Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Na avanturo!

Dacia duster 1.3 TCe 130 FAP 4x4 adventure

Avtor prispevka: Anže Jereb
Kolikokrat smo že potrdili, da je duster v zadnji generaciji postal manj sramežljiv, predvsem pa tehnološko zelo spodoben avtomobil! Z dodatki opreme adventure in zanimivo barvo je tudi pravi nastopač.
Na avanturo!
Foto: Gašper Miš
4. 3. 2020 ob 19:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

1,3-litrski turbobencinar ima tudi v tem primeru dovolj moči
zanimiva barva, dodatki na karoseriji in strešni kovček, vse je kot ulito
v drugi generaciji je postal bolj udoben in bolje zvočno zadušen
prostora je dovolj, zadaj se sedi kar dobro
voznikovo okolje je dobro dodelano in enostavno
zaslon je pregleden, vzvratna kamera dobra, ergonomija štima
materiali so na robustni strani, a to ne moti, ker je izdelava odlična
štirikolesni pogon je super, duster pa posledično plezalna kozica
cena je še vedno eden od dusterjevih atributov
paket adventure je brezplačen
poraba goriva je okoli osem litrov, kar je še sprejemljivo
stikalo za tempomat je med sedežema
prva in druga prestava sta (pre)kratki za vsakodnevne vožnje
le še ščepec več uglajenosti, pa bi bil res vrhunski
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (14 glasov)

Na testu smo jih imeli že precej, zato tokrat več le o motorju in opremi. Podoben 1,3-litrski turbobencinski stroj je imel že ta duster, a je bilo tam moči več, pravzaprav je tisti duster najmočnejši sploh. Tokratni ima dvajset ’konjičkov’ oziroma 14 kilovatov moči manj, a se v praksi to zelo ne pozna. Tudi ta spodobno vleče in je lepo prožen, do stotice denimo potrebuje le pol sekunde več in ker v nobenem primeru ne gre za tip avtomobila, pri katerem bi vas pospeški najbolj zanimali, vam izdam, da je vozniško prijetno zmogljiv.

Tudi poraba goriva je praktično identična, tokrat je bil ves čas testa na strehi še kovček, ki se z zračnim uporom ne razume najbolje, pa se je poraba kljub temu vrtela okoli osmih litrov. Pravzaprav v obeh testnih primerih ’kritiko’, ki to v resnici ni, namenjam le menjalniku, ker razumem odločitev inženirjev za takšno rešitev. Smo tudi že zapisali, da je v kombinaciji s štirikolesnim pogonom menjalnik s svojimi prestavnimi razmerji krajši, da potem duster lažje pleza po strmih terenih, ker nima reduktorja. Na cesti pa to pomeni, da boste takoj po speljevanju že morali prestaviti v tretjo prestavo, saj sta prvi dve zelo kratki. Dokler se na to ne navadite, bodo vaši sopotniki utrjevali vratne mišice.

Če že zdaj veste, da ne boste nikoli zahajali na brezpotja, vzemite le sprednji pogon, ker bo duster vsakodnevno veliko bolj prijeten. V nasprotnem primeru pa vas bo takšen navduševal tudi takrat, ko bo podlaga slaba. Naši gorski reševalci so še vedno navdušeni nad njegovimi plezalnimi sposobnostmi. Vrtljivi gumb na osrednjem grebenu armaturne plošče pa omogočate izbiro le sprednjega ali štirikolesnega pogona, če vas skrbi, da bi bila zaradi nenehnega pogona vseh štirih koles poraba večja.

Takšna barva in paket adventure s stranskimi pragovi pomenita, da je duster precej nastopaški. Tokrat pomaga še strešni kovček, ki mu, mimogrede, zelo pristoji, je pa avtomobil z njim še bolj opazen. In vse to dejansko prinese oprema adventure, ki je časovno omejena: poleg pragov, bočnih letev na vratih in strešnih nosilcev vsebuje še omenjeni strešni kovček. Zadeva je dejansko uporabna, ker v različicah z rezervno pnevmatiko in s štirikolesnim pogonom (oboje odtegne nekaj prtljažnega prostora) prinese dodaten in zelo koristen prostor za prtljago, čeprav je ravno za smuči žal prekratek. Je pa, jasno, zaradi kovčka piš vetra bolj očiten na avtocesti, tudi poraba bo malce večja. Osnova je torej duster z najbogatejšim paketom prestige, v časovno omejeni ponudbi pa vse dodatke dobite brezplačno.

Znotraj še vedno cenim precej dober položaj za volanom (tisti z daljšimi nogami so sicer povedali, da bi imeli volan raje bližje rok), dovolj dobra sprednja sedeža in urejenost armaturne plošče. Materiali so večinoma dobri, na določenih mestih pač trdi in robustnejši, a pri dusterju to sploh ne moti. Zmoti kvečjemu stikalo za vklop tempomata med sprednjima sedežema.

Tudi vozniško je duster OK, pri običajni vožnji vas ne bo motilo, da je dokaj podvržen podkrmiljenju, in tudi udobje ostaja dovolj dobro, čeprav je avtomobil privzdignjen. Najbolje se počuti na slabih cestah, ki jih po mokri zimi ni malo in je tako za nas, Slovence, zelo vsestranski: dobro pleza, ima dovolj prostora, je pregleden, motor je dober in tudi pelje se dobro. Za dvajset 'jurjev' je tole skratka avtomobil, ki ima v svojem žepu precej talentov.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia duster 1.3 TCe 130 FAP 4x4 adventure
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1332
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 5.000
največji navor v Nm pri vrt./min 240 pri 1.600
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4341 x 1804 x 1682
medosna razdalja v mm 2676
prtljažnik v litrih 411
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1395 (450)
največja hitrost v km/h 186
pospešek 0-100 km/h v s 11,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,6/5,6/6,4
poraba na testu v l/100 km 8,4
cena osnovnega vozila v EUR 13.290
cena testnega vozila v EUR 19.190
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 20.590

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 9. 4. 2020
April 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 264
renault clio 245
volkswagen tiguan 198
hyundai tucson 129
dacia sandero 127

Podatki veljajo za februar 2020

Letos je bilo v SLO prodanih 11.765 novih avtov!

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 4 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 8 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 9 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 10 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 10 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 10 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 10 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 10 meseci  |