Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Skrite mišice

Volkswagen passat 1.4 TSI DSG GTE

Avtor prispevka: Anže Jereb
Za volkswagen passat s ceno skoraj petdeset tisočakov bi na pamet rekel, da dobro izgleda. Kaj dobro, odlično, čeprav vem, da je v osnovi oblika zadržana kot pri znamki nasploh. Ampak tako visoka cena že mora prinesti s seboj nekaj razburjenja, ni tako?
Skrite mišice
Foto: Gašper Miš
25. 3. 2020 ob 18:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

tudi GTE lahko ostaja neopazna in uglajena limuzina
prenova modela je bila nežna, ostaja pa prepoznaven
notranjost je urejena in ergonomsko super
tudi materiali so večinoma zelo dobri
skupna sistemska moč je dovolj velika, da je GTE zelo prožen
na elektriko lahko prevozi okoli 50 kilometrov, kar bo večini dovolj
1,4-litrski TSI se zna oglasiti gromko in resno
GTE je uporabniško in vozniško enak klasičnemu passatu
poraba goriva je zlahka na nivoju dizelske ali celo bistveno manjša
glasnost radia se na zaslonu spreminja le še na dotik
cena takšne različice je zelo zajetna
s tako temno barvo je oblikovno zelo dolgočasen
notranjost kljub sodobnim napravam deluje že malce zastarelo
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (4 glasov)

Ne in ’lep’ dokaz je takšen testni passat GTE. Stane le malo manj kot 49 tisočakov, pa je navzven lahko bolj dolgočasen od osnovnega, če je temen. Črna oziroma ’globoko temno siva’ zakrije še tistih nekaj linij, ki bi pri takšni različici sicer izstopale, ampak če je vaš namen, da ste res karseda inkognito, ste izbrali pravega. Kdor želi pokazati, da sta v oznaki tudi črki GT, pa priporočam recimo belo.

Celo notranjost v takšnih suhoparnih barvah deluje malce zastarelo, pa čeprav smo nedolgo tega na testu PRIMA ugotovili, da so materiali dobri in prav takšna tudi ergonomija. Očitno vse skupaj ne pride do izraza, kar je seveda tradicionalnim voznikom passatov še kako všeč, zato to ne more biti kritika. Edina razlika, ki vsaj malce pritegne pozornost, sta dodatna gumba, ki ju v vašem dizelskem passatu ni: gumba GTE in E-drive. Tako je, passat GTE je to, dvomotorna zverina precejšnjih zmogljivosti in zelo majhnega apetita po pitju bencina.

GTE je druga najbolj zmogljiva različica passata in hkrati najbrž najmanj konvencionalna. Gre seveda za priključni hibrid, ki ga lahko polnite tudi doma, v sebi pa skriva 1,4-litrski turbobencinski motor TSI in elektromotor. Skupna sistemska moč je 160 kilovatov oziroma 218 ’konjičkov’, navora pa 400 Nm. Zaradi elektromotorja se vse skupaj zdi presenetljivo zmogljivo in več kot 1.700 kilogramov težak passat pospešuje zelo suvereno. Številke pravijo 7,4 sekunde z mesta do stotice, ampak (kot vedno, kjer je zraven elektrika) še bolj navdušijo vmesna pospeševanja, kjer elektrika poskrbi za hipen potisk hrbta v sedež.

Baterija ima 13 kilovatnih ur energije, kar je super. Na navadni vtičnici se doma napolni čez noč v slabih 6 urah, na hitri javni polnilnici z izmeničnim tokom pa v okoli štirih. V praksi se je pokazalo, da je to dovolj za skoraj 50 kilometrov dolgo pot. Celo kakšen kilometer več, če se boste vozili po mestu in seveda kakšnih 10 manj na ljubljanski obvoznici. To pomeni, da se bo nekdo (berite večina Slovencev), ki dela kratke dnevne poti, ves čas vozil zgolj na električni pogon, okoli sto kilometrov dolge poti pa bo ob na začetku vožnje polni bateriji zlahka opravil s povprečno porabo pod petimi litri bencina, kar je celo manj, kot bi porabil dizelski passat. Če boste torej pridni s polnjenjem, bo strošek porabe precej nepomembna postavka, pa še precej zmogljiv avtomobil boste imeli.

Preklop med motorjema je skorajda brezčuten, tisti dve stikali levo od prestavne ročice pa močno vplivata na karakter avtomobila. Po pritisku na gumb GTE se vse postavi v bolj napadalni način, vsa moč je hitro na voljo in motor kljub majhni prostornini presenetljivo gromko zadoni. Zanimivo, da je zvok ob 1,4 litra vseeno dovolj 'možat'. Po drugi strani pa pritisk na gumb E-drive pomeni, da se boste vozili na električni oziroma hibridni način, odvisno, katerega boste izbrali in kako polna je baterija. Menjalnik je DSG, kar pomeni, da prestavlja tudi med vožnjo na elektriko vse do hitrosti 140 km/h, ko se vklopi še bencinski motor.

V vsakem primeru je GTE precej poseben in zanimiv stroj, pa čeprav je v večini elementov povsem enak klasičnemu passatu, kar je spet ena velika prednost. Morda se zaradi večje mase zdi le malce težji pri občutku na volanu, ampak je lega kljub temu zanesljiva in predvidljiva. Visoka nakupna cena seveda izničuje varčevalni razlog nakupa, je pa takšna motorna kombinacija lahko odličen razlog, da se zanj vseeno odločite. S tem boste dobili zmogljiv avtomobil, ki ne bo porabil veliko, hkrati pa tudi ne bo obremenjen z majhnim dosegom, kot so električna vozila. Le bolj zanimivo barvo si izberite, da vam bo tudi ob pogledu nanj večkrat zaigralo srce.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen passat 1.4 TSI DSG GTE 
vrsta motorja turbobencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1395
moč v kW (KM) 160 (218)
največji navor v Nm 400
menjalnik robotiziran, šeststopenjski, DSG
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4775 x 1832 x 1483
medosna razdalja v mm 2786
prtljažnik v litrih 586
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1730 (490)
največja hitrost v km/h 222
pospešek 0-100 km/h v s 7,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 1,6
poraba na testu v l/100 km 5,1
cena osnovnega vozila v EUR 25.475
cena testnega vozila v EUR 46.581
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 48.768

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
QVZBVEFSIFpBIEdNQUlMLmpwZzE1NTk1MDY5NjM=.jpg
diabolik pravi:
Meni je zelo lep, a zame žal ene 5X predrag...
(pred 23 urami )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 28. 3. 2020
Marec 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
24252627282901
02030405  mednarodna premiera - mini cooper SE
060708
0910  domača premiera - hyundai i10
11  domača premiera - mercedes-benz GLB
12  domača premiera - ssangyong korando
13  domača premiera - mitsubishi space star
1415
161718  domača premiera - ford puma
19  mednarodna premiera - škoda octavia
202122
23  mednarodna premiera - ford kuga
242526272829
30  mednarodna premiera - seat leon
310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 264
renault clio 245
volkswagen tiguan 198
hyundai tucson 129
dacia sandero 127

Podatki veljajo za februar 2020

Letos je bilo v SLO prodanih 11.765 novih avtov!

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 4 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 8 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 9 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 9 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 10 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 10 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 10 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 10 meseci  |