Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ponosnih 15 let

Dacia sandero stepway 1.5 blue dCi proud

Avtor prispevka: Anže Jereb
Leta 2005, ko so imeli mobilni telefoni delovni polnilnik izražen še v megabajtih, je na naše ceste zapeljala dacia. Avtomobil znamke, ki tudi danes ponuja ugodna vozila in 15 let obhaja s posebno serijo proud.
Ponosnih 15 let
Foto: Jure Cehner
15. 5. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

v pravi barvi in z dodatki izgleda prav simpatično
oprema stepway poskrbi, da sandero deluje bolj robustno
posebna oprema proud doda še nekaj igrivosti
notranje okolje je preprosto a pregledno
materiali so enostavnejši, plastika trda, kakovost pa ne šepa
glede na kompaktne mere je notranjega prostora dovolj
skoraj 100-konjski dizelski motor je dovolj zmogljiv
menjalnik je povprečen in ima le 5 prestav
poraba goriva je bila na testu prevelika
piš vetra je pri hitrejši vožnji preveč glasen
volan je ob doplačilu nastavljiv le po višini
določena doplačila so skoraj nenavadna
podvozje je občasno pretrdo
3,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.1 (7 glasov)

Leto 2020 si bomo zapomnili po marsičem, očitno pa tudi po 15-letnici znamke Dacia pri nas, na kar Romuni niso pozabili. Še več, prav ponosni so, zato so za sandero stepway ponudili paket 'proud', po domače ponosen. In v bistvu so lahko, v desetletju in pol so z znamko neverjetno zrasli in jo tudi pri nas postavili na zemljevid prodajno uspešnejših. Ves ta ponos pa se na avtomobilu kaže v obliki dodatnih nalepk s številkami 15, ki izgled avtomobila naredijo malo bolj zanimiv. Celo ptiči in piloti dronov bodo vedeli, da vozite nekaj posebnega, saj so tudi na streho nalepili številko 15.

Nedolgo tega smo v tem testu mitsubishija spacestar povedali, da gre za enega najcenejših avtomobilov pri nas. Še cenejši je sandero, že od 8.500 evrov naprej je na voljo, testni je celo najdražji, pa še vedno ni pretirano drag. Kompromisi seveda so, za začetek je znotraj trda plastika, ki je super za brušenje nohtov in za katero smo povedali že, da je po drugi strani dobro sestavljena skupaj in nič ne škripa. In to je dejansko najbolj pomembno, kakovost izdelave v nobenem pogledu ne šepa.

So pa ob tej ceni tudi stvari, ki so ponekod samoumevne, tukaj pa na voljo za doplačilo ali pa sploh ne. Doplačati je treba za zaslon, kar je morda še najbolj pričakovano in logično, pa na primer za po višini pomična varnostna pasova spredaj in celo za pomičen volan, ki se tudi ob doplačilu pomika le gor in dol, sicer je fiksen kot z močnimi klini v tla zabit šotor. 60 EUR na primer stane, da je volan oblečen v usnje - to doplačilo vsekakor priporočam, ker je občutek pri držanju mnogo boljši. Ampak vse to je že všteto v tistih 15 'jurjev', kolikor stane takšen sandero. Je pa res, da ferrari F40 volana najbrž sploh nima nastavljivega, torej je sandero boljši!

V
osnovi ima tokrat opremo stepway, zato je avto malo bolj oddaljen od tal in ima zanimive dodatke, kot sta strešna nosilca, da je bolj modno usmerjen. Takšen z opremo proud pa ima še drugačno oblazinjenje, črn matiran stebriček med vrati in črna ogledala, 16-palčna platišča in nekaj ostalih dodatkov. S 420-evrsko barvo prav dobro izgleda in ima močnejši dizelski motor s 70 kilovati, torej 95 'konji'. Moti me, da ima le 5 prestav, sicer je dokaj natančen in ob sicer nenavadno dolgi prestavni ročici čisto v redu. Dacia navaja porabo 3,9 litra, ne vem, najbrž na 50 kilometrov, ker je bila precej umirjena poraba na začetku testa na sto prevoženih kilometrov okoli 7,5 litra, kar je absolutno preveč. Za dizelski motor, ki naj bi bil šparovček … Ampak je bil avtomobil čisto nov in še nič utečen, zato se je po slabih 1.000 prevoženih testnih kilometrih poraba že umirila in spustila pod 6 litrov. Če ne boste veliko na avtocesti, računajte na dobrih 5 litrov.

Vozniško bo ta avto všeč le umirjenim. Občutek na volanu je precej slab in krmiljenje ni posebej komunikativno, servoojačevalnik je precej 'švohoten', zato je vrtenje volana občasno celo bolj težaško, kot bi si želele nežne ročice, podvozje je trdo in nagibanja je za kakršnokoli uživanje v hitrejši vožnji preveč. Pač, bodite nezahtevni in bo OK, za razvajene pa tole ne bo ravno pravi stroj. Tudi na avtocesti je piš vetra kar moteč, še posebej okoli vzvratnih ogledal; če že motor s svojim brnenjem ne povzroča posebnega hrupa, ga pa veter, zato bo takšen sandero bolj primeren za vožnje po okoliških koncih.

Začetna cena za ta avto je zelo podobna tisti za mitsubishi spacestar, od 8.500 EUR naprej je na voljo. Ampak je tole večji in bolj robusten avtomobil z več prostora in v takšnem primeru tudi z bolj samozavestnim izgledom. Sandero je torej boljši avto tudi od ferrarija F40 in z dizelskim motorjem v nosu bistveno manj pokuri. Pa zadnja stekla se lahko odpre, pri ferrariju pa sploh ne. Za 15 tisočakov je tudi precej ugodnejši od milijona, kolikor stane rabljen F40, torej se boste pred kolegi lahko pohvalili, da ste dobili veliko za svoj denar.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia sandero stepway 1.5 Blue dCi 95 proud
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj
prostornina v ccm 1461
moč v kW (KM) pri vrt./min 70 (95) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 220 pri 1.750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4089 x 1761 x 1615
medosna razdalja v mm 2589
prtljažnik v litrih 320
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1090 (510)
največja hitrost v km/h 167
pospešek 0-100 km/h v s 11,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,9
poraba na testu v l/100 km 5,7
cena osnovnega vozila v EUR 8.5000
cena testnega vozila v EUR 14.100
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.830

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 1. 12. 2020
December 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |