu spredaj
cenenost se čuti na vsakem mestu, kar je tudi pričakovano
že pri hitrostih na obvoznici v Lj se ne počuti preveč dobro
polnjenje včasih ne poteka tako hitro, kot obljublja tovarna
doseg je pričakovano precej omejen, za mesto je dovolj
nima ogrevanih sedežev, kar pri el. avtu hitro pogrešamo
regeneracije praktično ni, zato tudi ni vožnje z enim pedalom
v prtljažniku ni posebnega prostora za polnilne kable
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.4 (7 glasov)

Je pa ena znamka poskrbela za rešitev in seveda je to – Dacia. Tudi če kdo nad romunsko znamko v lasti Francozov viha nos, ne more zanikati, da je duster fantastičen avto in da je sandero odličen nakup, da o novem joggerju sploh ne izgubljam besed. Ampak zdaj je tu spring. Pomladi smo ga dobili na test in pripeljal je kar nekaj svežine med električne avtomobile. Ja, kot smo pričakovali, med avtomobili ’velikih’ znamk je najcenejši na trgu!

Najprej cena: ker se je ravno podražil, je zdaj osnovni 17 pa pol, s subvencijo, ki je pri cenejših avtih 20 odstotkov, torej pride 14. Testni z nekaj več opreme pa dobrih 15 na koncu s subvencijo. Še vedno zelo ugodno v primerjavi z ostalimi električnimi avti in če je tole drugi avto pri hiši, je super. Kot prvi pa bolj težko. Zakaj?

Električni avti so dragi zaradi baterij, to je dejstvo. Baterije so sestavljene iz celic in več, kot jih je, dražje pač so. Tukaj ni nekega hudega količinskega popusta. Pri springu baterija shrani za današnje čase skromnih 27,4 kilovatne ure električne energije (24,7 naj bi bila neto), zato je lahko avto poceni. Cenenost se pa vidi povsod. Vidi in čuti, no. Ampak me to niti najmanj ne moti, ker vem, da pri tem ne morem gledati z enakimi standardi kot pri nekajkrat dražjih avtih. Platišča so na primer jeklena, ampak so pokrovi simpatični, da potem izgleda čisto v redu.

Oblika je v bistvu prav simpatična. Ni ravno ’moška’, ker je avto precej ozek, izgleda pa moderno, ker posnema križance in je malo višje od tal. Ampak to je samo trik, ker v električne avte navadno baterijo vgradijo v dno in je že samo zato potem potrebno narediti streho malo višje, da lahko notri sedimo vsi. Tudi višji od povprečnega mene. Sedi se res visoko, ja, ampak ravno zato je notri prostora dovolj tudi v drugi vrsti. Sem vozil otroka na njunih otroških sedežih, tudi odrasli so zmogli krajše poti. Res, da je avto zelo ozek, se je treba kar dobro razumeti spredaj, ampak gre brez težav.

In prtljažnik, skoraj 300 litrov meri. Res, da večino prostora v njem zasedejo umazani kabli, ampak če jih recimo ne rabite voziti s sabo, je prostora več kot dovolj za majhen mestni avto.

Plastika, materiali … ja, pač, vse je ceneno. Tako na otip kot na videz. Gumb za nastavljati višino snopa luči je predpotopen, potovalni računalnik lahko nastavljam samo z gumbkom pri merilnikih, kar nekaj je slepih gumbov in bi res lahko bil na volanu še tisti za glasnost, če je že za tempomat, prostori za odlaganje so zelo skromni, ampak sem se navadil. Tudi na krasen zvok, ko zapreš vrata in odmeva v kabini.

Ampak po drugi strani je zato avto lahek, samo okoli tono tehta, od tega baterija 186 kilogramov. In to pomeni, da je lahko tudi varčen. V prvi vrsti je namenjen mestom, kjer zlahka prevozi tudi preko 200 kilometrov, me pa moti, da regeneracija ni močnejša in se ne da učinkovito voziti samo z enim pedalom. Za obvoznice tudi bo, ni pa dober za avtoceste, tam se pa začne kar precej tresti in pozna se, da je zvočna izolacija slaba. 125 km/h je itak elektronsko omejena hitrost in v bistvu jo že ob najmanjšem klancu težko doseže. Takrat pa tudi doseg zelo pade in bo s polno baterijo komaj kakšnih 120 kilometrov. Recimo na poti do Kranja in nazaj sem izpraznil 70 odstotkov, tako da bi moral zelo umirjeno voziti, da bi prišel še v eno smer nazaj. Torej se da, ampak bo potrebno malo več prilagajanja. Kdor bo spring uporabljal v mestu, pa nobene panike, avto je temu namenjen. Najboljše je, kako okreten je, obrneš ga v vsaki luknji, parkiraš tudi.

Zanimivo je, kako šibek je v bistvu motor, pa sem bil vsaj v mestu vedno prvi, ko smo pospeševali z mesta. 33 kilovatov zmore, to je 45 ’konjev’. Od svojega jugota 45 ne vem, če sem že vozil avto s tako malo moči, ampak potem hitro vidiš, da je tudi to dovolj za dnevne skoke v mesto. Ko recimo prebereš, da do 100 km/h potrebuje več kot 19 sekund, se prav nasmehneš, ampak je v praksi zgodba drugačna; saj sem rekel, praktično vedno sem prvi odletel s semaforja, ker ima električni avto takoj na voljo ves navor.

Še polnjenje: ker je baterija majhna, se tudi na navadni domači vtičnici napolni v dobrih 12 urah. Ampak to nima smisla, kot stalno govorim, je pri električnem avtu nujno doma imeti tudi polnilnico, tam bo baterija polna v 4h do 5h urah. Naj bi bila, no. Sem imel tudi primer, ko se je polnila s samo 3 kilovati, naslednjič pa kljub isti napolnjenosti in temperaturi s 7 kilovati, kolikor bi se morala, tako da je včasih očitno malo muhasta. Polni se spredaj, kjer se dvigne pokrov z znakom, ki se ga odpre v kabini, kar se glede na postavitev polnilnic večinoma izkaže kot najbolj praktična postavitev. Testni spring je imel še dodatno hitrejše polnjenje, 290 evrov je doplačilo, da lahko potem polnite s 30 kilovati na enosmernem toku. To v praksi pomeni približno ena ura, da bo polna, če je čisto prazna. Ne vem, če ga dejansko rabite, ampak doplačilo tudi ni tako veliko, če bo res kdaj nujno skočiti iz Ljubljane do Maribora ali obratno, a ne …

Všeč mi je - sama ideja o poceni električnem avtu, oblika je itak stvar posameznika. Všeč mi je, ker je ugoden in ker z ničemer noče konkurirati dragim. Če se hočete voziti poceni in na elektriko, je pač odgovor dacia spring in v tem trenutku prav nič drugega. Če ’ne verjamete’ v elektriko in iščete samo poceni avto za kratko vsakodnevno vožnjo v službo, obstajajo pa še veliko ugodnejše klasične alternative in verjetno bo še nekaj časa tako.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia spring R45 comfort plus
vrsta motorja električni
baterija 26,8 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) pri vrt./min 33 (45) od 3.000 do 8.200
največji navor v Nm pri vrt./min 125 od 500 do 2.500
menjalnik samodejni, enostopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3734 x 1770 x 1516
medosna razdalja v mm 2423
prtljažnik v litrih 290
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 970 (405)
največja hitrost v km/h 125
pospešek 0-100 km/h v s 19,1
poraba (po WLTP) v kWh/100 km 13,9
poraba na testu v kWh/100 km 16,9
cena osnovnega vozila v EUR 17.490
cena testnega vozila v EUR 18.890
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.180

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 9. 12. 2022
December 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293001020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
26272829303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 184
renault captur 115
renault clio 113
volkswagen tiguan 92
hyundai tucson 90

Podatki veljajo za september 2022.

Letos je bilo v SLO prodanih 36.757 novih avtov.

Anketa
Kdaj bo gorivo predrago?
989Ko bo liter 3 EUR 988Ko bo liter 2,5 EUR 987Ko bo liter 2 EUR


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 10 meseci  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |