Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Poklon stoletni zgodovini

Citroën C3 puretech 82 BVM origins

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Pred stotimi leti je Evropa izgledala drugače. Po krvavi prvi svetovni vojni je stekla obnova mest in infrastrukture, moderne tovarne, ki so izdelovale vojaško opremo, pa so bile pred vrati pogube.
Poklon stoletni zgodovini
Foto: Gašper Miš
23. 7. 2019 ob 8:00
Komentarjev: 4

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

oblikovno že v osnovi izstopa
na daleč nase opozarja s posebnimi barvnimi dodatki
zaradi lepih plastičnih pokrovov litih platišč sploh ne potrebuje
tudi v notranjosti je nekaj dodatkov in napisov origins
prostorna kabina ima dovolj odlagalnih mest
vožnja bo ustrezala umirjenim voznikom
7-palčni zaslon preslika navigacijske napotke s telefona
upravljanje s prezračevanjem preko zaslona je še vedno zamudno
pri avtocestnih hitrostih postane glasen
poraba goriva bi lahko bila manjša
sedeža spredaj ponujata premalo bočne opore
dinamičnost ni njegova vrlina
podvozje bi lahko boljše blažilo
3,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (12 glasov)
2019 citroën C3 puretech 82 BVM origins
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ko je imel ustanovitelj znamke Citroën, André-Gustave Citroën, za tiste čase eno bolj modernih tovarn, ki bi po vojni lahko samevala, če se ne bi preusmeril v drugo panogo, je dobil briljantno idejo. Z avtomobili je imel že nekaj predvojnih izkušenj, njegova vizija pa je bila takšna kot tista od Henryja Forda – v zadostnih količinah ustvariti kvaliteten in lahek avtomobil, ki bi bil dovolj ugoden, da bi ga lahko kupil skoraj vsakdo. Rezultat je bil citroën type A, ki so ga predstavili samo štiri mesece po zaključku vojne, marca leta 1919, prvi kupec pa je avtomobil prevzel v začetku julija.

Za avtomobil so zahtevali 7.950 frankov, kar bi danes pomenilo okoli 9.500 evrov, tovarno pa je že leto kasneje zapustilo tudi po 100 avtomobilov na dan, s čimer se je Citroën v zgodovino zapisal kot prvi masovni proizvajalec v Evropi. V stoletni dobi so Francozi naredili veliko revolucionarnih delov, verjetno pa je bil eden največjih uspehov model traction avant iz leta 1934, saj je bil prvi masovno proizveden avtomobil s pogonom na sprednji kolesi in samonosno karoserijo.

Stoletja inovacij Francozi seveda niso pozabili in svojo veliko 100. obletnico proslavljajo s številnimi dogodki in s posebno serijo avtomobilov origins. Ti se od svojih klasičnih bratov razlikujejo po nekaterih dodatkih, ki bodo na voljo samo še do konca leta. Mi smo preizkusili najmanjšega od posebnežev, citroën C3, ki s samimi začetki znamke nima nič skupnega in bi ga pred stotimi leti v Parizu verjetno gledali s takšnim strahospoštovanjem, kot bomo nekoč pristanek nezemeljskega plovila.

Načeloma malčki v beli barvi ne izstopajo, C3 origins pa je opazilo kar nekaj mojih sosedov. Najprej zaradi belo-črne barvne kombinacije z bronastimi dodatki in pokrovi 16-palčnih koles, ki sploh ne izgledajo slabo. Če ne bi preveril, bi mislil, da ima lita platišča, tako dobro so jih zasnovali. Poleg tega so črni strehi namenili nalepke v bronasto-beli kombinaciji, ki poudarjajo obliko strehe, podobne nalepke so še na C-stebričku, na prtljažnih vratih in na plastikah zunanjih vzvratnih ogledal. Seveda so mogli nekaj bombončkov nameniti še notranjosti, kjer je sivo-črna kombinacija tekstila, armaturna plošča pa je okrašena še z bronasto obrobo in dvojnim šivom. Pa seveda napisom origins. Če bi hoteli, da bi bil avtomobil še bolj poseben, bi bil lahko še volan v bronasti, pa mogoče še predpražniki, vzglavniki, pasovi, prestavna ročica in strešna obloga, ampak potem vstopni model ne bi več stal 12 tisočakov.

Ob to, da bi bilo lahko upravljanje s prezračevanjem preko 7-palčnega zaslona na dotik hitrejše, sem se že večkrat obregnil, so pa sistemu namenili možnost preslikave zaslonov pametnih telefonov. Deluje izjemno dobro in pride prav vsem, ki bi radi imeli aktualne navigacijske napotke na velikem zaslonu, edina težava je, da boste morali aplikacijo 'Android Auto' sami najti v svetovnem spletu in si jo naložiti na telefon. Potem pa je potreben samo še kabel in zadeva deluje.

Žal je pri nas motorizacija skromna, saj je takšen C3 na voljo samo z najšibkejšim 1,2-litrskim trivaljnikom, ki da od sebe 61 kilovatov moči, se pravi 83 'konjev'. Za mestne ulice bo zadosten, na avtocesti pa se mu precej pozna, da nima turbine in pri 130 km/h se vrti s skoraj 4.000 vrtljaji, kar bo motilo voznike z odličnim sluhom. Pospešek do 100 km/h traja dobrih 13 sekund, kar je še vedno hitreje od našega jugota, ki jih rabi 31, vseeno pa ga boste morali kar priganjati, zato bo poraba bencina nad sedmimi litri. In petstopenjski menjalnik si res že zasluži odhod v pokoj, ker je nenatančen in še zatika se. Škoda, da nam niso, tako kot na večjih tržiščih, omogočili izbire še kakšnega motorja, saj bi bil z zmogljivejšim bencinskim motorjem s 110 'vranci' takšen C3 precej bolj dinamičen in vreden častitljive obletnice. Seveda od C3 ne pričakujte niti dinamike med ovinki, saj se precej nagiba, ko so hitrosti velike, na volanu pa ni posebej veliko informacij s ceste.

Z udobnimi sedeži in dobrim počutjem v notranjosti se C3 origins kvalificira za tiste, ki se jim ne mudi in radi sproščeno uživajo na udobnih foteljčkih spredaj. Posebnež je lahko še črn ali siv, ampak je testni gotovo najbolj posrečen. Vstopni model vas bo stal dobrih 12, takšen z nekaj dodatne opreme pa 14 tisočakov, pri čemer boste dobili še nalepko na vsako od sprednjih vrat, da bodo vsi vedeli, katerega leta ste ga kupili.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki citroën C3 puretech 82 BVM origins
vrsta motorja bencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1199
moč v kW (KM) pri vrt./min 60 (82) pri 5.750
največji navor v Nm pri vrt./min 118 pri 2.750
menjalnik ročni, petstopenjski, BVM
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3996 x 1749 x 1474
medosna razdalja v mm 2539
prtljažnik v litrih 300
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 980 (570)
največja hitrost v km/h 166
pospešek 0-100 km/h v s 13,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,8/4,2/4,8
poraba na testu v l/100 km 7,0
cena osnovnega vozila v EUR 10.100
cena testnega vozila v EUR 13.890
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.040

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Drugace pa je funny k naredijo special edition in je use kar je drugacnega par kosckov v bronasti barvi hahahahahahahahahhha
(pred 2 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Ma ne nism js za to haha....zdej bom prodal mojega GLE ja in sem narocil mercedesa CLA45 amg z skopo opremo za nadomestilo
(pred 2 meseci )
Ni slike
DaDo99 pravi:
Takoj ko sem vidu ta avto sem reku, evo tale lepotec je pa direkt za našga automobilistta... Težko se je upreti tistim čudovitim bronastim dodatkom
(pred 2 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Spet ta vasa obletnica....a ste prou fani citroena lol
(pred 2 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
17181920
21222324252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 5 meseci  |