Prejšnja generacija Oplove corse se nam nikoli ni zdela okorna, dokler ni na ceste zapeljala aktualna. Sedaj visoka predhodnica deluje skoraj kot slon v trgovini s porcelanom. Oblika pa še zdaleč ni edina dobra stran novinke.
Že od leta 1993 oziroma od prihoda druge generacije je bila corsa oblikovno malce višja predstavnica, v drugi generaciji kot nežna kapljica in pozneje z vedno bolj agresivnimi linijami. Vendar je bil njen pokrov motorja vedno nameščen pod precejšnjim kotom, tokrat pa so vse skupaj malo presekali in se odločili za drugačen pristop. Morda ste nekateri zato šokirani: da ni več visoka in na pogled skoraj štorasta, ampak se pohvali z nizkimi in slokimi linijami, ki so veliko bližje francoski modi kot nemški strogi zadržanosti v službi uporabnosti. In precej bolj prostorno deluje, ker tudi zares je. Vas pa lahko šokiram še s tem, da si platformo sedaj deli z novim peugeotom 208, in zdaj si lažje razložite prejšnjo trditev. In to je tudi dobro, ker je platforma odlična.
Čeprav mi je 208 še lepši in bolj drzen, bi med obema raje izbral corso. Zakaj? Ker se mi za začetek prav tako zdi oblika simpatična, mogoče malce bolj uglajena od samurajsko prirezanega 208. Sploh v kakšni bolj zanimivi barvni kombinaciji, čeprav tudi takšna z opremo GS-line s črno streho in ostalimi črnimi dodatki kljub sivi barvi kar izstopa. Sam bi vsekakor izbral še matrične LED-luči, ki jih ta sicer nima, sem jih pa preizkusil na mednarodni premieri in so fantastične.
Potem pa notranjost. Oplu je znotraj uspelo doseči povsem germansko počutje, okolje je čisto 'oplovo' in čeprav nekateri materiali niso mehki, pa bi lahko bili, vse skupaj ’štima’, je pregledno, nič ne škripa in zato mi je všeč. Merilniki v testni corsi so sicer čisto klasični in ne povzročijo posebnega 'uau' učinka, so pa vsaj pregledni. Doplačilni z večjim zaslonom v sredini so bolj moderni, čeprav meni tudi niso posebej všeč, ker je zaslonček postavljen vmes manj posrečeno. Tudi osrednji zaslon ni ravno pojem modernega izgleda s svojim velikim robom, je pa pregleden in hiter ter intuitiven. Edina slabost je prikaz vzvratne kamere, pri kateri je jasno, da je povzeta iz peugeota 208, slika nima dobre ločljivosti in se tudi zatika. Za leto 2020 praktično nesprejemljivo. Ostalih pripomb nimam, odlagališč je dovolj in notranjost prijetna.
Da gre še vedno za relativno majhen avtomobil, se najbolj občuti zadaj, kjer je prostora srednje veliko. Če vozniški sedež postavim v položaj, ki mi ustreza med vožnjo, je za njim na zadnji klopi zame, ki sem pod 170 cm visok, sicer še dovolj prostora, višji potniki pa tam ne bodo sedeli. Za glave ga tako hitro sicer še ne zmanjka, bolj opazno je pomanjkanje pri kolenih. Sicer pa to ni graja, v tem segmentu ne pričakujte čudežev, za otroke bo dovolj dobro, občasno bodo tam lahko sedeli tudi odrasli, pa posebnega jamranja ne bo slišati. Je pa prtljažnik z dobrimi 300 litri še kar prostoren in dovolj uporaben, čeprav, spet, prtljažnik v cliu jih ima skoraj 400.
Nasploh je corsa zelo prijetna, najbolj svetlo pa zasije tam, kjer je tudi najpomembneje - med vožnjo. To pa zaradi shujševalne kure, ki je je bila deležna. 100 kilogramov je lažja od prejšnje in zato skozi ovinke lahko šviga z zavidljivimi hitrostmi in vozniku daje zelo zanesljiv občutek. Ampak je tudi mestno lahkotna, udobna in pač vozniško zelo enostavna. To je še bolj pomembno, ker se večina najbrž ne bo preganjala skozi zavoje z vso močjo. Boste pa uživali, ko bo na parkirišču nakupovalnega centra okretna kot kakšna balerina.
Všeč vam bo, ker je zelo prijetna in jo boste celo manj vešči takoj osvojili in vzljubili. Krmilni sistem je fin, dokaj dobro obtežen in komunikativen, a hkrati dovolj lahkoten. Preglednost je dobra, nagibanja in pretresanja ni veliko, res je super. In ker testna tehta le 1.090 kg, pomeni, da je 1,2-litrski motor s 74 kW oziroma 100 ’konjički’ več kot dovolj zmogljiv. Kar dva dneva sem potreboval, da sem se navadil, da ima res le 100 ’konj’, ker je tako živahna. Konkretno vleče in pospešuje, na avtocesti je precej suverena in sploh ne preglasna. Pa še porabi ne veliko, med 5 in 6 litrov na 100 kilometrov, če ne boste veliko na avtocesti, sicer pa kakšen deci čez 6.
Dobrih 18 tisočakov stane takšna brez popustov in je dovolj simpatična, da bo še naprej ostala najbolje prodajan Oplov aktualni model. Kakšno bolj zanimivo barvo namenite svoji pa nujno luči Intellilux matrix, torej matrične, mogoče modernejše merilnike, to je pa to. Seveda lahko izberete še močnejši motor, celo električno corso-e, ampak to je eden redkih primerov, ko je celo šibkejši motor povsem dovolj zmogljiv in dejansko navduši. Očitno je povsem nov miselni vzorec novi corsi zelo dobro del.
1 / 32
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
opel corsa 1.2 turbo 74 kW GS-line
vrsta motorja
turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj