Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Polarna svežina

Volvo S60 T5 A R-design

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Kakšna svežina je zavela pri Volanu, ko je v poplavi križancev pristala ena, ne boste verjeli, klasična limuzina! Ja, očitno jih še proizvajajo, vsaj nekateri, in volvo S60 je ena najlepših!
Polarna svežina
Foto: Jure Cehner
8. 5. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

ena najbolj skladnih in privlačnih limuzin na cestah
lep in enostaven dizajn se nadaljuje tudi v kabini
sedeži so vredni vsakega evra in še vedno potrjujejo Volvov sloves
ozvočenje je tudi pri stopnji nižje od najboljše zelo dobro
vožnja je zelo nezahtevna in sproščena, če si to voznik želi
med vsemi volvi se S60 najbolje pelje
položaj za volanom je zelo dober, nastavitve so razkošne
moči je dovolj za suvereno premikanje
zadnja klop je tudi oblikovana udobno za daljše vožnje
prostor je zadaj bolj bogato odmerjen kot pri konkurentih
menjalnik ne zadovolji najbolj zahtevnih voznikov
podvozje ni tako udobno, kot bi lahko bilo pri takšni limuzini
prtljažnik je zelo majhen glede na mere, tudi oblika je nerodna
T5 je nekoč pri Volvu ogromno pomenilo, danes je le oznaka
velik osrednji zaslon ni za vse funkcije najboljša rešitev (zračenje)
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (16 glasov)

Tako skladnega avtomobila ne vidiš vsak dan. Ko že misliš, da je celo preveč zadržan, te preseneti s kakšno lepo potezo, ravno toliko, da pokaže, kako je lahko tako uglajen avto tisti, ki ima daleč največ stila. Seveda si v njem zlahka predstavljam tudi kakšno aktivno družino, ki ji sicer veliko bolj priporočam model V60, v S60 pa prej uspešnega moškega srednjih let, ki zna za vsako priložnost izbrati perfektno obleko in ki ima vedno brezhibno urejeno frizuro in brado.

Čeprav gre za ’tamali’ volvo, sploh ni tako majhen: 4,76 metra je dolg, kar je samo 3 ’centimetrčke’ manj kot 15 let nazaj taveliki S80. Prostora vseeno ni ogromno, ga je pa dovolj za zelo udobno vožnjo štirih. Tukaj še zadaj klop naredijo tako, da se da udobno dolgo sedeti. In obenem je zadaj v njem bolj prostorno kot pri konkurentih z zadnjim pogonom, recimo BMWjevi trojki in mercedesu C, je pa prtljažnik kar majhen. 442 litrov ni ravno za hvaliti se, tudi prostor je malo nerodno oblikovan, zato raje izberite tudi krasni V60, če je to pomembno.

Če ste že videli kakšen test volva v zadnjih petih letih, vas voznikov delovni prostor ne bo prav nič presenetil. Praktično vse je enako pri vseh modelih, malo je gumbov, večina funkcij je na velikem osrednjem pokončno postavljenem zaslonu, na katerega se moraš na začetku kar navaditi, ker je toliko vseh ikon na njem, potem pa gre. Čeprav bi kljub vsemu bogastvu funkcij še veliko raje imel klasične gumbe za prezračevanje, to bom vedno rekel! Materiali so dobri, čeprav je plastika ob notranjih nogah sprednjih potnikov občasno malo zaškripala, ko sem so oprl ob njo med hitro vožnjo v ovinku. Položaj za volanom je pa zelo dober. In še dve zadevi, brez katerih volvo ni volvo: sedež, ja, fantastičen je, kljukica … in ozvočenje, čeprav je bilo samo Harman & Kardon namesto za doplačilo še precej dražjega Bowers & Wilkins, tudi ni razočaralo, torej druga kljukica!

T5 piše na zadku, pri čemer T označuje prisilno polnjen bencinski motor, 5 pa nivo moči. Se še dobro spomnim, ko sem vozil prvi S60 T5 spet nekih 15 let nazaj in je imel 250 ’konjev’. Takrat sem mislil, da se mi je prikazala Marija. No, novodobni ima enako konjenico, pa je daleč od kakšne razburljivosti na cesti. Volvo se sicer hvali, da je novi S60 njihov najbolje vozen avto do zdaj in je verjetno res, tudi med vsemi avti, ki jih trenutno prodajajo, je to absolutno res, ni pa to konkurent BMWjevi trojki, ko gre za požiranje ovinkov. S60 ostaja prijeten avto, mogoče je v želji po bolj dinamični vožnji celo malo preveč trd, ampak se pelje zelo umirjeno in zanesljivo vzdržuje smer. Volan je malo premalo obtežen, ampak se spet poda takšnemu avtomobilu, kjer je v prvi vrsti sproščeno uživanje v vožnji.

Včasih je T5 pomenilo turbo in pet valjev, danes turbo ostaja, valji so pa štirje. V bistvu je v vseh volvotih na voljo samo še ta dvolitrski turbobencinski motor, dizlov itak več ni, potem so pa samo nivoji moči različni. T5 je ravno nekje na sredini ponudbe in po vseh kriterijih več kot dovolj zmogljiv, tudi pospešek 6,5 sekunde do 100 ni kar tako. Vožnja je spet zelo nezahtevna, večinoma motorja niti slišali ne boste. Ko ga malo pritisnete, se sicer oglasi, ampak spet nič športno dramatičnega, torej nič, kar bi pokvarilo limuzinsko uglajenost. Na dolgi vožnji (večinoma po avtocesti) je bila poraba pod 8 litrov, med dinamično vožnjo na snemanju, ko se bolj pogosto ustavljamo in speljujemo, je pa blizu 10. Ni malo, ampak avto tudi ni počasen. Edino menjalnik ni tako odločen, kot so najboljši osemstopenjski pri konkurenci. Včasih se ne zna odločiti, če bi že prestavil, ali še malo počakal, česar smo pri volvih v bistvu tudi že vajeni.

Zakaj bi potem rajši S60 kot recimo sveto nemško trojico, sem se vprašal. Ker mi je na pogled bolj všeč, to je prvo. Ker ima krasno kabino, v kateri se res dobro počutim, in ker je vožnja sproščena, prijetna in zanesljiva. Seveda mi kakšne lastnosti, kot so premalo občutkov na volanu in nasploh premalo dinamičnih občutkov med vožnjo, tudi niso všeč, ampak to še ne pomeni, da ne bodo vam, ker smo pri Volanu včasih preveč obsedeni z malenkostmi, ki se v resnici tičejo le nekaj odstotkov voznikov. Visoko ceno sem pričakoval, T5 z lepim paketom opreme R-design stane 63 jurjev, kot celota je pa to avto, ki sem ga od Volva pričakoval in me ni niti najmanj razočaral. Po testu smo imeli v uredništvu podoben občutek kot v tisti reklami, ko si nekdo v usta potisne žvečilni gumi in kar naenkrat zadiha s polnimi pljuči.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volvo S60 T5 A R-design 
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1969
moč v kW (KM) pri vrt./min 184 (250) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 350 od 1.800 do 4.800
menjalnik samodejni, osemstopenjski, geartronic
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4761 x 1850 x 1431
medosna razdalja v mm 2872
prtljažnik v litrih 442
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1677 (513)
največja hitrost v km/h 240
pospešek 0-100 km/h v s 6,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,0
poraba na testu v l/100 km 8,8
cena osnovnega vozila v EUR 35.990
cena testnega vozila v EUR 51.819
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 63.097

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
DomenB pravi:
Pa kaj je res tak problem video gor naložit
(pred 3 tedni )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 6. 6. 2020
Junij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011  domača premiera - DS7 crossback in DS3 crossback
121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 325
renault captur 71
dacia sandero 44
volkswagen tiguan 43
peugeot 2008 42

Podatki veljajo za april 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 16.354 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 1 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 6 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 10 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 11 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 leti  |