Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Manj moči se bo poznalo le v denarnici

Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line

Avtor prispevka: Gašper Miš
Avtomobilski proizvajalci nas želijo na vsak način prepričati, da so prav križanci idealni avtomobili za aktivno preživljanje prostega časa. Verjetno naj bi to pomenilo, da lahko vanje zbašete vse športne rekvizite ter še družino po vrhu.
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
Foto: Gašper Miš
11. 1. 2021 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

doplačilna sedeža v tretji vrsti sta dejansko uporabna
sedeži v drugi vrsti so ločeni in posamično pomični
prtljažnik že v osnovi pogoltne 952 litrov, lahko tudi precej več
kakovost izdelave je na visokem nivoju, izbrani materiali tudi
poraba goriva se s slabimi sedmimi litri zdi zelo dobra
kombinacija motorja in menjalnika je zelo prepričljiva
paket GT line prinaša odlične led luči in številne vpadljive dodatke
trije kilovati moči manj se bodo bolj kot v praksi poznali v denarnici
na račun prostornosti trpi oblika, ki je vseeno bolj škatlasta
občutek na volanu ni najboljši, 5008 deluje tudi precej okorno
isofix sidrišča so v drugi vrsti težko dosegljiva, v tretji pa jih sploh ni
čeprav so mi digitalni merilniki všeč, moti počasna animacija
še vedno pogrešam fizična stikala, predvsem za prezračevanje
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (6 glasov)

Prav tu nastane največji problem, ker večina križancev, ki vozi po naših cestah, ni bistveno večja od drugih avtomobilov, recimo klasičnih karavanov, kot je elegantni peugeot 508 SW. Raaazen če boste izbrali nekaj takšnega.

To je peugeot 5008, njihov največji križanec, ki v dolžino meri kar 4,64 metra. Tista luknja oziroma prtljažnik, kot ji pravijo, lahko že v osnovi pogoltne 952 litrov, s podiranjem druge sedežne vrste in nalaganjem do stropa pa do 2.042. In to so podatki za takšno, dobrih 800 evrov dražjo različico s sedmimi sedeži, sicer je litrov še več! Pa ni samo prtljažnik zanimiv … Lahko začnem kar spredaj, kjer se sedi naravnost gosposko. Sedeža v tem primeru ne le dobro izgledata, ampak sta tudi nadvse udobna in odlično objameta telo. Podobno velja tudi za tiste v drugi vrsti, kjer je prostora prav tako veliko. Najbolj fino je prav to, da tam ni klasične klopi, ampak kar trije ločeni sedeži, vsi s sicer malce nerodno dosegljivimi isofix sidrišči. Ker lahko sedeže posamično pomikate tako po naklonu kot naprej in nazaj, to pomeni, da doplačilna v tretji vrsti nista le za okras, ampak sta dejansko uporabna. Dobro, dostop do njiju je sicer malce neroden, ampak to je bilo pričakovano in prtljažnik bo v primeru, ko boste s sabo prevažali pol vasi, sprejel le še kakšen nahrbtnik ali dva. OK, mogoče tri, ampak le, če njihov volumen ne bo presegel 166 litrov. Kdor bo šesti in sedmi sedež potreboval le občasno, bo navdušenše nad dejstvom, da se lahko precej enostavno podreta v ravno dno, po potrebi pa celo popolnoma odstranita iz vozila in pustita doma.

Če se kdo na tej točki še vedno sprašuje, zakaj imamo peugeot 5008 ponovno na testu, če pa smo v testih prvih dveh povedali že praktično vse, imam odgovor. V prodajne salone bo oziroma je marsikje že zapeljal prenovljeni, z večjim zaslonom, s katano narezano motorno masko in nasploh bolj fensi lučmi. Vse drugo ostaja podobno, zato je v primeru, da si izpogajate kakšno dobro ceno, še vedno smiselno pogledati tudi tega, ker ima nenazadnje že nov menjalnik in bogat paket opreme.

Namesto šeststopenjskega samodejnega menjalnika se moč na sprednji kolesi tokrat prenaša preko novega osemstopenjskega EAT8. V bistvu je nov samo v tem avtu, sicer ga Peugeot uporablja že dolgo in tudi s tem malce posodobljenim 2-litrskim štirivaljnim turbodizlom, ki ima po novem tri kilovate moči manj (torej 130 oziroma 177 'konjičkov' ter okroglih 400 njutonmetrov navora), se odlično ujame. Seveda ne pričakujte, da bo prestavljal tako bliskovito kot kakšen Porschejev PDK, ampak za tip avtomobila je praktično perfekten. Glede tistih treh kilovatov moči manj pa, po pravici povedano, tega niti opazil ne bi, če ne bi po naključju preveril v prometni. Lastniki najbrž boste, ker bo zavarovanje v tem primeru takoj nekaj deset evrov cenejše. Mogoče boste opazili tudi pri porabi goriva, ki se bo na sto prevoženih kilometrov v praksi gibala med sedmimi in osmimi litri, na testu pa se je na koncu ustavila celo pri številki 6,9. Se mi sploh ne zdi pretirano, bi rekel celo, da je precej dobra. 5008 GT nam je s praktično enakim motorjem in dvema stopnjama menjalnika manj porabil kar kakšen liter več, je pa res, da je bilo takrat precej hladneje, zato ni čisto realno primerjati.

Ko ravno govorim o oznaki GT, ta jo ima. Sicer zraven piše še line, kar pomeni, da je tik pod vrhom ponudbe. Active je najbrž za tiste, ki iščete čim cenejši način prevažanja množic, allure za večino, tale GT line pa doda še piko na i. Čeprav obstaja še GT, bi sam izbral tega, sploh če gledam na razmerje plačano in dobljeno. Da me ne boste narobe razumeli, seveda je v primerjavi s paketom allure dražji, ampak sta žarometa tu že serijska led, zraven dobite še otroški paket (ki v drugo vrsto prinaša mizici in zavesici), obenem pa tudi pester nabor varnostne opreme in kup dodatkov, da bo še bolj vpadljiv.

Če že želite prihraniti, raje odštetje 850 evrov in pozabite na električno pomična prtljažna vrata, ker so počasna in jih realno itak ne potrebujete, pa bo točno takšen vaš za manj kot 40 tisočakov. Tale ima etiketo, na kateri piše 40.110, kar je nekako primerljivo s konkurenti, v primeru financiranja pa ga boste lahko domov odpeljali za 36.253 evrov. To pa se zdi že kar dobra cena, če želite naokrog prevažati ženo, pet mulcev in kup krame povrhu.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 130 (177) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 400 pri 2.000
menjalnik samodejni, osemstopenjski, EAT8
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4641 x 1844 x 1646
medosna razdalja v mm 2840
prtljažnik v litrih 166/952/1060
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1557 (723)
največja hitrost v km/h 208
pospešek 0-100 km/h v s 9,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,3/4,5/4,8
poraba na testu v l/100 km 6,9
cena osnovnega vozila v EUR 25.998
cena testnega vozila v EUR 35.870
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 40.110

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 1. 2021
Januar 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 243
volkswagen golf 204
renault clio 181
volkswagen golf 137
volkswagen T-cross 123

Podatki veljajo za november 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 3 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 3 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 3 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 3 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 3 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 5 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 6 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 6 meseci  |