Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Patricij

Kia Xceed 1.4 T-GDi DCT EX stream

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
V uredništvu se vedno sprašujemo, kako se vstopni modeli avtomobilov obnesejo napram dobro založenim, ki jih večinoma dobimo na test. Tokrat smo imeli odlično priložnost: dve kii Xceed z enakima motorjema in različno opremo ter šestimi tisočaki razlike v ceni.
Patricij
Foto: Gašper Miš
3. 12. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 2

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

oblikovno eden bolj stilskih križancev na trgu
kvaliteta izdelave je na visokem nivoju
velik zaslon multimedijskega sistema s številnimi funkcijami
številna odlagalna mesta, v vrata gre tudi velika plastenka
bolj udobna vožnja kot pri modelu ceed
tudi prtljažnik je od običajnega večji za 31 litrov
menjalnik DCT Xceedu doda nekaj funkcij
tudi tukaj je menjalnik neodločen pri speljevanju
notranjost bi morala biti že v osnovi bolj zanimiva
pri spodnjih vrtljajih bi motor lahko dal več od sebe
nizka streha je kriva za manj prostora najvišjih zadaj
nizko postavljena sedeža odžirata prostor za stopala
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (24 glasov)

Razlika je bila tudi v načinu prenosa moči na sprednji kolesi in prvi je bil na vrsti ’patricij’. ’Plebejec’ bo kasneje, v videu pa lahko že takoj vidite oba. Xceed je sicer novi in četrti predstavnik družine ceed, kjer sta poleg kombilimuzinskega še karavanski sportswagon ter proceed, nam pa se od tal bolj oddaljeni model zdi najbolj posrečen. Oblikovalcem so tukaj popustile vse kreativne blokade v glavah in nastal je privlačen križanec, ki morda ne bo všeč tistim, ki zadaj ne marajo prenizke strehe, bo pa po drugi strani zadovoljil vse ljubitelje okrasne plastike in vizualnih terenskih sposobnosti.

Xceed je ustvarjen za vožnjo po cestah in čeprav si s ceedom delita platformo in medosje, si z ostalimi člani družine le sprednja vrata. Če se sprašujete, zakaj so Južnokorejci sploh naredili nov križanec, če pa že imajo stonic, je odgovor enostaven: Xceed je 25 centimetrov daljši in bo zadovoljil čisto drug krog kupcev.

Notranjost je enaka kot pri ceedu in dobro sestavljena, v testnih primerkih pa ni bila najbolj razburljiva, saj bi monotonost lahko lepše razbili z dodatki na armaturni plošči v različnih barvah. Pri Xceedu tudi nihče ne bo jamral o trdi plastiki, saj so površine fino mehke pri obeh nivojih opreme. Razlika se pozna pri velikosti zaslona multimedijskega sistema, ki je pri rdečem v diagonalo meril 5 palcev in je podatke prikazoval v črni in beli barvi, v rumenem pa je bil 10,25-palčni na dotik, zelo odziven in z ogromno funkcijami. Če s sistemom povežete še svoj pametni telefon in omogočite povezavo v svetovni splet, dobite dostop do dodatnih funkcij, med katerimi bo zelo prav prišla vremenska napoved, ki se spreminja glede na lokacijo. Škoda, da nima vgrajenega bolj pametnega asistenta, ker bi bil potem res vrhunski, je pa takšen zaslon na voljo samo pri najbolje založeni opremi stream, ki je od vstopne dražja za vsaj dobre 4 tisočake. Brez skrbi, v to ceno je všteto tudi sedemletno brezplačno posodabljanje zemljevidov. Razlika med opremama se pozna še po manjšem zaslonu med merilniki in po ročni klimatski napravi, v vsakem primeru pa je izdelava na visokem nivoju.

Prostornost spredaj ni vprašljiva in odlagalnih mest je veliko, velika plastenka gre v vrata brez težav, tudi vozniki boste takoj našli pravi položaj za volanom. Nižja streha bo terjala svoj davek na zadnji klopi, kjer se bodo nad 1,8 metra visoki že počutili utesnjeno. Tudi za stopala ni veliko prostora, ker sta sprednja sedeža postavljena nizko, je pa prtljažnik presenetljivo širok in z majhnim nakladalnim robom ponuja celo več prostora kot ceed – 426 litrov, torej 31 litrov več.

Za pogon obeh Xceedov na testu so zadolžili drugi najmočnejši motor, 1,4-litrski turbobencinski T-GDi, ki smo ga že v ceedu pohvalili, zanj pa pri Kii predvidevajo, da ga bo izbrala večina. Proizvede 103 kilovate moči, torej 140 'konjev', in 242 Nm navora med 1.500 in 3.200 vrtljaji. Pri spodnjih vrtljajih bi lahko dal še malo več od sebe, sicer pa je prožen in se do 100 km/h požene v 9,4 sekunde, če moč na sprednji kolesi prenaša preko šeststopenjskega ročnega menjalnika, oziroma 0,1 sekunde dlje, če je spojen s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom DCT. Spet bom napisal, da je DCT neodločen pri speljevanju, kar velja za večino menjalnikov s podobno tehnologijo, med vožnjo pa prestavlja skoraj neopazno. Pri hitrem prestavljanju se lahko kdaj zmoti, ročni pa svoje delo opravlja solidno z natančnimi in mehkimi gibi ročice. DCT s sabo prinese še nekaj posebnosti: vhod USB za hitro polnjenje naprav, aktivni radarski tempomat in izbirnik programov vožnje. Južnokorejci sicer za DCT zahtevajo 1.800 evrov, z enim ali drugim je poraba bencina lahko pod 7 litrov, ob dinamični vožnji pa nad 8.

Sama vožnja je podobna kot pri klasičnem ceedu, tudi občutek na volanu je enak in veliko boljši kot pri kiah včasih. Pričakovano je več nagibanja v ovinkih in manjše cestne luknje kar lepo prejadra, jih pa rdeči občutno lepše, ker ima pač za dve številki manjša platišča. Inženirji so za Xceed izbrali mehkejše vzmeti in na sprednjih kolesih še hidravlične amortizerje, zato je bolj udoben od klasičnega ceeda. Malo bolj bi se lahko potrudili samo še pri zvočni zatesnitvi kabine, pa se ne bi več mogel nad ničemer pritoževati.

Korejci so z Xceed zadeli v polno, kar se oblike tiče. Malo bolj jasno bodo morali komunicirati svoje cene, ker rabiš priročnik, če želiš upoštevati vse popuste, ampak zato imajo tam tudi prodajalce. Ko smo sami preračunali vse potrebno, bi najbolj bogato založenega lahko z vsemi popusti odpeljali za dobrih 25 tisočakov, rdečega pa celo za manj kot 20 jurjev. Dobra cena, ni kaj!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki kia Xceed 1.4 T-GDi DCT EX stream
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1353
moč v kW (KM) pri vrt./min 103 (140) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 242 od 1.500 do 3.200
menjalnik robotiziran, sedemstopenjski, DCT
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4395 x 1826 x 1495
medosna razdalja v mm 2650
prtljažnik v litrih 426
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1375 (485)
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 9,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,9/5,3/5,9
poraba na testu v l/100 km 8,2
cena osnovnega vozila v EUR 24.590 (*6.600 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 31.890 (*6.600 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 32.310 (*6.600 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
ZmVycmFyaS5wbmcxNTQxMDcwMTI0.png
Borut V pravi:
Patricij ali pa ne, v živo zgleda top shit. Po mojem jih bodo prodali vse, ki jih bodo dobili, vsaj v prvem letu ali dveh.
(pred 11 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Kaksen patricij....wtf je to za ena pogruntavscina....in btw rdecega ceeda ni nikjer na vidiku
(pred 11 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 2. 12. 2020
December 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 14 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  |