Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Umazane gume? Fuj!

Fiat 500X 1.6 multijet II 16v TCT city cross

Avtor prispevka: Jure Cehner
Fiat 500X je postal malček, ki želi ugajati vsem tistim, ki želijo ljudi prepričati, da vozijo terenski avto. Daleč od tega, da je kdaj bil čistokrvni terenec, a je še od vsaj približno zmogljivega križanca v naših koncih ostal le bleda senca.
Umazane gume? Fuj!
Foto: Anže Jereb
17. 1. 2020 ob 18:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

avto je na pogled kul, malenkost odštekan in predvsem svež
v notranjosti se nadaljuje podobna zgodba kot zunaj
kvaliteta izdelave se zdi dobra kljub nekaterim cenenim materialom
presenetljivo prostoren je in počutje je zelo zračno, nikakor utesnjeno
nismo jezni, da je od dizelske ponudbe ostal le šibkejši motor
je dovolj zmogljiv in poraba je z manj kot sedmimi litri OK
robotizirani menjalnik je občasno precej zmeden
X v imenu običajno pomeni vsaj malenkostne terenske zmogljivosti
v ponudbi pri nas ni več štirikolesnega pogona
blaženje je na slabih podlagah preveč čvrsto
sedeži so pretrdi, naslon za glavo pa še bolj
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.1 (11 glasov)

Tudi če je imel fiat 500X nekoč terenske ambicije, od prenove dalje noče niti slišati več o umazanih gumah in produ. Štirikolesni pogon se je pri nas poslovil in od dizlov je ostal samo še šibkejši '120-konjski' štirivaljni 1,6-litrski motor, ki sliši na ime multijet II. Ponekod, denimo v Nemčiji, je štirikolesni pogon sicer še vedno na voljo. Očitno je že bilo dovolj takšnih prodanih, da se jim ga je zdelo smotrno obdržati na trgu, pri nas pa pač ne. Prenovljeni fiat 500X je tako lep odraz potreb ali, bolje zapisano, želja trga. Zmogljivosti? Eh, pomembna je le plastika oziroma iluzija, da avto gre v hrib, četudi je po vseh karakteristikah prikovan na asfaltno podlago. Še pri imenu opreme dotičnega ni več nič dvoumno – city cross. Tudi oddaljenost od tal je zdaj na voljo le ena, in sicer 16,2 centimetra, pri štirikolesnem pogonu pa je znašala slabih 18.

Na oko zdaj deluje malenkost bolj sveže, ravno dovolj, da se mu že peto leto starosti ne pozna preveč. Luči so nove, zadaj v sredini celo s plastiko v beli barvi, kar izgleda precej kul, tudi nova 18-palčna platišča so zanimiva na pogled. V notranjosti ima z velikimi površinami beline zdaj vse skupaj še večji retro pridih, po čemer Fiatovci tako vztrajno stremijo, je pa na račun tega občutek tudi veliko bolj zračen, z ogromno panoramsko (dvodelno) streho pa tudi bolj zanimiv za otroke. V njem je zelo prijetno sedeti, oporekati pa tudi ne moremo kakovosti izdelave. Smo iskali čričke, a našli jih nismo. 

Edini 1,6-litrski štirivaljni dizelski motor, ki je še na voljo, je ta z 88 kilovati moči oz. 120 ‘konji’. Je prožen in živahen, dovolj močan in da se je le ta obdržal, nismo jezni. Sicer nam je dvolitrski prej tudi bil všeč, a je bil relativno glasen in sploh ne varčen, zato ga bomo hitro pozabili. Na testu je pil 6,8 litra nafte, kar je zadovoljivo. Robotiziranemu šeststopenjskemu menjalniku TCT pa se raje izognite. Za zelo umirjeno vožnjo po mestu bo v redu, čim pa hočete od avta iztisniti vse ’konje’, ki jih premore, pa kar ne ve, kaj bi delal. Včasih prestavi prepozno, drugič prehitro, le redko se uskladi z vašimi željami. Sicer lahko z ročico vseeno sami prestavljate, a kaj je potem smisel menjalnika, ki prestavlja namesto vas?

Žal pa fiat 500X tare še vedno enak problem, kot je vse križance kakšnih pet let nazaj. Vzmetenje je prečvrsto in na slabih cestah zato pravega udobja ni. Tega seveda ne boste opazili, če ga boste vozili po urejenih mestnih cestah, za kar je ta avtomobil tudi ustvarjen in česar se niti malo ne sramuje. Veliko je nagibanja v hitreje odpeljanih zavojih in volanski obroč je zame predebel, Mateju je bil pa všeč, zato ga velja prej vzeti v roke.

Približno 32 tisočakov so želeli v času testa za točno takšen 500X, redna cena po ceniku pa je bila kar 34.140 evrov. Preden smo od uvoznika dobili točno ceno, sem si rekel ’če je okoli 20 ali kakšen tisočak ekstra, je dejansko dober nakup’. Priznam, takrat smo bili zgroženi, zdaj pa je cena po ceniku za 500X s to srednjo opremo s popustom 21.790 evrov in ga je morda smiselno uvrstiti na ožji seznam potencialnih kandidatov, v kolikor želite privzdignjen mestni malček.

Je več kot solidno sestavljen avtomobil, kabina je zelo prijetna, motor je tudi zadovoljiv in na videz je lepši kot marsikateri konkurent. Ima podobno brezčasen dizajn kot fiat 500, ko še po več letih izgleda dokaj sveže. Nastopa v najbolj nasičenem delu trga in če ne prepriča na vseh področjih, pri stilu gotovo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat 500X 1.6 multijet II 16v TCT city cross
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 88 (120) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 1.750
menjalnik robotiziran, šeststopenjski, TCT
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4269 x 1918 x 1595
medosna razdalja v mm 2570
prtljažnik v litrih 350
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1505 (435)
največja hitrost v km/h 186
pospešek 0-100 km/h v s 10,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,5/4,9/5,1
poraba na testu v l/100 km 7,4
cena osnovnega vozila v EUR 17.590
cena testnega vozila v EUR 29.090 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 34.140 (*2.000 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 9. 2020
September 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
310102  mednarodna premiera - renault E-TECH
03040506
07  mednarodna premiera - sto let znamke Mazda
0809  domača premiera - citroën C5 aircross hybrid
10111213
1415  domača premiera - fiat 500 hybrid
1617181920
21222324  domača premiera - hyundai i30
25  domača premiera - BMW M closed room
2627
28  domača premiera - mazda MX-30
domača premiera - opel insignia
293001020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 234
peugeot 2008 185
hyundai tucson 171
škoda octavia 165
nissan qashqai 159

Podatki veljajo za avgust 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 38.791 novih avtov.

Anketa
Kolikokrat ste od marca razkužili svoj avtomobil?
975Vsak dan enkrat 974Zakaj bi ga razkuževal? 973Samo enkrat. 972Enkrat na mesec. 971Enkrat tedensko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 1 dnevi  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 1 dnevi  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 1 dnevi  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 3 dnevi  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 1 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 2 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 2 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 4 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 10 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 11 meseci  |