Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Udobje v hibridu

BMW 530e xDrive M sport

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Zdaj že veste, da pri BMWju e na koncu oznake za serijo in moč pomeni elektrika. 530e je priključni hibrid in eden od najbolj udobnih.
Udobje v hibridu
Foto: Gašper Miš, Anže Jereb
7. 2. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

eden najbolj udobnih in umirjenih hibridov na trgu
kdor ima doma polnilnico, se bo vozil večino časa v tišini
motorja skupaj sta kar odločna, pospeški so zelo dobri
speljevanja so hipna in tiha
zdaj je tudi hibrid na voljo s štirikolesnim pogonom xDrive
za voznika ni vožnja nič bolj komplicirana kot z običajno petico
cena ni bistveno višja od primerljivega klasičnega modela
precej je zrasla masa vozila, zato je vožnja manj dinamična
doseg na elektriko je precej majhen
prtljažnik je majhen in precej nižji od klasičnega
nova priključno-hibridna trojka je bistveno boljša
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (13 glasov)

Petka je zelo prijeten avto, če imate radi takšne, ki so udobni in imajo obenem tudi dober občutek med vožnjo. Ne tako dober kot pri klasičnem modelu, pozna se, da je tudi precej težji, ampak kupci takšnih avtov ne želijo izrazite športnosti, bolj je pomembna tiha vožnja mimo sosedov.

Tehnični podatki gredo takole: 2-litrski turbobencinski in električni motor imata skupaj 185 kW, to je 252 ’konjev’, 420 njutonmetrov navora že od 1.350 vrtljajev, to je najbolj pomemben podatek, da veste, kako dobro vleče … do 100 km/h pospeši v 6,2 sekunde, baterija pa ima uporabno kapaciteto 9,2 kilovatne ure (10,43 kWh bruto). Na navadni domači vtičnici se polni nekje 4 ure in pol, dvomim pa, da bo katerikoli lastnik tega avta brez domače polnilnice, ki prazno baterijo potem s 3,7 kilovata napolni v približno uri manj. Pri priključnih hibridih večja moč polnjenja niti ni potrebna, ker je baterija dovolj majhna, da se brez težav napolni v času, ko avto stoji.

Klasični motor je torej turbobencinski in je enak, kot poganja model 520i, torej z največjo močjo 135 kW (184 KM), čeprav sem za primerjavo spodaj uporabil 530i xDrive, ki ima tovarniško enako moč kot 530e xDrive. Tudi cenovna primerjava je med tema modeloma najbolj realna in zelo zanimiva – 1.990 EUR je razlike, kar se pri osnovnih cenah okoli 60 tisoč evrov ne zdi več bistveno in kolikor znaša državna subvencija pri vozilih, ki imajo izpust CO2 manj kot 50 g/km. Drugi motor ima 83 kW (113 KM) in poskrbi za najbolj pomembno dejstvo: da je že od 0 vrtljajev na voljo 250 Nm navora, zato z mesta vedno odločno potegne.

Na testu sem samo na elektriko z njim prevozil okoli 30 kilometrov, poraba bencina pa je bila dobrih 5 litrov na 100 kilometrov. Ravno ta poraba je zelo odvisna od tega, kakšne so vaše dnevne vožnje in kako pridno ga boste polnili. Če bi se recimo vozili samo na bencin, bi bila poraba hitro blizu 10, če imate do službe 15 kilometrov in bi ga vsak dan polnili, pa še enkrat na leto ne bi dolivali goriva. Je pa poraba elektrike velika in tu bo za proizvajalce v prihodnosti kar velik izziv, da razvijejo tudi bolj učinkovite električne motorje. Baterija krade prostor prtljažniku, nizek je in meri 410 litrov (sicer 530 litrov), s 46 litri je majhna tudi posoda za gorivo in bo med dolgo vožnjo na dopust treba večkrat točiti, zato pa avto odlično deluje kot hibrid. Dobro je sestavljen, da je vožnja čisto tiha na lepi cesti, motor pa se skoraj brezčutno vklopi in pomaga, da se lahko peljete daleč.

Prvič je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom xDrive, ki je vse bolj priljubljen pri BMWju. Ta k masi doda še 90 kilogramov, zato je skupna masa takšne hibridne petice že blizu dvema tonama in zato tudi ne pričakujte lahkotnosti, ki jo ponuja 255 kilogramov lažji 530i xDrive, čeprav je pospešek do 100 km/h v 6,2 proti 6,0 sekunde povsem primerljiv. Le končna hitrost je nekaj manjša: 235 km/h proti 250 km/h pri 530i xDrive. Kljub spodbudnim številkam je torej vožnja manj prepričljiva, kot smo od petice vajeni, in čeprav gre lahko kar hitro, je v osnovi ta avto namenjen čisto drugim nalogam. Tudi zato je sama uporaba zelo enostavna, nič ni kompliciranja s čudnimi ’hibridnimi’ programi, ampak je vse bolj ali manj enako kot pri običajnem nehibridnem modelu, le dodan program ’max eDrive’ pomeni, da se vozi samo na elektriko oziroma pri nastavitvi ’battery control’ ohranja napolnjenost baterije na nastavljenem nivoju, da se potem vozite na elektriko takrat, ko sami želite, na primer na koncu svoje poti, da vas ne bo žena slišala, če boste prepozno pripeljali na dvorišče.

Novi 330e je še boljši, ker se bolje pelje in ima še večjo baterijo, če mora biti petka, je pa takšna z veliko dodatne opreme lahko vaša za slabih 95 tisoč evrov. Tukaj se ne sprašuje, če se splača, ampak če je dovolj dobro zame.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW 530e xDrive M sport 
vrsta motorja turbobencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 185 (252) od 5.000 do 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 420 od 1.350 do 4.250
menjalnik samodejni, osemstopenjski, steptronic
pogon na vsa štiri kolesa, xDrive
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4936 x 1868 x 1483
medosna razdalja v mm 2975
prtljažnik v litrih 410
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1935 (565)
največja hitrost v km/h 235
pospešek 0-100 km/h v s 6,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 2,2
poraba na testu v l/100 km in kWh 5,0 in 30,0
cena osnovnega vozila v EUR 51.850
cena testnega vozila v EUR 63.716
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 94.635

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 11. 2020
November 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 tedni  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 tedni  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |