Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Shooting brake za plebejce

Kia proceed 1.4 T-GDi GT-line

Avtor prispevka: Jure Cehner
Včasih so bile vprežne kočije, potem so prišli hecni kupe-karavani z le enim parom vrat na bokih, danes pa imamo karavane z nizko streho in dvema paroma vrat. Med zanimivo druščino je zdaj še kia proceed.
Shooting brake za plebejce
Foto: Jure Cehner
2. 10. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 3

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

krasen izgled, ki ga v tem cenovnem razredu nismo vajeni
na rovaš nizke strehe ne trpita prostornost in praktičnost
uporabnost je skoraj enaka kot pri karavanskem ceedu
neodvisno vzmetenje na vseh štirih kolesih ni stalnica v tem razredu
kakovostno izdelana kabina je brez enega črička
dobro obtežen servo za boljši občutek na volanu
motor se enako dobro obnese kot v klasičnem ceedu
z manj kot osmimi litri je poraba več kot zadovoljiva
cena ni le zmerna, dejansko je nizka, glede na dobljeno
povezana luč na zadku je seksi
kabina bi bila lahko bolj posebna, da šla z roko v roki z zunanjim izgledom
Kia nas prepričuje, da je model športen, pa v resnici ni
prtljažnik ima zelo visok nakladalni rob
motor nima preveč prijetnega zvoka v visokih vrtljajih
hodi ročice menjalnika niso dovolj kratki
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (15 glasov)
kia proceed 1.4 T-GDi GT-line
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Naziv 'shooting brake' izvira tam nekje s konca 19. stoletja, poimenoval je pa malce daljšo vprežno kočijo, na kateri so se vozile skupine lovcev z vsem svojim orožjem, po uspešnem lovu pa seveda tudi z divjadjo. Ja, zato tudi 'shooting' kot streljati. Sto in nekaj let kasneje si je termin izposodil avtomobilizem in poimenoval dokaj eksotično obliko karoserije, ki je in ni karavan. Zakaj ni? Ker so shooting braki starih časov poimenovali karoserijsko obliko, ki je poleg podaljšane karavanske oblike imela le dvoje vrat za potnike, danes pa je s shooting brake marketinško poimenovan vsak avtomobil, ki ima podaljšano in počasi padajočo streho, zaključeno v karavanski zadek. Kakorkoli, tovrstni avtomobili so običajno dragi. Ker so pač tipa ferrari FF, BMW Z3M, mercedes-benza CLA in CLS, okrog katerih bi sicer lahko debatirali, ampak vseeno … zdaj si lahko končno enega celo privoščite, če niste tajkun.

Prvi korejski shooting brake po novodobnem poimenovanju, ker ima štiri potniška vrata, je kia proceed. Ne, proceed ni več trivratna kombilimuzina, kot je bila v prejšnji generaciji, temveč čisto druge vrste žival. Samo poglejte krasno padajoč zadek. Bi si mislili, da je manj uporaben kot karavanski ceed, ampak še vedno je obdržal njegovo funkcionalnost, saj se takisto kiti z obilico volumna, samo 31 litrov manj ima, skupno 594. Ogromno, pač. Dno prtljažnika je sicer kar visoko in to zato, ker spodaj najdete kar šest ločenih prekatov. Če bi sam izbiral, bi imel raje nižje dno in več dejanskega prostora namesto teh ločenih prostorčkov, ampak marsikomu, ki vozi drobnarije in ima stvari rad popredalčkane, bo tole prišlo še kako prav. Vsem pa bo všeč, da se drobnarije končno ne bodo več valjale in zabijale ob robove prtljažnika.

Oblika je tista, ki bo prodajala ta avto, saj je edina stvar, ki smo jo navadnemu in karavanskemu ceedu zamerili, ravno izgled. Avtomobila sta preveč anemična in že ob splovitvi nista izgledala ravno sveže. Proceed takšnih težav nima. V bistvu je tudi eden redkih avtomobilov, ki poleg takšnega izgleda ponuja še izjemno praktičnost. Cel kup črnih dodatkov, na boku plavut morskega psa, ki sicer plava v napačno smer; seksi silhueta, zelo porschejevsko povezana zadnja luč in celoten zadek, ki ni nepodoben tistemu od panamere, so pač sestavine za en fin recept. Od karavana je daljši za 5 milimetrov, je pa tudi dosti nižji, tako da od daleč ne bo dileme, ko ga boste videli. Škoda le, da se še po kabini ne loči od dolgočasnejših bratov, znotraj je namreč klasičen ceed, le da je več svetleče črne plastike, ki je magnet za prstne odtise, in pa pokrov za predalček, ki je zelo prijeten za odpiranje.

Bi si tudi mislil, da bo zadaj manj prostora za glave zaradi spuščajoče se strehe, ampak ga niti ni, pri svojih 180 centimetrih nisem imel nikakršne težave, lahko bi bil še kakšen centimeter višji. Za noge pa je prostora povprečno, bi rekel, da domala enako kot pri ostalih ceedih.

Od bencinskih agregatov imate na voljo tri motorje. Testni 1,4-litrski je v sredini ponudbe in smo ga v navadnem ceedu zelo hvalili, češ da je celoten avto po zaspanem litrskem trivaljniku, ki smo ga imeli prej na testu, popolnoma transformiral. Tudi v proceedu se enako dobro obnese. Poraba na testu je znašala 7,8 litra, kar je več kot spodobno. Če se vam bo zdelo, da takšna oblika zahteva nekaj več kot 140 'konjev', boste pa imeli na voljo še 1,4-litrski motor z 204 'konji'. Tisti proceed pa bo zato GT in ne GT-line kot tale. Ostalih paketov opreme ni, tu je vse zelo preprosto, kar je super in pri konfiguriranju ne bo zmede.

Ker je napram klasičnima ceedoma malenkost bolj spuščen k tlom, je tudi težišče nižje in občutek v zavojih je zato drugačen, čeprav težko napišem športen. Je dokaj dolg avto, ki v ovinkih ne deluje dovolj lahkotno, da bi ga označil za dinamičnega, kaj šele športnega. Ko se boste brzdali, bo pa krasen 'kruzer' na dolge razdalje, saj se mi zdi izolacija še boljša in motorja praktično ne slišite, če ga nočete. Podvozje je ravno prav mehko, da požira manjše luknje, obenem pa ni veliko nagibanja. Le pri ročnem menjalniku mi nekaj ni všeč, pa ne vem točno, kaj. Verjetno to, da so še vedno hodi ročice predolgi in za dinamično prestavljanje niso najbolj ugodni. Sicer pa je skupaj s krasnim volanom, ki ga imajo aktualne kie, vozna izkušnja zelo dobra, tudi zaradi neodvisnega vzmetenja na vseh štirih kolesih, kar običajno najdemo pri dražjih avtih.

V bistvu novi proceed nima konkurence. Za 24 tisočakov in pol podobnega avta na trgu ni, zato lahko upravičeno rečemo, da Kia na nek način orje ledino. In s tem proceedom so zadeli žebljico na glavico.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki kia proceed 1.4 T-GDi GT-line
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1353
moč v kW (KM) pri vrt./min 103 (140) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 242 od 1.500 do 3.200
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4605 x 1800 x 1422
medosna razdalja v mm 2650
prtljažnik v litrih 594
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1378 (462)
največja hitrost v km/h 210
pospešek 0-100 km/h v s 9,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,5/5,0/5,9
poraba na testu v l/100 km 7,8
cena osnovnega vozila v EUR 28.390 (*6.200 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 29.390 (*6.200 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 29.590 (*6.200 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
ZmVycmFyaS5wbmcxNTQxMDcwMTI0.png
Borut V pravi:
Sem ga imel priložnost peljati ta vikend iz LJ do KP in nazaj. Top zadeva. Folk se pa obrača za njim nenormalno.
(pred 6 dnevi )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Gt je ok tale pa ni
(pred 2 tedni )
ZmVycmFyaS5wbmcxNTQxMDcwMTI0.png
Borut V pravi:
Za moje pojme eden najlepših modelov iz "golfovega" razreda. Precej spominja na Porsche Panamero, kar ne more biti slabo, razen za tiste, ki bodo v tem iskali teorijo zarote
(pred 2 tedni )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 4 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  |