Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Eno z avtomobilom

Mazda3 G122 plus

Avtor prispevka: Jure Cehner
Odkar smo prvič videli Mazdin koncept kai, ki je napovedoval novo mazdo3, smo pričakovali, da bo serijski model postal pionir oblikovalske revolucije. Še posebej, ker so obljubljali, da mu bo zelo podoben.
Eno z avtomobilom
Foto: Gašper Miš
26. 7. 2019 ob 8:00
Komentarjev: 4

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

sveža, prečiščena in privlačna oblika
kabina s kvaliteto izdelave in materiali postavlja nove smernice v razredu
zvočna izolacija je občutno izboljšana
občutek za volanom je čudovit
minimalistični merilniki, ki informirajo brez nepotrebne grafične navlake
posodobljen računalniški vmesnik je dosti bolj pregleden kot prej
lega na cesti in zaupanje, ki ga vliva v zavojih, sta krasna
ročni menjalnik je podobno odličen kot prej, le še bolj dovršen pri pretikanju
motor se rad vrti, ampak da ne zaspite, ga bo potrebno vrteti nad 3.000 vrtljajev
glede na večjo maso in motor brez turbine se bo zdel komu zdaj prešibek
prostora na zadnji klopi bi lahko bilo več
tudi v prtljažniku kakšen liter več ne bi bil nič napoti
oblika oz. širina C-stebrička ne bo povšeči vsem
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.8 (10 glasov)
2019 mazda3 G122 plus
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

In ni razočaral, četudi je revolucija morda malce premočna beseda. Dizajn je prečiščen, spredaj je nova mazda3 nizka in jezna, bočnih linij sploh ni več, samo nežno valovanje pločevine, na C-stebriček bi lahko namestili še ena vrata, tako je širok, zadaj pa izgleda, kot da je jo oblikovala gravitacija, ne pa en pedanten Japonec. Detajli, kot je svetleča črna plastika na mestih, kjer je prej bila navadna, pa ji dodajo še premijski pridih.

Znotraj je preskok napram prejšnji trojki še večji. Armaturno ploščo jim je uspelo sestaviti iz boljših in mehkejših materialov, kot jih vidite v trikrat dražjih avtih. Česarkoli se redno dotikate, je mehko, črička pa niti enega. Tudi to danes ne uspeva več niti ’sveti’ nemški trojici. Sedenje za volanom zdaj daje občutek, kot da ste v dva razreda boljšem avtu, položaj za volanom je vrhunski in šli so celo v takšne detajle, da so poenotili klikajoč zvok na vseh gumbih širom kabine. Avto daje občutek, da ne sedite v izdelku množične proizvodnje, ampak v nečem, kar je nekdo skrbno oblikoval samo za vas. In končno je sredinski naslon za roko dovolj velik, da nanj ne rabite ciljati s komolcem. Zdi se mi celo, da je zdaj največji v razredu.

In zadaj? Kakovost je popolnoma enaka, na vratnih panelih niso varčevali, še vedno pa ni rež za zrak za potnike, ki sedijo zadaj. Čudna odločitev, enaka kot pri predhodnici, pri kateri smo mislili, da so jih pač pozabili. Očitno jim namenoma ni mar za zadaj sedeče. Je pa zunanji zanimiv in čist dizajn terjal davek pri prostornosti. Za noge ga bo dovolj, če ste pod 180 centimetri ali sta potnika spredaj res majhna, in če ste klavstrofobični ali se bojite teme, vas bo strah, ker so okna miniaturna. Če mislite zadaj voziti otroke, ki radi gledajo ven, morda dvakrat premislite. Prostora v prtljažniku pa je skoraj enako kot prej, zdaj za 358 litrov. Ni super, ni pa tudi slabo.

Občutek na cesti je zdaj dosti bolj zadušen kot prej, piš vetra se končno manj sliši, kar je dosti voznikov motilo pri prejšnji generaciji. Se mi pa zdi, da sem od krmilnega mehanizma zdaj bolj distanciran, ampak to spet pripomore k bolj premijskemu občutku. Lega je super, sistem G-vectoring, ki v zavojih samodejno zavira določeno kolo, ko je to potrebno, da se avto zato hitreje povrne v pravi položaj, je zdaj še bolj izpopolnjen. Običajno so takšni sistemi sami sebi namen, saj se v praksi ne čutijo, tukaj pa boste dejansko vedeli, kdaj vam popravlja avto in podvozje usmerja v ravno črto. V dvojnem zavoju, ko karoserija resnično zapleše z ene strani v drugo, zadnji nihljaj, ki je običajno vedno prisoten, tu kar izpuhti v zrak in že ste popolnoma poravnani z vsemi blažilniki. To pomeni tudi, da v konkretnem zavoju avto odpusti marsikaj, še preden se ’uradno’ vklopi sistem proti zdrsavanju koles, saj G-vectoring stalno popravlja lego. Je pa malenkost tečno to, da če se nekomu preveč prilepite na rit, avto preneha pospeševati, dokler do konca ne pohodite plina. Ob kakšnem prehitevanju zna to zmotiti, na avtocesti je pa kar pametna pogruntavščina. Če vam v salonu ne bodo povedali za to novost, se kar pripravite.

Od bencinskih motorjev je zaenkrat na voljo le eden, in sicer G122. Ja, dobil je dva ’konja’ več, ampak do stotice rabi celo sekundo in pol več kot prej. To pa zato, ker se je v četrto mazda3 poredila za več kot 170 kilogramov. Običajno novejši modeli hujšajo napram prejšnjim, tokrat pa očitno ne. Do sto zdaj rabi 10,4 sekunde, bi pa še veliko več, če ne bi imel menjalnik tako dobrih prestavnih razmerij. V drugi lahko pičite 105 kilometrov na uro. Tega sicer ne priporočamo, ker tako povprečna poraba ne bo med dobrimi šestimi litri in pol ter sedmini, kolikor znaša ob normalni vožnji. Ko nežno jadrate, pa motor celo izklaplja dva valja, in če boste res pozorni, boste na regionalkah slišali rahlo traktorsko brnenje. Stežka sicer, ker je zvočna izolacije kabine odlična. K sreči se motor rad vrti in z menjalnikom je veselje rokovati, da vas dokaj majhna moč ne bo preveč motila, je pa občutek med vožnjo malo drugačen kot pri novih motorjih konkurence, ki so vsi po vrsti podprti s turbopuhalom. Marsikomu se bo zdelo, da preslabo in glasno pospešuje. Za nekatere je to prednost, za druge slabost, zame je prednost, da so speljevanja zaradi večje prostornine motorja dokaj prijetna.

Nova mazda3 trenutno nima konkurence v svojem razredu, kar se tiče dizajna, kakovosti materialov in vsesplošnega počutja v kabini. Po kakovosti izdelave gladko pelje lulat vse, ampak dobesedno vse nemške ’vagne’, tudi tiste s šestmestno številko za ceno. Prostornost in uporabnost torej nista bila v prvem planu, tukaj ni še zdaleč najboljša, nikakor pa ni tudi najbolje motorizirana. To se zna spremeniti proti koncu leta, ko bojda pride k nam skyactiv-X, '180-konjski' bencinar, ki za delovanje ne bo potreboval svečk, in bo lahko sparjen s štirikolesnim pogonom. Nova mazda3 vas bo stala najmanj 20 jurjev, točno takšna pa 22 in še nekaj. Pri dodatni opremi imate za 5 tisočakov razpona, ampak že pri osnovni dobite bombončke, kot so prikazovalnik na vetrobransko steklo, velik sredinski zaslon, polne LED-luči in vzvratna kamera. Le platišča bodo 16-palčna.

Težko je podati oceno avtomobilu, ki z voznimi lastnostmi in dizajnom piha predvsem na voznikovo dušo. Mazdino načelo 'jinba ittai' oz. popolna složnost jezdeca in konja, avta v našem primeru, še nikoli ni prišlo tako do izraza kot pri novi trojki, če seveda pozabim na MX-5. Za zadnje potnike oziroma otroke in vso kramo, ki jo kdaj pa kdaj hočete nabasati v avto, pa ji ni preveč mar. Če jo boste vozili sami, lahko oceni gladko prištejete še kakšno decimalko.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda3 G122 plus
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 90 (122) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 213 pri 4.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4660 x 1795 x 1435
medosna razdalja v mm 2725
prtljažnik v litrih 358
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1439 (436)
največja hitrost v km/h 197
pospešek 0-100 km/h v s 10,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,5/4,3/5,2
poraba na testu v l/100 km 6,8
cena osnovnega vozila v EUR 19.990
cena testnega vozila v EUR 21.190
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 22.290

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
The best pizda ej men je usec
(pred 3 tedni )
MTAtNTctNTgtTWVyY2VkZXMtQmVuei1DNjNfU19BTUdfU2VkYW4tMjAxOS04MDAtMTIuanBnMTU2MzU1MjI5Ng==.jpg
Daniel Blake pravi:
Ja glede na opremo super
(pred 4 tedni )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Cena je tudi ful ok
(pred 4 tedni )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Pizda pofukana....tale sprednji del je res izjemno lep....moderen in eleganten
(pred 4 tedni )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |