Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Igranje na prave strune

Toyota yaris 1.5 VVT-i e-CVT hybrid premiere

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Saj veste, da se avtomobili kakšne znamke enostavno ne zasidrajo v srce. So v glavi, ko iščete racionalen nakup, niso pa v srcu, ko želite nekaj tudi za svojo dušo. A je k sreči ponudba avtomobilov na trgu tako raznolika, da res vsak najde nekaj zase. Pa je možno, da to dvoje združimo?
Igranje na prave strune
Foto: Gašper Miš
18. 2. 2021 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

oblika takoj pade v oči, res je atraktiven
zunanje mere so ostale majhne, to je danes že velik plus
prostor v kabini je do konca izkoriščen kljub hibridni tehnologiji
še vedno zelo redek pravi hibrid v ponudbi
zmogljivosti so dovolj dobre, predvsem odzivnost je odlična
zdaj bistveno več prevozi samo na elektriko
menjalnik ima funkcijo B, torej lahko bolj zavira, ko želite
poraba je odlična v mestih
občutek med vožnjo je zelo dober, podvozje vrhunsko uglašeno
merilniki so zelo zanimivi v treh nivojih
ima pravi projekcijski zaslon
prostor ob vozniku je zelo dobro urejen, veliko je odlagalnih mest
ni najbolj primeren za tiste, ki večinoma vozite po avtocesti
multimedijski sistem je boljši kot prej, vseeno pa je lahko še boljši
občutek in predvsem zvok pri zapiranju vrat je cenen
cena je visoka za mali avto, čeprav je opreme in tehnike veliko
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (9 glasov)

Očitno je! Lep primer je Toyota. Če še vedno verjamemo, da so njihovi avtomobili pregovorno zanesljivi, je to seveda zelo racionalna izbira, in če nam je huda oblika všeč, tudi zelo zaigra na naša čustva. In tako je pred nami novi yaris, ki kar žari od navihanosti, sodobnega oblikovanja in seveda najnovejše tehnologije.

Vedno se spomnim na izjavo šefa znamke, ki je pred leti, ko je nastopil svojo funkcijo, izjavil ’no more boring cars!’ Nič več dolgočasnih avtomobilov! Takrat sem si mislil ’ja, ja, ti kar nakladaj’, danes pa lahko dam samo kapo dol. Ko sem zadnjič vozil novi GR yaris, sem bil totalno navdušen. Takrat sem se tudi prvič srečal z novim yarisom in sem si spet seveda mislil, da ta že je hud, če je pa razvit iz dirkalnika. OK, običajni yaris ni niti podoben tistemu v smislu vožnje in tehnike, je pa vseeno zelo prijeten mali avto.

Že izgled je zelo posrečen! Tako navihano deluje, malo nagajivo, kot tisti mulci ravno po puberteti. Kar je zelo kul. Znotraj je seveda manj razburljiv, ampak to še ne pomeni, da ni zanimiv. Če grem po vrsti, merilniki so mi v bistvu zelo všeč, ker imajo tri zaslončke, torej tri nivoje, da so ene informacije bližje kot druge, itak pa jih med vožnjo praktično ne gledate, ker je pred vami pravi projekcijski zaslon s projekcijo na vetrobransko steklo. Celo edini avto v tem segmentu je zaenkrat, ki ga ima, ostali imajo samo projekcijo na plastičen zaslonček, to je pa tisto pravo, ko se oči nič ne rabijo prilagajati in je že samo zato zelo dobro!

Pa odlagališča so mi všeč. Veliko jih je med potnikoma, celo zgoraj na armaturni plošči, tudi gumbi so dobro postavljeni, za tempomat so zdaj na volanu, edino tista za ogrevanje volana in izklop samodejnih dolgih luči bi lahko bila na kakšnem lepšem mestu, ampak Japonci morajo vsaj nekje kakšno reč malo zakomplicirati in uporabiti svoje zastarele gumbe, pa se ju k sreči ne vidi preveč. Za klimo so pravi fizični gumbi in ne na zaslonu, to je danes že prav posebna pohvala, pa še materiali so dovolj kvalitetni, predvsem izdelava se mi zdi zelo dobra za ta segment avtomobilov.

Se mi zdi, da samo pri multimedijskem sistemu Toyota še vedno nekako išče pravo pot, kakšni meniji so rahlo nelogični in predolgo traja, da najdeš pravo stvar, je pa dobro, da so tudi ob osrednjem zaslonu zdaj pravi gumbi, da gre vseeno hitreje, in večino stvari danes itak urediš preko CarPlayja ali Android Auta, kar yaris seveda podpira. Veliko moderne varnostne tehnologije je na krovu, mene pa so bolj navdušile še dobre led luči.

OK, avto je v končni fazi namenjen premikanju in k sreči yaris tudi to zna. V bistvu obvlada, je hibrid! Po novem je samo še clio hibrid, tako da ima dokaj posebno mesto na trgu in z vsemi izkušnjami, ki jih v vseh teh letih imajo, je rezultat v bistvu zelo dober. Nov 1,5-litrski atmosferski bencinski motor je močnejši, namesto 74 ima zdaj 85 kW (100 na 116 KM) in čeprav je navora manj (s 169 na 141 Nm), je po občutku med vožnjo bolj prijeten. Tudi če ima po novem zgolj tri valje namesto štirih in bolj globoko brni. Dobra stvar je še, da je baterija zdaj malo večja, zato lahko več prevozi samo na elektriko; še vedno tu govorimo o kilometru ali treh, se pa v mestu to zelo pozna in se lahko veliko več kot pol časa voziš samo na elektriko. Tam je tudi poraba zelo dobra, večinoma pod štirimi litri, zato je hibrid idealna izbira za tiste, ki se res veliko vozite v mestih.

Kdor večino svojih poti opravi na odprtih cestah, sploh avtocestah, pa nad samo porabo ne bo tako navdušen kot nad tem, da je vožnja prijetna, nezahtevna in da ni nobenih prestav, zato vse deluje zelo zvezno. Včasih se motor sliši bolj, kot si želite, to je takrat, ko do konca pospešujete ali vozite v klanec, ampak je potem naprej večino časa zelo tiho in mirno. Povprečna poraba na testu je bila okoli šest litrov, kar ni slabo, je pa to posledica veliko voženj na avtocesti, kjer hibridi pač ne pridejo do izraza, ker se na elektriko praktično ne vozite, razen ko je kakšen klanec dol, da se baterija malo napolni.

Zelo dobra lastnost novega yarisa je, da se res fino pelje. OK, občutek na volanu ni tako dober, kot nakazuje dinamična oblika, ampak je vodljivost zelo dobra in podvozje odlično požira luknje in razpoke na cesti za tako majhen avto. Čeprav nima veliko skupnega z GR yaris, je vožnja vseeno precej uživaška za ta segment malih avtomobilov. Zasluga gre še vedno dovolj majhni masi (avto ima nenazadnje dva motorja in baterijo), ki se je v primerjavi s starim povečala zgolj za 15 kilogramov, je pa po drugi strani občutek pri zapiranju vrat nekoliko cenen, ker očitno niso uporabili toliko dušilnih elementov, čeprav se zvočna zatesnitev med vožnjo ne zdi nič slabša od ostalih predstavnikov v razredu.

Moči je dovolj, če niste preveč zahtevni pri končnih zmogljivostih. Vmesni pospeški in predvsem odzivnost so zelo dobri. To je tisto, kar v realnosti najbolj rabite, in zato je vožnja lahko precej dinamična, čeprav na papirju kakšne številke niso tako hude. Zelo dobra funkcija je tudi B kot Brake pri menjalniku, ga kar dostikrat uporabljam, sploh v mestih, ker lepo zavira avto, da je možno voziti skoraj samo z enim pedalom kot pri električnih avtomobilih. Me pa moti, da v B potem drži visoke vrtljaje, ko se vozim enakomerno, in je potem motor glasen. Pač, dam nazaj v D, ki je itak najbolj primerna izbira, in je OK. Izbira voznih programov je bolj ali manj nepotrebna, v sport ves čas delujeta oba motorja, v eco pa je vse skupaj preveč zamorjeno, zato je običajna kar najboljša.

Še prostornost: yaris je bil majhen avto in je k sreči tudi ostal majhen. Med najmanjšimi v razredu je, ker so ostali vsi toliko zrasli v zadnjem času, da so v bistvu že zamenjali svoje bratce izpred nekaj deset let. Še vedno je dovolj prostora, če se zavedate, da je avto majhen, ampak se da sedeti tudi zadaj. Sam za sabo s povprečno višino lahko sedim, čeprav ne bi užival na dolgi poti, to je jasno. In tudi prtljažnik je čisto spodoben, 286 litrov ima, pa je yaris hibrid in ta tehnologija vzame nekaj dodatnega prostora v avtu.

Hibrid ja ali ne? Poraba ni tooliko manjša, da bi takoj rekel – itak. V mestu je, sicer pa niti ne, zato si ga morate po drugi strani tudi želeti. Yaris je na voljo tudi z dvema običajnima bencinskima motorjema in je z njima cenejši, testni pa je najdražji, ki ga sploh lahko kupite. Oprema je bogata, pogon je zmogljiv, zato stane 23 tisočakov … Ni malo za malčka, tudi precej dražji je od starega, ni pa veliko za toliko vsega, kar dobite v njem. Ampak bistveno je, da je postal res dober mali avto, ki zna zaigrati na marsikatero struno. Tudi tisto bolj napeto!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota yaris 1.5 VVT-i e-CVT HSD hybrid premiere
vrsta motorja bencinski in električni, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1490
moč v kW (KM) pri vrt./min 85 (116)
največji navor v Nm pri vrt./min 141
menjalnik samodejni, neskončnostopenjski, e-CVT
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3940 x 1745 x 150
medosna razdalja v mm 2560
prtljažnik v litrih 286
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1180 (435)
največja hitrost v km/h 175
pospešek 0-100 km/h v s 9,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,5/3,7/4,9
poraba na testu v l/100 km 6,3
cena osnovnega vozila v EUR 13.950
cena testnega vozila v EUR 23.240
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 23.240

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 4. 2021
April 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
26272829300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 382
dacia duster 342
škoda kamiq 189
volkswagen T-cross 185
volkswagen T-roc 177

Podatki veljajo za marec 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 16.291 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 5 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 5 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 5 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 5 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 5 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 5 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 6 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 6 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 6 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 6 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 6 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 7 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 7 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 8 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 8 meseci  |