Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Tiha voda bregove dere

Mazda CX-5 CD150 AWD AT takumi

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ob poplavi novodobnih križancev, ki se vse pogosteje hvalijo s hibridnimi pogonskimi sklopi, bi človek pomislil, da je mazda CX-5 z dizlom v nosu že precej zastarela. Ampak samo do prvega prevoženega kilometra, potem bi pa mnenje večinoma spremenil.
Tiha voda bregove dere
Foto: Jure Cehner
18. 8. 2020 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

izgled po vseh letih še vedno ostaja odlična mešanica elegance in drznosti
kakovost izdelave in materialov je na zavidljivi ravni
prostora je veliko, prtljažnik je s 500 litri precej uporaben
tudi potniki zadaj se ne bodo pritoževali pri prostornosti
motor s 110 kW je dovolj zmogljiv in mrmra dokaj uglajeno
paše mu tudi samodejni menjalnik, ki skrbi za več elegance in udobja
podvozje je odličen kompromis udobja in dinamičnih lastnosti
krmilni sistem je lepo komunikativen, vozniško je CX-5 krasen
vožnja je udobna kljub 19-palčnim platiščem
armaturna plošča po izgledu ni več med sodobnejšimi
slika vzvratne kamere je obupna
poraba goriva je precej velika
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.9 (14 glasov)

Pod pokrovom namreč brni klasika z notranjim zgorevanjem, o elektriki ni ne duha, ne sluha. 2,2-litrski turbodizel zmore 110 kW moči, kar je zdravih 150 ’konjičkov’, in je precej prijeten. Za tip vozila dokaj dobro potegne, ni preglasen in s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom sta lepo uigran par, čeprav brutalnih pospeševanj ne pričakujte: velik avtomobil in štirikolesni pogon pač pomenita, da so zmogljivosti zadovoljive in nič več.

Področje, kjer mazdo CX-5 tekmeci prehitevajo, je poraba goriva. Tukaj je ves čas preko osem litrov na 100 kilometrov, hibridni konkurenti pa zlahka porabijo le šest. Vsaj dva litra razlike pa nista več tako zanemarljiva in že večkrat smo ugotovili, da je za večjo porabo tukaj kriv samodejni menjalnik. Z ročnim bi bila razlika manjša. Poleg prijetnega motorja vas bo CX-5 razveseljeval še z vozniško nenapornostjo, v tem segmentu je med prijetnejšimi, kar pomeni, da ostaja dovolj udoben in to kljub temu, da so bila tokrat platišča kar 19-palčna. Pomeni pa tudi, da je občutek na volanu zanesljiv in ravno prav obtežen, da je preglednost dovolj dobra in da se avtomobil celo pri nekoliko hitrejši vožnji dobro znajde.

Vozne lastnosti dejansko sovpadajo z izgledom, ki je odlična mešanica agresivnega nastopaštva, predvsem zaradi ostrega sprednjega dela, in elegance. Tudi prostora je precej, prtljažnik denimo ponuja skoraj 500 litrov in je v praksi precej uporaben, veliko prostora je tudi na zadnji klopi. Čeprav številke kažejo na to, da je manjši CX-30 skoraj enako prostoren, je v praksi razlika bolj očitna in večji volumen kabine pripomore k občutku prostornosti.

Znotraj nimam večjih pripomb, opažam le nekaj nesmislov. Glede na to, da je oprema takumi plus najbogatejša, bi pričakoval, da je tokratni takumi le stopnjo pod njo, pa je v resnici nekje v zlati sredini in precej nižje od najbogatejšega paketa. Notranjost je kljub temu krasna, oblazinjenje je super, kakovost izdelave je odlična, vse štima, manjka le povsem 'pametni' ključ, ki bi ves čas lahko ostal v žepu in z njim v roki ne bi bilo treba odkleniti avtomobila.

Še bolj moti slaba slika vzvratne kamere, ki sploh ne paše v tako dodelan avtomobil. Takšne zmazke smo gledali pred desetimi leti in to se res ne spodobi. Sploh, ker sicer zaslon ponudi dober in pregleden sistem menijev, stvari so logično razporejene in intuitivne, zaslon sicer ni med največjimi, ampak to ne zmoti. Le vzvratna kamera s slabo sliko res ne sodi v celoto.

V času testa sem ob plaži zgolj na srečo zgrešil pol metra visoko skalo s premerom kakšen meter, ker je na kameri tudi videl nisem. To bi bilo škode, huh. In zato je njena slaba slika moja daleč največja zamera! Če jo odmislim, je CX-5 še vedno zelo kompetenten in celostno super avtomobil, pri katerem vas kaj dosti ne bo motilo. Če ste radi vozniško zadovoljni, pa sploh ne, ker se res lepo in nenaporno pelje. 40 'jurjev' in bo takšna vaša.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda CX-5 CD150 AWD AT takumi
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2191
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 4.500
največji navor v Nm pri vrt./min 380 od 1.800 do 2.600
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa, i-ACTIVE
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4550 x 1840 x 1680
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 494
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1671 (564)
največja hitrost v km/h 196
pospešek 0-100 km/h v s 10,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,2
poraba na testu v l/100 km 8,3
cena osnovnega vozila v EUR 26.790
cena testnega vozila v EUR 39.390
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 39.950

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 2. 12. 2020
December 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 20 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  |