Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Jezna osa

Abarth 595 1.4 T-jet 16v 180 competizione

Avtor prispevka: Anže Jereb
Če večina današnjih športnih malčkov nagovarja veliko število različnih kupcev, mali abarth 595 competizione ostaja zelo nišen avtomobil. Ljubili ga boste ali pa sovražili.
Jezna osa
Foto: Gašper Miš
24. 8. 2017 ob 9:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

izgledu ne gre oporekati, 595 je nabrit in hudo atraktiven
logotipi škorpijona, nenavadna ročica za pomik sedeža, detajli so super
sprednja sedeža znamke Sabelt sta vrhunska
132 kilovatov moči ni brutalnih, vseeno pa konkretno sunejo
zvok je najboljša stvar avtomobila, zlasti pokanje ob prestavljanju
štiri izpušne cevi, a se hecate? Odlično!
robotiziran menjalnik je dober le za na odpad, v ta avtomobil ne sodi
volanski obroč je prevelik in zmanjša užitek v vožnji
tudi obračalni krog je nesramno velik, 595 pa hudo neokreten
smerniki utripajo ob vsakem močnejšem pritisku zavore
podkrmiljenja je preveč, nos konkretno sili iz zavoja
trideset tisočakov za takšen majhen avtomobil ni malo
3,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (3 glasov)
test abarth 595 14 T-jet 16v 180 competizione
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Saj veste, kako vam ljubitelji italijanskih znamk vedno hitijo razlagati, da so ta vozila strastna in izžarevajo nekaj, česar nemška ne bodo nikoli. Morda je res nekaj na tem, pač drugačna so, nekaj italijanskega temperamenta se vidi v njih. To je jasno takoj, ko fiatu 500 ali kateremukoli drugemu predstavniku kakšno napakico lažje odpustiš, kot bi jo sicer. Takšen abarth 595 competizione jih ima veliko, nekaj manjših, kjer zamižiš na eno oko in rečeš, 'ah, ja, je vseeno', nekaj pa takšnih, ki te konkretno zmotijo. Zato je tole dober indikator, kako velik privrženec znamke ste.

Ni vse slabo, zelo veliko je tudi dobrih lastnosti, prva je njegov izgled. Abarth 595 competizione ni zadržan, ni mu nerodno, ko ga na ulici opazujejo vsi po vrsti in svojo majhnost kompenzira z glasnostjo. Štiri izpušne cevi namreč pričarajo tako zanimivo zvočno kuliso, da se bo za njim obrnil skoraj vsakdo. Frekvenca pošteno diši po tisti, ki jo iz sebe spravi osemvaljni motor kakšnega ferrarija, le precej manj glasno je vse skupaj. Oblikovno pa skoraj še bolj udarno, zlasti v takšni 'rumena modena' barvi.

Skratka, njegov prvi atribut je izgled. Res je zanimiv, nastopaški in simpatičen, zato te takoj zasvoji. Le toliko je zadržan, da nikogar ne bo motil, a vseeno dovolj zašiljen, da ga nihče ne bo spregledal. Znotraj je podobna zgodba. Sedeža znamke Sabelt sta hudo atraktivna in konkretno objameta hrbet. Detajli, kot so nešteti emblemi škorpijona in nenavadna ročica za poklop naslonjal naprej, pa velik zaslon, na katerega se ob kontaktu iz garaže pripelje abarth, vse skupaj lepo zaokroži vizualni nastop.

Podkrepi ga tudi motor. 1,4-litrski turbobencinar v tem primeru razvije 132 kW moči oziroma 180 'konjičkov'. Pri 5.500 vrtljajih, kar pomeni, da ga je malo le potrebno zavrteti in to počne z velikim veseljem, ob tem pa ušesne mešičke preplavlja s prijetno zvočno simfonijo. In s pokanjem ob menjavi prestav navzgor. Če zadenete ravno prave vrtljaje ob menjavi, je brbotanje iz izpuha zelo glasno. In zvok zasvoji. Tudi sicer je motor dober, lepo zvezno pospešuje, dovolj silovito, ker avtomobilček tehta le malo več kot tono in sto kilogramov. Do sem vse lepo in prav, so pa seveda tudi lastnosti, pri katerih imam zadržke.

Glavni tokrat je robotiziran petstopenjski menjalnik. Je daleč najslabša stvar avtomobila, vsekakor toplo priporočam, da izberete ročnega. Ta je prvak v polžjem prestavljanju, menjava zahteva skoraj sekundo, v tem času pa bo vaša glava izgubila silo potiska ob pospeševanju in pokimala naprej, potem pa zopet cuknila nazaj. Neprijetno je, še v navadnem umirjenem fiatu 500 bi me takšen menjalnik motil, tukaj pa se mi zdi grozen. In le pet prestav ima, zato se motor na avtocesti pri 130 km/h vrti že s 3.400 vrtljaji in je za dolge poti absolutno preglasen.

Moti me tudi povsem prevelik volanski obroč. Saj ne vozim tovornjaka, pa čeprav je obračalni krog skorajda takšen. Na praznem parkirišču sem želel zapeljat v parkirni prostor in sem moral svoj položaj popraviti, ker sem zapeljal preko črte. Obračalni krog je večji od tistih v dve številki večjih avtomobilih. Prav neverjetno je, kako slabo okreten je abarth 595. Aja, volanski obroč. Seveda, prevelik je, v takšno majhno bombico bi sodil bistveno manjši, pri tem se zdi, da zajame polovico armaturne plošče.

Ko si boste abarth 595 competizione kupili, boste nastavili sedež in problem bo rešen. Oziroma, problema ne boste niti opazili. Pri naših menjavah voznikov v uredništvu pa smo bentili nad tem, da si naslonjala ne moreš nastaviti, če prej ne odpreš vrat, ker je velik vrtljiv gumb dejansko stisnjen med sedež in vrata, za roko pa ni dovolj prostora. Tudi sedi se previsoko, ker je sicer odličen sedež znamke Sabel nameščen na fiksno višino. In če kdo slučajno premišljuje o tem, da bi s svojo novo igračko lahko prevažal še otroke, pozabite. Moja dva sta takoj izvedla udar in z glasnim kričanjem sporočala, da nimata prostora za noge.

Niti lega na cesti me ne prepriča. Za začetek je avtomobil izjemno trd, takšno asketsko udobje bo zmotilo večino, a mene niti ni. Je športen, naj bo trd, sem si mislil. Ampak, potem naj se tudi pelje tako, pa se ne. Nos sili iz zavoja za vsako figo, podkrmiljenje je absolutno preveč očitno in tole je daleč od male nabrite bombice, s katero boste napadali zavoje. Kdor pogleduje proti takšnemu nastopaču, seveda ne gleda še fieste ST, a vseeno lahko omenim, da ob bistveno večji meri udobja ponudi občutno več užitka v zavojih. Za deset tisočakov manj boste dobili avtomobil, ki bo takšen 595 competizione na cesti osramotil.

A, še to: tudi ne razumem, zakaj mora športno nastrojen malček ob vsakem le malenkost močnejšem potisku zavore panično utripati z vsemi smerniki. Razumem, da je opozarjanje ostalih pomembno, a ne pri takšnem avtomobilu, ker potem utripam vsakič, ko malce hitreje pripeljem do ovinka in močneje pritisnem na zavoro.

Vse našteto pa ni nujno pomembno. Privržencev opombe ne bodo zmotile, niti opazili jih ne bodo, ker se bodo raje prepuščali užitkom super privlačnega izgleda in jezno ropotajočega motorja. In to bo dovolj. Celo sam poznam takšnega ljubitelja in ob mojem naštevanju napak je bil tiho, potem pa dejal le 'kaj?' in zgodbo zaključil.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki abarth 595 1.4 T-jet 16v 180 competizione
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1368
moč v kW (KM) pri vrt./min 132 (180) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 250 pri 3.000
menjalnik robotiziran, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3660 x 1627 x 1485
medosna razdalja v mm 2300
prtljažnik v litrih 185
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1145 (280)
največja hitrost v km/h 225
pospešek 0-100 km/h v s 6,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,9/4,9/6,0
poraba na testu v l/100 km 9,3
cena osnovnega vozila v EUR 12.790 (*1.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 25.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 30.010

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nmalej
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 6 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |