Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Še sreča, da ga imamo

BMW Z4 M40i

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Športne avte imamo radi, kdo jih nima! BMW je tudi športna znamka, torej je Z4 ultimativen športni avto? Če ima avto samo dva sedeža, pogon zadaj, spredaj močan šestvaljni motor in tu pa tam črko M, že mora biti oster, a ne?
Še sreča, da ga imamo
Foto: Gašper Miš
1. 11. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

vedno smo veseli športnega dvoseda, ki je že izumirajoča vrsta
motor je fantastičen, vedno pripravljen za akcijo in se lepo oglaša
izpuh je v programu sport bolj slišen, pri prestavljanju dol tudi poka
za dva je dovolj prostora tako v kabini kot prtljažniku
veter je zelo lepo umirjen, če so šipe dvignjene
streha se hitro zlaga vse do hitrosti 50 km/h
platno je zelo dobro izolirano zvočno in termalno
poraba goriva je lahko precej majhna, če je vožnja umirjena
med voznimi programi je zelo občutna razlika
krmilni mehanizem je zelo natančen
vožnja je lahko zelo hitra tudi po zaslugi odličnih zavor
nekaterim bo stroga nemška urejenost kabine zelo všeč
na digitalnih merilnik so vrtljaji in hitrost slabo berljivi
občutek na volanu bi lahko bil še malo boljši
želimo si še več dramatičnosti, ki jo takšen avto seveda lahko ponuja
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (11 glasov)
2019 BMW Z4 M40i
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Verjetno se imamo zahvaliti Toyoti, da Z4 sploh JE v tretji generaciji, ker so to avti, ki se jih znamkam ne splača več razvijati. Sploh, ker vsi toliko pričakujemo od njih. V sorodu sta z novo supro in zanimivo je tudi to, da so vsi Zji obstajali samo eno generacijo, ta je pa edini, ki je preživel.

Kdor se je vozil s starim, zna povedati, da si imel tam občutek, da sediš na zadnji osi, pred tabo je pa dooolg pokrov motorja. Zdaj je precej drugače; sediš bolj naprej, zato je tudi manj vetra okoli glave, avto pa je precej bolje uravnotežen. Ampak če te zanima, kaj je zabava pri BMWju, moraš peljati M2. Tam so vse zadeli v nulo, avto je prava igrača in vzbudi prav otroško veselje v tistem, ki vrti volan. Pri novem Z4 gre sicer vse praktično enako hitro, v primerjavi s starim ima za 98 mm širši kolotek spredaj, zato se kar prilepi v ovinek, samo usta se precej manj pogosto raztegnejo v prešeren nasmeh, prej bolj v tisti nasmeh, ki kaže na zadovoljstvo. Seveda ima zelo natančen in odziven krmilni mehanizem, le občutek na volanu ni tako ekstremno dober in avta ne čutiš kot svojih spodnjih gat, ko si v ovinku. Res pa je, da se za avto brez strehe pelje zelo zelo dobro, saj veste, da je streha zelo pomembna za trdnost karoserije, tu pa vseeno ni čutiti neprijetnega stresanja in zvijanja.

Torej, za puriste mora imeti avto trdo streho, za uživače je pa takšen Z4 s platneno zmaga. Tudi ko je mrzlo, bo šlo, ker je streha odlična in zelo dobro izolirana, tako zvočno kot termalno. Na avtocesti boste vedeli, kaj vam govori sopotnik, tako da žal ne bo izgovorov, da niste slišali, kakšen parfum si je zaželela žena, ker je bilo preveč hrupno. Prav tako se boste lahko z njim brez težav vozili pozimi, če vam ga pač ne bo škoda. Streha se hitro zloži v samo 15 sekundah do hitrosti 50 na uro. Absolutno podpiram, da je iz platna, ker je lažja, hitrejša in predvsem vzame manj prostora. Nič ga ne krade prtljažniku, ki tako meri povsem uporabnih 281 litrov in je več kot dovolj velik za prtljago dveh.

Z4 je v bistvu zelo dober tudi za dolge vožnje. Če voziš v načinu comfort, blaži dovolj udobno, da ne bo treba po vsaki vožnji na dopust, v bistvu tako udobno, da lahko z njim kar greš na dopust. Sport pa vse postavi na glavo. Lepo se čuti razlika. Izpuh se bolj sliši, čeprav tudi malo umetno, ampak v tem primeru še lepo poka, ko prestavljaš dol. Dovoli kar konkretno opletanje z zadkom pa vse skupaj je precej bolj trdo, je treba kar po moško prijeti volan in ga močno držati v ovinku, ker gume grabijo s kremplji. Z4 je zelo hiter avto, sploh z manjšimi dodelavami oddelka M, ki je poskrbel za super zavore. Motor je več kot dovolj zmogljiv, tri litre prostornine ima in 6 valjev v vrsti, zvok je res dober, ko rohni, pa še zelo rad se vrti. Tako mladostno deluje, da ga je res užitek gnati, ker tudi samodejni menjalnik prestavlja zelo dobro med osmimi prestavami in je eden najboljših primerkov tega časa.

Kabina je tu bolje izdelana kot pri supri, ker so Japoncem prodali staro armaturko, za svoj Z4 pa seveda uporabili najnovejšo, z boljšimi in modernejšimi gumbi, zato je morda upravljanje bolj prijetno. Merilniki so sicer zanimivi, ampak ravno zaradi svoje digitalnosti so v bistvu slabo berljivi vrtljaji in hitrost, kar je pri športnem avtu še najbolj pomembno. Izdelava se tudi zdi malenkost boljša in prostor je dovolj bogato odmerjen, da lahko v njem udobno sedijo vozniki, ki niso ravno košarkarji. Prav tako sta odlična sedeža in pri vsem skupaj sem si želel samo še kakšen zanimiv detajl, da ne bi bil tako strogo nemško polikan.

Saj sem užival z njim, sploh ni dvoma, se mi pa zdi, da bi mu BMW vseeno lahko dal še malo več popra, isto smo rekli pri supri. Mogoče pa res pri obeh čakamo še na kakšno ultimativno različico s kakšnimi 450 ’konji’, da bo potem avto komaj obvladljiv. Ja, to rabim, strahospoštovanje, da ga bom še ponoči sanjal, ker tega pač ne. Še.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW Z4 M40i
vrsta motorja turbobencinski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2998
moč v kW (KM) pri vrt./min 250 (340) od 5.000 do 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 500 od 1.600 do 4.500
menjalnik samodejni, osemstopenjski, steptronic
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4324 x 1864 x 1304
medosna razdalja v mm 2470
prtljažnik v litrih 281
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1610 (250)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 4,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,5
poraba na testu v l/100 km 12,4
cena osnovnega vozila v EUR 45.350
cena testnega vozila v EUR 68.800
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 81.046

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 12. 2019
December 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
020304  domača premiera - volkswagen ID.3
05060708
091011  domača premiera - peugeot 208
1213  domača premiera - land rover defender
1415
161718  domača premiera - renault ZOE
19  domača premiera - nissan juke
202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 173
fiat 500 172
volkswagen golf 166
renault clio 150
nissan qashqai 143

Podatki veljajo za november 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: samson
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 6 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 7 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 7 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 7 meseci  |