Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Enosobno stanovanje na štirih kolesih

Citroën berlingo BlueHDi 130 BVM6 XL feel flip camping box

Avtor prispevka: Gašper Miš
Včasih se zgodi, da na test dobimo kakšen avtomobil, kjer le nekaj sto prevoženih kilometrov še ni dovolj, da vam lahko povemo, če je ta res vreden vašega denarja. Eden takšnih je berlingo s predelavo flip camping box.
Enosobno stanovanje na štirih kolesih
Foto: Gašper Miš
17. 11. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

da je berlingo multipraktik, dokazuje s predelavo flip camping box
v primerjavi z velikimi avtodomi je to veliko cenejša rešitev
predelava je enostavna in ima možnost odstranitve obeh modulov
ker se vse obravnava kot tovor, ni potrebe po dodatni homologaciji
materiali in izdelava so dobri, zato deluje kot tovarniška nadgradnja
predelava je za berlinga M in XL, na voljo je tudi za druge modele
1,5-litrski turbodizel naj bo vaša prva izbira, ker ni prešibak
tudi poraba je s slabimi 7 litri na sto kilometrov dobra
ločeno odpiranje zadnje šipe v tem primeru pride še kako prav
pri 4,75 metra dolgem berlingu XL ne morete imeti predala pod stropom
v primeru, da bo predelava v vozilu ves čas, bo uporabnega prostora bolj malo
takšen berlingo se z daljšo medosno razdaljo ne pelje tako lahkotno kot krajši
električni servovolan se še vedno rahlo zatika in malo pokvari občutek
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (1 glasov)

Sploh ne, ker bi bil slab, ravno nasprotno - ker je v tem primeru bistveno bolj zanimiv takrat, ko stoji na mestu – zato smo si zanj poleg testiranja podnevi vzeli čas tudi ponoči in v njem prespali. Da je citroën berlingo v osnovi odličen družinski avtomobil, že veste, smo povedali že v testu tega in tega, ne veste pa, da je lahko povrhu vsega še pravi multipraktik. To dokazuje takšen s prav posebno predelavo, ki je plod domačega znanja: flip camping box se ji reče, gre pa za pogruntavščino podjetja Sipras iz Kamnika, ki se že skoraj četrt stoletja ukvarja s predelavo vozil.

Ne predelav, da ima zdaj ta berlingo 1.000 'konj' pod pokrovom, ampak da je z njo postal pravi avtodom v malem. Če ste bolj pustolovski tip človeka, je tole kot nalašč za vas. Pozabite na ogromne avtodome, ki stanejo goro denarja in več kot tričetrt leta delajo samo gnečo na dvorišču. Za kakšen 'roadtrip' ali vikend izlet bo tole perfektno!

Če odprem prtljažnik, je zadaj na levi plinski gorilnik, na sredini je v tem primeru hladilnik, lahko pa tudi prazen prostor ali velik predalnik, na desni pa sta še pipa in umivalnik. Voda, ki s pomočjo 12-voltne potopne črpalke priteče do pipe, se nahaja v 13-litrski posodi pod ležiščem, zraven pa je še ena, prav tako 13-litrska, kamor se steka odpadna. Ne manjka niti kup predalov, ki si jih prilagodite po lastnih željah, da posoda, pribor in seveda kaj dobrega za pojesti ne bo letelo spredaj pod sedeže.


Po fini malici seveda paše počitek in najti udobno posteljo je tukaj nekaj najlažjega. Za začetek odprem drsna vrata, v bistvu vseeno, katera, podrem sedeže, povlečem aluminijaste nosilce, jih povežem z dodatnima alu-letvama in čez vse skupaj vržem še blazini. To je to, minutka, mogoče še manj. Stvar je precej udobna, celo za dva, ker ležišče meri 144x200 centimetrov, blazine pa v debelino 80 milimetrov. Za doplačilo lahko tudi 100, še bolj pomembno pa je, da so poleg udobne pene vanje vdelane še lesene plošče in ni bojazni, da se bo vse skupaj podrlo pod vami, če boste veliko pojedli.

Najbolj mi je všeč enostavnost predelave; vse je zaradi varnosti odmerjeno do milimetra natančno in skupaj tehta le okrog 50 do 60 kilogramov, zato lahko modula enostavno odstranite in pustite doma. Pri Siprasu sicer pravijo, da večina strank tega ne počne, je pa fino, da veste, če boste kdaj potrebovali kar 850-litrski prtljažnik, kot ga sicer ponuja berlingo XL. Tudi na dodatno homologacijo pozabite, ker predelava spada pod tovor in se vozilo zato ne obravnava kot bivalnik oziroma avtodom. Če ne drugega, prihranite nekaj živcev, predvsem pa evrov pri registraciji in zavarovanju.

2.800 evrov boste odšteli za predelavo samo, potem pa še slabih 250 za hladilnik in nekaj malega več kot 100 za bolj udobne blazine. Kar OK, če avtomobil že imate, sicer pa se boste morali najprej odločiti, kako prostoren berlingo hočete. Testni je 850 evrov dražji XL, ki v dolžino meri 4,75 metra, poznam pa lastnika peugeota rifter, ki ima takšno predelavo pri kratkem s 4,40 metra in je nad njo čisto navdušen. Samo še na to čaka, da se meje odprejo, da bo lahko sploh kam šel.


Ampak me ne spraševati, katera je boljša osnova, ker je težko reči. Če vam več pomeni prostornost, potem itak XL, ker samo med moduloma ostane za okrog 50 litrov več prostora, tudi ležišče je za nekaj centimetrov daljše, je pa po drugi strani avto bolj neroden in se ne pelje tako dobro kot ta kratek. Seveda ne pričakujte, da boste tam deležni vozniške ekstaze, ker vas bo v obeh primerih jezil električni servo, ki se še vedno rahlo zatika, zato je občutek na njem zgolj povprečen, da ne napišem slab. Tudi blaženje bi moralo biti za tip vozila bolj udobno, ker na slabih cestah kar precej stresa, kot smo videli na slabšem delu sicer zelo lepe ceste iz Nove Gorice proti Banjški planoti.

Ko se boste odločili za pravo dolžino, verjamem, da boste izbrali tudi takšen 1,5-litrski turbodizelski motor, kot je poganjal testni avto. S 96 kilovati, torej 130 'konji' (pa ne tistimi, ki jih lahko jahate na posestvu DS Camping, kjer smo posneli prispevek), ter okroglimi 300 njutonmetri navora naj bo vaša prva izbira, ker štirivaljnik ni prešibak, obenem pa lahko v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom porabi le okrog 7 litrov na sto kilometrov, kar za 1.500 kilogramov težak avtomobil sploh ni slabo. Nujno doplačajte le za ločeno odpiranje zadnje šipe, v primeru kratkega še fin predal pod stropom ter kakšen nosilec za kolo, če radi kolesarite. In to je to! Če vam je berlingo z opremo feel všeč, torej pripravite 24.500 evrov oziroma 27.500, če zraven želite še enosobno stanovanje na štirih kolesih.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki citroën berlingo BlueHDi 130 BVM6 XL feel flip camping box
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1499
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 300 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski, BVM6
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4753 x 1848 x 1849
medosna razdalja v mm 2975
prtljažnik v litrih 850
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1506 (634)
največja hitrost v km/h 185
pospešek 0-100 km/h v s 10,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,9/4,3/4,5
poraba na testu v l/100 km 6,9
cena osnovnega vozila v EUR 17.800
cena testnega vozila v EUR 22.120
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.530 + 3.039

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 2. 12. 2020
December 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 243
volkswagen golf 204
renault clio 181
volkswagen golf 137
volkswagen T-cross 123

Podatki veljajo za november 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  |