Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Najboljši? Najboljši!

Toyota GR yaris 1.6 turbo race

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko si takšen navdušenec nad avtomobili kot jaz, ti gre vedno samo eno po glavi: kako bi imel eno fino prazno cesto z veliko ovinki in pravi stroj. Žal je praznih cest vse manj, pravi stroj pa je prišel. Iz Toyote!
Najboljši? Najboljši!
Foto: Gašper Miš
24. 5. 2021 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

najbolj pričakovan športni malček zadnjih let
upraviči prav vsa pričakovanja navdušenih voznikov
motor je močan, odziven, prožen in rad se vrti
menjalnik bi bil težko boljši, ker je hiter in natančen
pogon neverjetno učinkovito prenaša moč na vsakršno podlago
podkrmiljenja praktično ni, zato v vsak ovinek vstopiš pogumno
tudi izgled nikogar ne pusti ravnodušnega
vseeno športni dodatki niso ceneni ampak v službi uporabnosti
zavore so fantastične, ker se kljub zlorabljanju ne utrudijo
ročna zavora je prava in odklopi zadnji diferencial
čeprav gre za napol dirkalni avto, je celo omejeno uporaben
zvok bi bil lahko bolj izrazit, pri prestavljanju dol nič ne poka
med močnim zaviranjem utripajo smerniki
4,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
5 (5 glasov)

Vsaj delček teh sanj se torej da zdaj doživeti tudi zares. Ja, noben med nami ni Ogier, tudi noben nima reli specialke za milijon evrov, kolikor stanejo tisti dirkalniki, marsikdo med nami pa ima recimo 40 jurčkov. OK, ni malo, ampak če se po cestah vozi toliko audijev, BMWjev in podobnih avtov, ki stanejo v povprečju vsaj dvakrat toliko, ljudje imajo ta denar.

Ko dobimo takšen avto na test, je vedno praznik. Sicer to pomeni ogromno dela in veliko prilagajanja, ampak na koncu dneva si zadovoljen, ker je delo narejeno, ker si užival in ker … avto ni razbit! Tudi to, ja ... Andrej Jereb ne bi bil srečen, ker je GR yaris na posnetkih njegov, in trikratni državni prvak v reliju ter 5. na reliju Monte Carlo v svoji kategoriji verjetno ve, kateri je dober avto. GR yaris je eno samo veselje. To je v praksi tako hiter avto, da ne moreš verjeti, dokler se z njim ne pelješ. Res je, obstajajo še bistveno močnejši in bolj brutalni stroji, tale je pa eden redkih, ki ga lahko tudi v praksi izkoristiš skoraj do limita. Zelo velika prednost je v bistvu majhnost. To je mala bombica, ki jo brez težav pelješ tudi po ozkih cestah, v zelo zaprtih ovinkih, da ne pometaš po celi cesti. In zraven kričiš od veselja!

Zverinica nepoznavalcem ne bo dala takoj vedeti, da gre za tako zmogljiv stroj. Še vedno ima spredaj motor, štiri kolesa, notri volan, torej avto kot avto. Ampak kaj dela GR yaris poseben? Motor definitivno. Samo za ta model so ga razvili pri Toyoti, ustreza vsem pravilnikom WRC in ima malo več kot 1,6 litra prostornine. Trivaljni je, turbo, jasno, pri 6500 vrtljajih pa stisne 192 kilovatov, kar je 261 ’konjev’. Oo, ja, se že fino sliši, a ne? Pa 360 njutonmetrov navora se tudi fino sliši za takšen mali avto, ker ga boste z največjim veseljem izkoriščali, ko boste pospeševali iz ovinkov. In streha je iz karbona, cele 3 pa pol kilograma lažja kot navadna. Kolesa? 18-palčna z zelo lepimi dirkaškimi platišči, volan pa tudi odlično sede v roke.

Je kar športen občutek, ko sediš notri, sploh zaradi sedežev, ki super oprimeta telo. Res pa je, da so ti avti narejeni za največ povprečno visoke ljudi, kot sem sam; veliki ne bodo več tako suvereno vrteli volana, ker bi celo sam sedel malo nižje, če bi se dalo, in ker mi potem vzvratno ogledalo ne bi delno zakrivalo pogleda naprej. Ampak je kabina načeloma v redu in po eni strani spoštujem Toyoto, da so naredili celo delno uporaben mali športen avto, po drugi strani bi bil pa lahko tudi brez zadnje klopi. Prostora je pač malo, to naj bo jasno, zadaj je precej nizek strop, tako da ni za dolgo za odrasle, spredaj je pa dobro. Vse pri roki, ročica menjalnika je super postavljena, predalčkov je dovolj in klasični merilniki so pregledni. Več ne rabiš. OK, multimedija še ni najboljša, ampak to se mi zdi pri tem avtu tako nepomembno kot to, da je prtljažnik res majhen. 174 litrov piše v tehničnih podatkih, ampak za prepoteno majico in sveže hlače bo dovolj. Ju boste morali kar pogosto menjati, če boste izkoristili vse, kar takšen yaris ponuja.

Recimo dober pospešek z mesta! V 5,5 sekunde se že premika s 100 km/h in to na praktično vsaki podlagi. GR yaris ima štirikolesni pogon. Ampak to ni vse. Ker ima testni paket race, sta še spredaj in zadaj diferenciala torsen, pomagata pa, da se potegneš iz vsakega ovinka kot največji mojster. Med sedežema ima gumb za dve, v bistvu tri nastavitve. Sport da 70 odstotkov navora nazaj, da postane tole prava drift mašina, za cesto, sploh če je spolzko, je pa zakon track, ki razporedi 50 naprej, 50 nazaj. Potem pa si upaš suvereno zapoditi v ovinek, do konca pohoditi plin in samo močno držati volan, da gre v smer, ki si si jo zamislil v glavi, ne v rokah.

Zakaj je ta avto še tako uživaški? Ker je nizek in lahek! Osnova vsakega športnega avta, seveda, in v bistvu samo izgleda kot yaris. OK, recimo, da do polovice tudi je, zadaj pa ima takšno vzmetenje, kot ga imata corolla in C-HR, pa nima petih vrat in bistveno nižji je. 45 milimetrov nižji, zadaj pa celo 90, ker se streha tako spusti. In kljub pogonu, diferencialom ter bistveno večji moči je od navadnega yarisa za 24 kilogramov lažji, tako da tukaj ena konjska moč premika samo 4,9 kilograma mase. To je zelo impresivna cifra in zato je ta manj kot 1300 kilogramov težek avtek v ovinkih kot peresce. Pa vseeno leti tudi 230 kilometrov na uro, če koga to zanima.

Ta avto te kar sili v to, da ga pelješ hitro. Motorček lepo brunda, vleče kot podivjan konj, ko ga zavrtiš nad 3 jurje, gumb IMT, ki sam dodaja vmesni plin pri prestavljanju dol, itak vedno izklopim, ker je tako lepo odziven, da rajši sam dodajam plin, menjalnik je pa itak zgodba zase. Tako hiter in natančen je, da ga sploh nočeš nehati grabiti. Za prestaviti, jasno, potem pa spet hitro roke na volan, da kam ne uide. Pa še ena stvar za navdušence: prava ročna zavora! Ampak še več, ko jo potegneš med vožnjo, odklopi pogon na zadnji kolesi, da ne bi uničil diferenciala! A je lahko lepše? Ja, lahko bi bilo, če bi bil zvok še malo bolj izrazit, sploh če bi še iz izpuha pokalo pri prestavljanju dol. Sicer ima zanimivo barvo zvoka, ker je motor trivaljni, tudi turbina se lepo sliši, ko do konca pohodiš plin, ampak verjetno so vse možne omejitve ljubiteljev metuljev krive za to, da ne sme pokazati vsega potenciala. Pa smo ga izkoriščali, v polni meri, in se je poraba na koncu vseeno ustavila pri samo 10,8 litra bencina na 100 km, kar je zelo dobro. Seveda, motor je majhen, ampak vseeno je to dober podatek pri tako zmogljivem avtu. Brez težav gre tudi z manj kot osmimi litri, če bi ga kdo rad moril z lepo vožnjo.

Ko smo imeli v uredništvu debato, kako dober je, smo naleteli na eno zanimivo misel – da je celo predober. In ker tako dobro leži na cesti ter se fantastično potegne iz ovinka, včasih celo ne veš, kje je limit. Podkrmiljenja praktično ni in to nas pri večini modernih avtov še kako moti, celo tistih z zadnjim pogonom, ker so avti enostavno postali pretežki, yaris pa se jim s svojo igrivostjo prav reži. In nikakor ne smem mimo zavor. Po takšnem mučenju, kot sem mu ga privoščil, se ni prav nič pritoževal, nobenega izrazitega pregrevanja ni bilo opaziti, zato mu res lahko zaupaš. Samo tisto tečno utripanje vseh smernikov bi lahko odstranili, ker pri takšnem avtu je pač jasno, da boš včasih zaviral v zadnjem trenutku, česar ne rabijo ravno vsi videti, ker vam tako ali tako ne bodo mogli slediti.

Najboljši avto zadnjih let. Definitivno. Tu pač ne gledam na praktičnost, čeprav se ga da za silo uporabljati tudi vsak dan in peljati otroka v vrtec in šolo, ampak me zanima vozniška izkušnja. GR yaris je zabaven, dovolj divji, dobro izgleda, da se počutim kot en pobalin v njem. No, saj s tem avtom res postanem in v tem primeru se mi niti 40.550 evrov z opremo race in doplačilom za belo barvo ne zdi drag. Sploh, če bodo kvote res ostale omejene, ker bo v tem primeru postal še dražji.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota GR yaris 1.6 turbo race
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1618
moč v kW (KM) pri vrt./min 192 (261) pri 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 360 od 3.000 do 4.600
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa, GR-four
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3995 x 1805 x 1455
medosna razdalja v mm 2560
prtljažnik v litrih 174
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1310 (335)
največja hitrost v km/h 230
pospešek 0-100 km/h v s 5,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,9
poraba na testu v l/100 km 10,8
cena osnovnega vozila v EUR 34.900
cena testnega vozila v EUR 39.800
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 40.550

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 10. 2021
Oktober 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 6 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 4 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 11 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 11 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 11 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 11 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 11 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 11 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 leti  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 1 leti  |