Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Čas je idealen za križance

Audi Q3 sportback 35 TDI S tronic S line

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Audi je že zgodaj začel razmišljati o kupejevskih križancih, kakorkoli se to že sliši. Oblike so bile v avtomobilizmu včasih precej bolj natančno definirane, danes pa vam bo kakšen prodajalec celo Q3 sportback prodal kot kupe!
Čas je idealen za križance
Foto: Gašper Miš
6. 12. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

oblika obrača glave, torej je Audi opravil dobro delo
notranjost je ostala enako praktična kot pri Q3
ergonomiji ne moremo praktično ničesar očitati
prtljažnik je uporabno velik z dvojnim dnom
zadnja klop se lahko vzdolžno pomika
vožnja je zanesljiva in zelo predvidljiva
gumbi za klimatsko napravo so fizični
osrednji zaslon je zelo odziven in ima enega najboljših vmesnikov
nasploh bi bil lahko bolj vozniško zanimiv
podvozje je premalo udobno glede na zgornjo alinejo
motor je dokaj glasen, tudi izrazito varčen ni
menjalnik se občasno zmede oziroma ni dovolj odločen
plastika je mestoma preveč cenena glede na cenovni rang
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
2.8 (13 glasov)

Saj veste, klasični kupe je pri Audiju A5 z dvoje vrat in ločenim prtljažnikom, ampak čas se spreminja, z njim pa tudi želje in potrebe ljudi. Q3 k sreči v imenu nima dodanega coupe, kot je danes zavajajoča navada večine znamk, ampak sportback, torej Audi spoštuje tradicijo. Že pri testu Q8 sem rekel, da je takšno obliko nakazal koncept steppenwolf leta 2000. Na Kitajskem so 2007 pokazali cross coupe quattro, potem leta 2014 še TT offroad, torej so Nemci ves čas zelo očitno razmišljali o takšnem avtu in zdaj je na cestah končno serijski Q3 sportback.

Čisto nič se ne sprenevedajo, da je v osnovi kar Q3. In če tistemu pravijo križanec, je sportback še toliko bolj ’polnokrvni’ križanec, ki dejansko križa razrede vozil, ne pa nekakšen neposrečen mutant. Večina mehanike je enaka in bi mu lahko rekli kar Q4, če ne bi bilo s tem nazivom kup nepotrebnih težav, v katere bi bilo potrebno vpletati odvetnike. Če je bila notranjost pri Q3 zelo dobra, enako velja tudi za sportback? Seveda, kvaliteta izdelave je enako dobra, materiali prav tako ponekod preveč plastični, če se radi dotikate mehkega, odlagalnih mest je pa veliko. Pri testnem sta bila na voljo celo oba USB-vhoda (USB-C in USB), ker nimate še vsi novih, super je, da je tudi pri tem audiju nastavljanje klime ločeno od osrednjega zaslona s fizičnimi gumbi, ker je to v tem času še vedno najbolj ergonomska in varna rešitev, sam zaslon je pa vrhunski. Lepo ločljivost ima, velik je in zelo odziven. Plus meniji so res enostavni, tako da gre zaenkrat težko bolje.

Kljub nižji strehi notranjost ni bistveno manj uporabna. V bistvu se samo na klopi zadaj pozna, da je manj prostora za glave, ampak ni nobene panike, če niste visoki nad 180 cm, sama klop pa se še vedno pomika naprej, nazaj. Prtljažnik je v osnovi enako velik kot pri Q3, če merite do roloja, nad njim se pa seveda pozna, da je streha nižja, pa spet, ni neuporabno. Za razliko od pravih kupejev je Q3 sportback po uporabnosti skoraj kombi.

Največja zamera Audiju gre zato na račun voznih lastnosti. Tukaj bi se lahko bolj potrudili in naredili vseeno malo drugačen avto kot običajni Q3. Da bo jasno: že tisti se pelje zelo dobro, ampak ni pravega občutka povezanosti z avtom, da bi lahko rekel, kako uživam. Seveda, vožnja je zelo zanesljiva, krmiljenje natančno, vse deluje skoraj perfektno, manjkajo mi pa občutki! Tudi če je podvozje trdo, ne pomeni, da voznik totalno uživa. Pri sportbacku je kar neudobno na slabi cesti in si obvezno izberite še prilagodljivo blaženje. Nič ne bi škodil niti štirikolesni pogon quattro, ki je bil včasih standard modelov Q, danes pa so vse bolj priljubljeni modeli s samo sprednjim pogonom, zato boste uživali predvsem tisti, ki imate radi, da vas nič ne preseneti: torej da avto rine z nosom ven, da je volan dovolj lahkoten in da je zvočna zatesnitev dobra, ker je zato med vožnjo dovolj tiho, čeprav je dizelski motor pri pospeševanju precej glasen.

35 TDI je oznaka na zadku za dvolitrski TDI s 110 kilovati, to je 150 ’konji’, in tudi ne paše preveč v ta avto. Vsaj 35 TFSI naj bo, še bolje 45 TFSI, da bo vsaj nekaj malo bolj športno. Daleč od tega, da motor ne bi bil dovolj zmogljiv, 9,3 sekunde pospešuje do 100 km/h takšen Q3 sportback, ampak sem že rekel, da je glasen pa tudi posebej varčen ni. Poraba ni padla pod 7 litrov na 100 km, kar je verjetno bistvo dizla, če ga že res moram imeti. Enako menjalnik S tronic z dvojno sklopko, ki smo ga včasih samo hvalili, danes pa je očitno že toliko dobrih na trgu, da me je v tem primeru občasno zmotila neodločnost in da takrat, ko močno pohodim plin in v trenutku želim polno moč, ne najde takoj primerne prestave, samo v najnižjo možno da, potem se pa lovi. Je bolje, da sam prestaviš dol, ko veš, da bo treba, kar seveda ni problem, ker ima tudi obvolanski ročici.

Q3 sportback je en zanimiv miks vsega možnega. In saj veste, kako je s kompromisi; ko hočeš preveč vsem ugajati, nikjer nisi res dober. Vem, za večino voznikov je to dobitna kombinacija, mi, avtomobilski zanesenjaki pa včasih hočemo še nekaj več, mogoče preveč? Obožujemo avte, ki gredo v zgodovino po nečem posebnem. Ni dovolj samo dobro sestavljen avto in z dobro mehaniko, je pa v tem primeru Audiju uspelo pri morda celo najbolj pomembni stvari od vseh - zelo zanimivo izgleda. Večini je zelo všeč in po tem mi je jasno, da je Audi svoje delo v resnici opravil odlično. Izberite le močnejši bencinski motor, v nobenem primeru pa se ne boste mogli izogniti malenkosti, kot je 54 tisoč evrov za testni model.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki audi Q3 sportback 35 TDI S tronic S line
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1968
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) od 3.500 do 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 340 od 1.750 do 3.000
menjalnik robotiziran, sedemstopenjski, S tronic
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4500 x 1843 x 1567
medosna razdalja v mm 2680
prtljažnik v litrih 530/625
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1655 (500)
največja hitrost v km/h 205
pospešek 0-100 km/h v s 9,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,9
poraba na testu v l/100 km 7,1
cena osnovnega vozila v EUR 36.190
cena testnega vozila v EUR 41.880
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 53.955

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 28. 3. 2020
Marec 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
24252627282901
02030405  mednarodna premiera - mini cooper SE
060708
0910  domača premiera - hyundai i10
11  domača premiera - mercedes-benz GLB
12  domača premiera - ssangyong korando
13  domača premiera - mitsubishi space star
1415
161718  domača premiera - ford puma
19  mednarodna premiera - škoda octavia
202122
23  mednarodna premiera - ford kuga
242526272829
30  mednarodna premiera - seat leon
310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 264
renault clio 245
volkswagen tiguan 198
hyundai tucson 129
dacia sandero 127

Podatki veljajo za februar 2020

Letos je bilo v SLO prodanih 11.765 novih avtov!

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 4 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 8 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 9 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 9 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 10 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 10 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 10 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 10 meseci  |