Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Družinska konjenica

Renault talisman TCe 225 FAP EDC initiale Paris

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Francoska admiralska ladja je doslej prepričala dosti kupcev širom Evrope, z novim bencinskim motorjem pa jih bo verjetno še več. Da je sploh v ponudbi, se lahko zahvalimo Nemcem.
Družinska konjenica
Foto: Gašper Miš
4. 9. 2019 ob 19:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

motor je zelo odziven in ponuja dovolj moči
preseneti tudi z razmeroma ugodno porabo za razpoložljivo moč
sedemstopenjski robotiziran menjalnik EDC med vožnjo lepo prestavlja
zanimiva oblika tudi po treh letih ni izgubila svojega šarma
vizualno privlačna kabina in kvalitetni materiali
prostora za potnike je dovolj
štirikolesno krmiljenje je odlično med preizkušanjem agilnosti
obračalni krog je tako majhen kot pri cliu
vožnja je udobna zaradi prilagodljivih blažilnikov
multimedijski vmesnik je prepočasen in občasno zmrzne
še posebej predvajalnik ne mara glasbe na USB-ključkih
premajhna posoda za gorivo (47 litrov)
robotiziran menjalnik pri speljevanju cuka
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (23 glasov)

Niso bili Nemci tisti, ki so motor razvili, pač pa tisti, ki so tarnali, da želijo več moči. Zato so Francozi iz nabritih megane R.S. in alpine A110 vzeli 1,8-litrski turbobencinski štirivaljni motor, mu odvzeli nekaj moči in ga zapakirali pod pokrov talismana. Tokrat ne proizvede 300 'konjičkov' kot v temle najbolj brutalnem serijskem renaultu, temveč 165 kilovatov, se pravi 225 'konjev', in 300 njutonmetrov navora pri 2.000 vrtljajih. Družinska limuzina pač ne potrebuje brutalnih zmogljivosti, še vedno pa je motor dovolj močan in predvsem odziven. Ne daje občutka, da se napreza, in večino časa je zelo prijetno tih, ko se zavrti, pa spet ne hrumi ampak prav lepo grgra; se vidi, da ima športne korenine.

Limuzinski talisman tako v polosmi sekundi požene do stotice, spojen pa je lahko izključno s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom EDC. Ta v skladu s tradicijo cuka in je kriv za neodločno speljevanje, med samo vožnjo pa lepo prestavlja in moč prenaša samo na sprednji kolesi. Krmilni mehanizem bi lahko sicer bil bolj neposreden in odziven, je pa talisman vsaj zaradi štirikolesnega krmiljenja zelo agilen med ovinki. Tudi na ulicah za obračanje potrebuje 0,8 metra manj kot talisman s klasičnim krmiljenjem, ki zahteva 11,6 metra. Sistem je venomer aktiven in v načinu comfort se do hitrosti 50 km/h zadnji kolesi obračata za 3,5° v nasprotno smer kot kolesi spredaj, zaradi česar se zdi talisman v rokah precej krajši. Za obračanje potrebuje celo samo toliko prostora kot dve številki manjši clio.

Prilagodljivi blažilniki kar dobro požirajo cestne nepravilnosti, tukaj me renault redko razočara, verjetno pa pomaga tudi to, da prilagajajo blaženje do kar 100-krat na sekundo, zato se boste s talismanom udobno pripeljali do cilja, tudi če bo ta 600 kilometrov daleč. Zakaj 600? Ker rezervoar za gorivo meri samo 47 litrov in z enim polnjenjem ne boste mogli priti dlje, če bo povprečna poraba takšna kot na našem testu – slabih 8 litrov na 100 km. Če ne boste izbrali štirikolesnega krmiljenja, dobite cele 4 litre več, bi pa lahko pri tej velikosti avtomobila vseeno meril več, ker bo verjetno pogosto na daljših vožnjah. Sploh na nemških avtocestah, kjer lahko doseže hitrost 240 km/h, bo goltal kot žolna in bodo postanki za gorivo bolj pogosti kot tisti za odtakanje.

Oprema initiale Paris že lep čas predstavlja največ, kar ponujajo pri Renaultu, zato na dobro založenost z dodatki že na daleč opozarja z dodatnimi napisi. V primerjavi z ostalimi paketi so tukaj serijsko še senzorji povsod okrog avtomobila, lepa 19-palčna platišča, opozorilnik na vozila v mrtvem kotu, prostoročno odpiranje in zapiranje prtljažnika, tudi fino oblazinjenje v usnju napa, ki je že na posameznih sedežih lahko brez doplačila v več različnih barvah. Tako je notranjost bolj pestra in spredaj ob prezračevanih sedežih z masažno funkcijo še zelo udobna. Kvaliteta izdelave je dobra, na nekaterih mestih bi sicer lahko bila boljša in kakšen kos plastike bolj debel, čeprav tokrat nismo slišali nobenega črička kot pri zadnjem testu talismana, kar je dober znak.

Je pa multimedijski sistem tisti, ki jo občasno zagode. Ob zagonu je v primerjavi s konkurenco zelo počasen, predvajanje glasbe z USB-ključka pa je bilo še posebej mukotrpno, sploh če si po pomoti večkrat prestavil izbrano pesem in je potem čez čas pet pesmi predvajalo vsako po 5 sekund. Smo enak test naredili z več različnimi ključki, pa je bil povsod enak problem. Je pa zaslon dokaj velik – 8,7 palca meri v diagonalo – čeprav nam nastavljanje prezračevanja na njem še vedno ni všeč. Veliko bolj prepriča dobro ozvočenje Bose z 12 zvočniki, ki je del najbolje založenega paketa.

Nemcem smo torej lahko hvaležni, da so Francoze s svojim godrnjanjem pripravili do vpeljave novega motorja, seveda pa boste morali za udobne sedeže z vrhunskimi vzglavniki, notranjost z lesom in nekaj moči pripraviti vsaj 37, v primeru testnega pa 39 tisočakov. Niti ni toliko, ko pogledate v cenik podobno opremljenih in močnih konkurentov.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault talisman TCe 225 FAP EDC initiale Paris
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1798
moč v kW (KM) pri vrt./min 165 (225) pri 5.200
največji navor v Nm pri vrt./min 300 pri 2.000
menjalnik robotiziran, sedemstopenjski, EDC
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4849 x 1868 x 1463
medosna razdalja v mm 2809
prtljažnik v litrih 608
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1535 (529)
največja hitrost v km/h 240
pospešek 0-100 km/h v s 7,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,4
poraba na testu v l/100 km 9,4
cena osnovnega vozila v EUR 23.890
cena testnega vozila v EUR 36.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 38.590

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MTAtNTctNTgtTWVyY2VkZXMtQmVuei1DNjNfU19BTUdfU2VkYW4tMjAxOS04MDAtMTIuanBnMTU2MzU1MjI5Ng==.jpg
Daniel Blake pravi:
Dobra limuzina
(pred 7 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 4. 2020
April 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 264
renault clio 245
volkswagen tiguan 198
hyundai tucson 129
dacia sandero 127

Podatki veljajo za februar 2020

Letos je bilo v SLO prodanih 11.765 novih avtov!

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 4 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 8 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 9 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 10 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 10 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 10 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 10 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 10 meseci  |