Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Leta letijo, samo avti še ne

Hyundai santa fe 2.2 CRDi 4WD 8AT impression

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
19 let nazaj je Hyundai predstavil svoj prvi santa fe. 19! Pa se zdi kot včeraj. Tole je zdaj že četrta generacija in če pogledate obliko novega in prvega, je razlika ogromna.
Leta letijo, samo avti še ne
Foto: Jure Cehner
26. 8. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 3

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

z novo družinsko podobo v resnici prav lepo zakriva zajetne mere
8-stopenjski samodejni menjalnik je dovolj hiter in odločen
velika kabina ustvarja veliko prijetnega prostora za potovanja
klop v drugi vrsti je pomična
sedeži so veliki in udobni
prtljažnik meri že 625 litrov
celota je odlično sestavljena, da je vožnja karseda udobna
cena sicer je visoka, ima pa veliko opreme in moderne tehnologije
na voljo je čisto pravi projekcijski prikazovalnik
izdelava je zelo dobra, nikjer ne boste slišali škripanja
na izbiro je le en motor, čeprav bi večina izbrala prav tega
občutek na volanu je preveč odsoten
plastika je ponekod preveč cenena in tam, kjer se je dotikajo prsti
zmogljivosti so zaradi velike mase zgolj povprečne
v drugi vrsti sem pričakoval še več prostora za noge
cena avta se je precej dvignila v 19 letih
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (17 glasov)
2019 hyundai santa fe 22 CRDi 4WD 8AT impression
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Santa fe je po koni drugi model Hyundaija pri nas z novo podobo z ozkimi lučmi in veliko masko in ja, sploh ne izgleda slabo. Je kar opazen, kar prav tako ni slabo. Sploh, ker mora upravičiti še višjo ceno. Praktično vsi avti se dražijo, očitno imamo kupci vse več denarja, čeprav so moji žepi ves čas isto polni oziroma prazni … Osnovni santa fe zdaj stane 35, testni pa skoraj 52 tisoč evrov.

To je dražje od škode kodiaq, s katero se bo verjetno pri nas boril za kupce, še vedno pa ceneje od prestižnih velikih SUVjev, ki jim tudi malo skače v zelje. Danes vse znamke sanjajo o ’premium’ in santa fe je najbolj blizu temu do zdaj. Seveda se še ne more kosati s prestižno nemško trojico, se bo pa nekoč očitno brez težav, če bo napredek Korejcev na vseh področjih tako očiten, kot je bil zadnjih 19 let.

Hyundai je svoje izkušnje s tem modelom kar lepo pokazal z novo obliko, pri čemer nos deluje precej bolj zanimivo kot ostali deli, ko šele pride do izraza dejanska velikost. Po novem pri santa feju ni več dveh dolžin karoserije, ampak si lahko kar pri tem zaželite tudi sedem sedežev. V testnem jih je bilo 5, da je prtljažnik že v osnovi velik 625 litrov. In naslonjala se potem skupaj s sedali lepo zložijo, da nastane ravna površina. Zelo praktična družinska zadeva je novi santa fe. Skoraj prestižna pa morda zaradi šivov na armaturni plošči in lepih kosov usnja.

Počutje za volanom je dobro. Ja, je še kar veliko plastike, ampak se zdi kvalitetna na otip, sploh pa je odlična izdelava. Nikjer nič ne škripa, kar celo za dvakrat dražje avtomobile pogosto ne velja. Ogromno je prostora, nenazadnje gre za velik avto (dolžina 4,77 metra, višina 1,7), veliko je uporabnih odlagalnih mest, le izgleda ne … kako bi napisal … drago. Verjetno bi pomagalo, če bi imel večji osrednji zaslon do robov, ker se kar izgubi v širokem plastičnem okvirju, pa bi bilo to to. Ima pa pred voznikom še čisto pravi projekcijski zaslon, ki je verjetno prvič na voljo v hyundaiju, in je seveda zakon. Nočete nič manj kot to!

Zakaj pravim, da je santa fe dober avto? Ker je točno to, kar mora biti. Kakšna športnost in neke neumnosti v takšni veliki družinski ladji. Ni nepotrebnih gumbov S kot Sport, ampak je vse namenjeno vašemu ugodju in prijetnemu premagovanju veliiiiko kilometrov. Že sedi se po ameriško in čuti se, da je avto velik, zato ni ustvarjen za preizkušanje želodcev vaših otrok, ki jih lahko vse namestite v veliko kabino za sabo. Kdor bo sedel v drugi vrsti, bo morda navdušen nad pomično klopjo, sedeži so dobro odmerjeni, vseeno pa tam za sedeti ni toliko prostora, kot sem pričakoval glede na zunanje mere.

Če kdo misli, da je slabost, ker ima samo en motor v ponudbi, naj kar misli. V praksi bi itak vsi kupili točno tega, tako da je vseeno. 2,2-litrski turbodizel ima okroglih 147 kilovatov, to je 200 ’konjev’, pa 440 njutonmetrov navora, zato čisto zadovoljivo vleče gmoto, ki prazna tehta skoraj 2 toni 100. Ja, pravim zadovoljivo, ker točno tako je, ne pričakujte sunkov v hrbet pri pospeševanju, do 100 km/h recimo rabi okroglih 10 sekund, in včasih se zahtevnim voznikom zdi, da bi ’rabili’ še kakšnih 50 ’konjev’ za manj skrbi. Jaz pravim brez skrbi, tudi končna hitrost je 205 km/h, torej dovolj. Poraba ni majhna, logično, povprečno 8,4 litra na našem testu na 100 kilometrov, če boste želeli manjšo, pa počakajte na hibridni različici. Pohvale si zasluži 8-stopenjski samodejni menjalnik, ker prestavlja dovolj dobro in hitro, da ne potrebuje vmešavanja voznika.

O vožnji lahko enostavno zaključim, da je vse, kar sem pričakoval od tega avta: večinoma dokaj udobna, če bi lepše blažil še tiste male luknje, pa bi lahko rekel, da zelo udobna. Občutek na volanu je v sivem povprečju, ker ne nudi ravno veliko povratnih informacij, lega na cesti pa je zanesljiva, čeprav je avto kar očitno podkrmiljen in občutno težak. Štirikolesni pogon ni za vožnjo po zahtevnem terenu, čemur santa fe v bistvu nikoli ni bil namenjen, bo pa pomagal, ko bi klasični avtomobili že zdavnaj obstali. Morda za koga našteto zveni preveč dolgočasno, za veliko večino današnjih voznikov pa je santa fe točno tisto, kar mora biti. Udoben in prostoren avto za družine. Nič športen, čeprav s sprednjimi ozkimi lučmi kar agresivno gleda.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki hyundai santa fe 2.2 CRDi 4WD 8AT impression 
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2199
moč v kW (KM) pri vrt./min 147 (200) pri 3.800
največji navor v Nm pri vrt./min 440 od 1.750 do 2.750
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4770 x 1890 x 1703
medosna razdalja v mm 2765
prtljažnik v litrih 625
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2095 (499)
največja hitrost v km/h 205
pospešek 0-100 km/h v s 10,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,5/5,6/6,3
poraba na testu v l/100 km 8,4
cena osnovnega vozila v EUR 34.900
cena testnega vozila v EUR 51.300
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 51.900

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Ej dado s kje si ti
(pred 3 meseci )
Ni slike
DaDo99 pravi:
Vse super, zgleda dobr sam mel ga pa ne bi... Nekak mi ne pašejo teli korejci
(pred 3 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Men je biu santafe od vedno vsec....ogromen luksuzen suv za pičlih 50k....ostale premijske znamke so 100k z slabo opremo tle za 50 dobis popolnoma vse
(pred 3 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 12. 2019
December 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
020304  domača premiera - volkswagen ID.3
05060708
091011  domača premiera - peugeot 208
1213  domača premiera - land rover defender
1415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 173
fiat 500 172
volkswagen golf 166
renault clio 150
nissan qashqai 143

Podatki veljajo za november 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Rote80
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 6 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |