Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nov miselni vzorec

Opel corsa 1.2 turbo 74 kW GS-line

Avtor prispevka: Anže Jereb
Prejšnja generacija Oplove corse se nam nikoli ni zdela okorna, dokler ni na ceste zapeljala aktualna. Sedaj visoka predhodnica deluje skoraj kot slon v trgovini s porcelanom. Oblika pa še zdaleč ni edina dobra stran novinke.
Nov miselni vzorec
Foto: Anže Jereb, Gašper Miš
16. 6. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

oblikovno je postala corsa precej bolj mična in elegantna
notranjost je uporabna, odlagališč je precej
prostora ni tako malo, kot razkrivajo zunanje mere
majhna masa se pozna pri okretnosti in vozniški lahkotnosti
1,2-litrski motor s 74 kW moči je več kot dovolj zmogljiv
tudi menjalnik je hiter in natančen
poraba bo zlahka le okoli 6 litrov na 100 km, lahko celo manj
edina je v tem segmentu z možnostjo matričnih LED-luči
osrednji zaslon je intuitiven in lepo pregleden
pomembne funkcije ohranjajo prave gumbe
klasični merilniki delujejo malce dolgočasno in zastarelo
brez primerne barve ali opreme je oblikovno preveč monotona
slika vzvratne kamere se zatika
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (12 glasov)

Že od leta 1993 oziroma od prihoda druge generacije je bila corsa oblikovno malce višja predstavnica, v drugi generaciji kot nežna kapljica in pozneje z vedno bolj agresivnimi linijami. Vendar je bil njen pokrov motorja vedno nameščen pod precejšnjim kotom, tokrat pa so vse skupaj malo presekali in se odločili za drugačen pristop. Morda ste nekateri zato šokirani: da ni več visoka in na pogled skoraj štorasta, ampak se pohvali z nizkimi in slokimi linijami, ki so veliko bližje francoski modi kot nemški strogi zadržanosti v službi uporabnosti. In precej bolj prostorno deluje, ker tudi zares je. Vas pa lahko šokiram še s tem, da si platformo sedaj deli z novim peugeotom 208, in zdaj si lažje razložite prejšnjo trditev. In to je tudi dobro, ker je platforma odlična.

Čeprav mi je 208 še lepši in bolj drzen, bi med obema raje izbral corso. Zakaj? Ker se mi za začetek prav tako zdi oblika simpatična, mogoče malce bolj uglajena od samurajsko prirezanega 208. Sploh v kakšni bolj zanimivi barvni kombinaciji, čeprav tudi takšna z opremo GS-line s črno streho in ostalimi črnimi dodatki kljub sivi barvi kar izstopa. Sam bi vsekakor izbral še matrične LED-luči, ki jih ta sicer nima, sem jih pa preizkusil na mednarodni premieri in so fantastične.

Potem pa notranjost. Oplu je znotraj uspelo doseči povsem germansko počutje, okolje je čisto 'oplovo' in čeprav nekateri materiali niso mehki, pa bi lahko bili, vse skupaj ’štima’, je pregledno, nič ne škripa in zato mi je všeč. Merilniki v testni corsi so sicer čisto klasični in ne povzročijo posebnega 'uau' učinka, so pa vsaj pregledni. Doplačilni z večjim zaslonom v sredini so bolj moderni, čeprav meni tudi niso posebej všeč, ker je zaslonček postavljen vmes manj posrečeno. Tudi osrednji zaslon ni ravno pojem modernega izgleda s svojim velikim robom, je pa pregleden in hiter ter intuitiven. Edina slabost je prikaz vzvratne kamere, pri kateri je jasno, da je povzeta iz peugeota 208, slika nima dobre ločljivosti in se tudi zatika. Za leto 2020 praktično nesprejemljivo. Ostalih pripomb nimam, odlagališč je dovolj in notranjost prijetna.

Da gre še vedno za relativno majhen avtomobil, se najbolj občuti zadaj, kjer je prostora srednje veliko. Če vozniški sedež postavim v položaj, ki mi ustreza med vožnjo, je za njim na zadnji klopi zame, ki sem pod 170 cm visok, sicer še dovolj prostora, višji potniki pa tam ne bodo sedeli. Za glave ga tako hitro sicer še ne zmanjka, bolj opazno je pomanjkanje pri kolenih. Sicer pa to ni graja, v tem segmentu ne pričakujte čudežev, za otroke bo dovolj dobro, občasno bodo tam lahko sedeli tudi odrasli, pa posebnega jamranja ne bo slišati. Je pa prtljažnik z dobrimi 300 litri še kar prostoren in dovolj uporaben, čeprav, spet, prtljažnik v cliu jih ima skoraj 400.

Nasploh je corsa zelo prijetna, najbolj svetlo pa zasije tam, kjer je tudi najpomembneje - med vožnjo. To pa zaradi shujševalne kure, ki je je bila deležna. 100 kilogramov je lažja od prejšnje in zato skozi ovinke lahko šviga z zavidljivimi hitrostmi in vozniku daje zelo zanesljiv občutek. Ampak je tudi mestno lahkotna, udobna in pač vozniško zelo enostavna. To je še bolj pomembno, ker se večina najbrž ne bo preganjala skozi zavoje z vso močjo. Boste pa uživali, ko bo na parkirišču nakupovalnega centra okretna kot kakšna balerina.

Všeč vam bo, ker je zelo prijetna in jo boste celo manj vešči takoj osvojili in vzljubili. Krmilni sistem je fin, dokaj dobro obtežen in komunikativen, a hkrati dovolj lahkoten. Preglednost je dobra, nagibanja in pretresanja ni veliko, res je super. In ker testna tehta le 1.090 kg, pomeni, da je 1,2-litrski motor s 74 kW oziroma 100 ’konjički’ več kot dovolj zmogljiv. Kar dva dneva sem potreboval, da sem se navadil, da ima res le 100 ’konj’, ker je tako živahna. Konkretno vleče in pospešuje, na avtocesti je precej suverena in sploh ne preglasna. Pa še porabi ne veliko, med 5 in 6 litrov na 100 kilometrov, če ne boste veliko na avtocesti, sicer pa kakšen deci čez 6.

Dobrih 18 tisočakov stane takšna brez popustov in je dovolj simpatična, da bo še naprej ostala najbolje prodajan Oplov aktualni model. Kakšno bolj zanimivo barvo namenite svoji pa nujno luči Intellilux matrix, torej matrične, mogoče modernejše merilnike, to je pa to. Seveda lahko izberete še močnejši motor, celo električno corso-e, ampak to je eden redkih primerov, ko je celo šibkejši motor povsem dovolj zmogljiv in dejansko navduši. Očitno je povsem nov miselni vzorec novi corsi zelo dobro del.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel corsa 1.2 turbo 74 kW GS-line
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1199
moč v kW (KM) pri vrt./min 74 (100) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 205 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4060 x 1765 x 1433
medosna razdalja v mm 2538
prtljažnik v litrih 309
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1165 (455)
največja hitrost v km/h 188
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,3/3,7/4,3
poraba na testu v l/100 km 6,4
cena osnovnega vozila v EUR 13.490
cena testnega vozila v EUR 15.890
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.805 (*1.995 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 31. 3. 2023
Marec 2023
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
272801  domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7
02030405
060708  domača premiera - fiat scudo
09101112
131415  domača premiera - kia Xceed
16171819
20  mednarodna premiera - mazda CX-60
21  domača premiera - lexus RX
2223  domača premiera - električna vozila MG
24  domača premiera - ford ranger raptor
2526
2728293031  domača premiera - BMW M power
0102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
toyota corolla 128
fiat 500 125
dacia sandero 113
renault captur 111
renault clio 103

Podatki veljajo za februar 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 1 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |