Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Denar in moč

BMW 840d xDrive gran coupe M sport

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Najbolj ekskluzivna številka pri BMWju je zdaj osem. V numerologiji bi pod številko 8 najprej našli besedi denar in moč, potem pa še uravnoteženost materialnega in duhovnega. Kar posrečena kombinacija za kratek opis nove osmice, ja!
Denar in moč
Foto: Anže Jereb, Jure Cehner
2. 3. 2020 ob 19:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

športna eleganca na vseh petih metrih dolžine
več kot trije metri med osema pomenijo tudi veliko prostora
motor je biser med dizelskimi z veliko navora
poraba goriva je ob zmerni vožnji zelo dobra
zvok ni tipično dizelski, celo nekaj basovske globine premore
z mesta se zelo odločno odlepi, ker je pogon štirikolesni
kljub zajetnim meram in masi zelo lepo leži na cesti
usnje je fino za roke in nos
tudi otroci se lahko peljejo notri na svojih otroških sedežih
cenejši je od kupeja, ki je mehansko enak in precej bolj utesnjen
samo za glave bo zadaj zmanjkalo prostora
notranjost ni dovolj posebna ali drugačna od ostalih modelov
nima čara, kot ga je imela osmica ob predstavitvi 30 let nazaj
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.6 (14 glasov)

Večina, ki vsaj malo spremlja avtomobilizem, je ob predstavitvi nove serije osem najprej pomislila na novo serijo šest in nič ni narobe s tem, če se ne zakoplje v drobovje, kjer bi bilo jasno, da je večina ’podkožja’ pri tem avtu enaka kot pri veliki sedmici. In kot je leta 1990 predstavljala vrh ponudbe takratna osmica, ki jo je lahko premikal celo 12-valjni motor (z ročnim menjalnikom!), tudi današnja kaže, kaj vse BMW zna in da to ni zgolj dražja šestica. Sam v takšnih primerih sicer prisegam na lepe elegantne kupeje, ampak priznam, da mi je štirivratna limuzina z zelo nizko streho, kot jo ima gran coupe, v resnici še bolj všeč.

Kot ponedeljek dolg nos je prvo, kar boste občudovali. Tukaj voznik šele sedi na razdalji od maske, kjer ima mini že zadnji kolesi na cesti. Dolg pokrov motorja se lepo vidi tudi izza volana in vzbuja prav posebno spoštovanje tako voznika kot vseh ostalih, mimo katerih se ’tadolga’ osmica pelje. Zadek je prav tako elegantno zaključen, rahlo privzdignjen na koncu, da ga zrak ne bi preveč zaviral, ko se vrti za njim, luči pa so seveda po novi BMWjevi navadi zdaj zelo široke in nizke.

Sedi se nizko, jasno, zato to ni avto za tiste, ki obožujete X5. Kolena in križ malo bolj trpijo, ko je treba zlesti v kabino, je pa zato ’nagrada’ potem toliko slajša, če sedite spredaj. Razkošno je, večina materialov zelo dobra in usnje je še posebej prijetno. Ne samo na otip, tudi diši krasno. Prestavna ročica sicer ni niti najmanj po mojem okusu, ampak tudi takšen kič je verjetno komu všeč, če je že v ponudbi. Niti prestavna ročica pa ne more ustvariti bolj prestižnega občutka v kabini, da ne bi izgledala zgolj kot malo dražja trojka. Ja, lahko bi mislil, da je v bistvu že trojka tako dobra, ampak osmica vseeno mora pokazati nekaj več. Sploh za 155 tisoč evrov, kot stane testni avto.

Mogoče še najpomembnejša stvar pri tem avtu: se da sedeti zadaj? Se da. Tudi odrasli, ker je avto zelo dolg in ker je več kot tri metre tudi med osema. Samo strop je nizek, zato bo visoke motilo, da je glava (pre)blizu stropa, za noge ne bo težav. To boste še posebej videli, če boste zadaj vozili otroke na otroških sedežih; jih je težje namestiti kot v trojko touring, ampak se da tudi to. Edino voziček se mora dobro zložiti, ker je prtljažnik nizek.

In še športnost! Hecno je, da vsak misli, kako športen avto je osmica, in morda ni odveč še enkrat omeniti, da je športen avto manjši, predvsem pa veliko lažji od tega; takšna osmica tehta prazna dve toni, torej ne more biti lahkotna v ovinkih, čeprav se zelo dobro pelje. Najboljša je na avtocesti, ko res z lahkoto požira kilometre in kilometre ravne in zavite ceste. Za vozniške puriste je veliko boljša izbira 125 kilogramov lažji 840i z bencinskim šestvaljnikom in zadnjim pogonom, čeprav je celo malenkost dražji. Je pa kar neverjetno, da je 8 coupe, ki je v bistvu precej manj avta, še nekaj tisočakov dražji od 8 gran coupe, tako da bi skoraj lahko svetoval, da takoj kupite tega. Se splača!

Motor je odličen, če prisegate na dizle. Všeč mi je, da ima globok basovski zvok, čeprav smo od dizelskih vajeni kvečjemu razglašenega ropotanja. Iz treh litrov prostornine stisne 235 kilovatov, kar je 320 ’konjev’, zaradi vrhunskega menjalnika in učinkovitega štirikolesnega pogona xDrive pa do 100 km/h z mesta pospeši v samo 5,1 sekunde. To še vedno ne pomeni, da je športen, je pa vsekakor hiter! In ne boste verjeli, tudi varčen je lahko. S porabo pod osem litrov na 100 kilometrov se lahko pohvali, kar je odličen dosežek, če bi ga vozil dovolj umirjen voznik, v kar pa dvomim, ker bo verjetno preveč rad izkoriščal ves navor, ki ga je tukaj za izvoz: 680 Nm že od 1.750 vrtljajev naprej. Ravno to je bistvo motorja v 840d, da brez kakršnegakoli naprezanja daje vozniku vse, kar potrebuje, in pri tem ni razglašeno nemiren ali prostaško požrešen. Torej moč ima, svojega denarja je pa tudi vreden, če že mora biti v znamenju številke 8.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW 840d xDrive gran coupe M sport
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2993
moč v kW (KM) pri vrt./min 235 (320) pri 4.400
največji navor v Nm pri vrt./min 680 od 1.750 do 2.250
menjalnik samodejni, osemstopenjski, steptronic
pogon na vsa štiri kolesa, xDrive
mere (dolžina x širina x višina) v mm 5074 x 1932 x 1401
medosna razdalja v mm 3023
prtljažnik v litrih 440
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2000 (560)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 5,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,4/5,7/6,3
poraba na testu v l/100 km 8,0
cena osnovnega vozila v EUR 105.850
cena testnega vozila v EUR 110.650
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 155.108

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 10. 2020
Oktober 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293001020304
050607  domača premiera - citroën C3
08  mednarodna premiera - ford transit
091011
121314  domača premiera - volkswagen ID.3
15161718
19202122232425
26272829303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 243
škoda octavia 226
volkswagen golf 120
renault captur 115
peugeot 2008 111

Podatki veljajo za september 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 43.232 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 dnevi  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 dnevi  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 tedni  | 
carVertical Najbolj zanesljive znamke po mnenju ... pred 1 tedni  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 2 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 3 tedni  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 4 tedni  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 4 tedni  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 4 tedni  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 1 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 2 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 3 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 3 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 5 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 9 meseci  |