Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Tudi brez dizla gre varčno

Toyota RAV4 2.5 VVT-i 2WD e-CVT HSD premium

Avtor prispevka: Anže Jereb
Toyota RAV4 ni več na voljo z dizelskim motorjem, kar naj vas posebej ne preseneča. Že v prejšnji generaciji ni bila, če ste želeli imeti štirikolesni pogon, a tisto je bila očitno vmesna stopnja, sedaj pa se je brbotajoči motor dokončno poslovil.
Tudi brez dizla gre varčno
Foto: Gašper Miš
14. 6. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 15

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

s pravo opremo lahko izgleda nastopaško
materiali znotraj so naredili očiten napredek
vse skupaj je tudi odlično izdelano in boljša je ergonomija
notranja prostornost je lahko vzor nekaterim konkurentom
hibridni sklop je odličen, prav tako zmogljivosti
speljevanja so hipna, ker ni potrebno čakati na odziv klasičnega motorja
poraba goriva je lahko presenetljivo majhna, tudi le 6 litrov
osrednje ogledalo je lahko klasično ali pa kamera
tišina med umirjeno vožnjo, ki jo lahko ponudi le hibrid (ali električni avto)
statistika kaže, da je takšen pogonski sklop tudi dolgoročno zanesljiv
menjalnik nima funkcije 'brake'
osrednji del armaturne plošče lahko ovira desno nogo
multimedijski sistem je najbolj šibka točka novega RAV4
Toyotina navigacija je zgolj povprečna
prepoznava prometnih znakov včasih konkretno zgreši
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (24 glasov)

Trditve, ki jih včasih dajejo proizvajalci za prihodnja leta razvoja, so velikokrat precej drzne. Volvo od naslednjega leta ne bo imel v novih avtih več smrtnih žrtev, Toyota pa bo v naslednjih 30 letih zmanjšala izpust svojih avtov za 80 odstotkov. Če bi ostali le pri bencinu ali nafti, to pomeni, da bi avto namesto petih litrov porabil le enega. Ampak ne bodo ostali le pri motorjih na notranje izgorevanje, že sedaj ne.

Dobro že veste, da Toyota izdeluje hibride in hibridni sklop v novem RAV4 je naravnost fantastičen. Enakega sem zadnjič preizkušal v nižjem camryju, ki veliko lažje reže zrak in je v okolici Šibenika za sto kilometrov porabil le dobrih pet litrov, ampak tudi tukaj poraba ostaja dovolj majhna, da se s podobno ne more pohvaliti noben tekmec. Veliko avtoceste bo pomenilo dobrih 7 litrov, malo manj pa le 6 na 100 kilometrov. In to za avto z 2,5-litrskim bencinskim motorjem, 4,6 metra dolžine, visoko karoserijo in skupaj z več kot 200 ’konji’. Super rezultat!

Ah, boste rekli, pa koliko elektrike še zraven? Koliko časa ga je treba polniti, ker je hibrid? Pa kako glasno se dere zaradi neskončnostopenjskega menjalnika? Gremo po vrsti. Nekaj elektrike že, ampak naj vas ta ne zanima, ker takšen RAV4 ni priključni hibrid, torej ga ne polnimo. Sistem vse naredi sam in poskrbi za vse. Tudi motor se kaj dosti ne dere, pravzaprav je večino časa povsem tih, le pri močnem pospeševanju, ko boste koga prehitevali, se bo oglasil, pa še to ne preveč moteče. Drugačnega mnenja bodo še vedno tisti, ki ob vsakem speljevanju in pospeševanju pohodijo plin do konca in jih bo stalno vrtenje v visoke vrtljaje motilo, ampak ti že v osnovi niso pravi kupci tega avtomobila. 160 kW moči oziroma 218 ’konjev’ poskrbi, da je RAV4 precej živahen, čeprav (podobno kot pri corolli) občutka pospeševanja sploh ni, dokler koga ne prehitiš in takrat opaziš, da si to naredil prav na hitro, ker vleče tako zvezno.

 

Baterija ostaja nikelj-metal-hidridna in ker je majhna, ne doda veliko k skupni masi, zato avto med vožnjo deluje dovolj lahkotno in živahno. Celo v zavojih je prijeten in občutek na volanu je dober, preko kakšne večje grbine se sicer zapelje malce bolj na trdo, nasploh pa je dovolj udoben in predvsem vozniško zelo nenaporen. Med vožnjo svoje mere in maso lepo skrije.

Elektromotor v praksi prevzame glavno vlogo precej pogosto, a večinoma skoraj nezaznavno, meni pa je dejansko najbolj všeč ob samem speljevanju, ker takoj ponudi dovolj navora in z minimalnim dotikom stopalke že takoj nežno potisne avto naprej. Na slabi podlagi je zato speljevanje še posebej lahko, ker ni treba čakati bencinskega motorja, da se zbudi.

Glede zunanjosti kaj dosti ne bom razpredal, ta je precej ostrih linij kot zadnje čase vse nove toyote, zato izgleda bolj zanimivo in napadalno, kar vam je lahko všeč ali pa pač ne. Meni je, sploh v kakšni bolj zanimivi barvi, predvsem zato, ker vseeno izžareva več karakterja kot prejšnja. Bolj nastopaško gleda v svet s svojo veliko masko.

Znotraj je RAV4 v primerjavi s prejšnjim naredil velik preskok v kakovosti, vsi materiali so odlični, večinoma je vse mehko in zelo pregledno, všeč so mi stikala za nastavljanje temperature, ker so velika in sovpadajo z bolj robustnim karakterjem avta. Sedi se odlično, preglednost je dobra in velik zaslon na sredini armaturne plošče je pregleden, pravzaprav je enak kot v corolli, ki smo jo že preizkusili. Programje je boljše kot včasih in sedaj že bolj intuitivno, bo pa potrebno še marsikaj polikati in Japonci, ki slovijo po svoji napredni tehnologiji, prav tu najbolj šepajo.

Odlagališč je tudi dovolj, le kdo, ki se rad pohvali, da ga je precej med nogami, bo morda potarnal, da bi desno koleno raje dal še malo bolj ven pa ne gre, ker je osrednji del armature precej širok. Ostalo štima in zadaj je prostora sedaj več, za potnike veliko, tudi če spredaj in zadaj sedita dva, visoka po 1,9 metra, ga bo dovolj. Prtljažnik ima zajetnih 580 litrov, ni dovolj?

Če je dobra alternativa za dizelski motor, ki ga sedaj ni več, vas zanima? Ni dobra, odlična je. Avto ima veliko navora, porabi malo goriva, je zmogljiv in večino časa povsem tih. In z opremo premium tudi dodobra opremljen, veliko je varnostnih sistemov, notranjost je prežeta z usnjem in finimi materiali, zato se boste znotraj dobro počutili. Cena pa 41.475 EUR.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota RAV4 2.5 VVT-i 2WD e-CVT HSD premium 
vrsta motorja bencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2487
moč v kW (KM) pri vrt./min 160 (218) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 221 od 3.600 do 5.200
menjalnik samodejni, neskončnostopenjski, e-CVT
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4600 x 1855 x 1685
medosna razdalja v mm 2690
prtljažnik v litrih 580
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1680 (455)
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 8,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,0/4,7/4,6
poraba na testu v l/100 km 6,8
cena osnovnega vozila v EUR 28.900
cena testnega vozila v EUR 40.600
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 41.475

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1 2
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Logicno da je poraba vecja
(pred 1 leti )
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Henduk, ti svojega vozis po snegu navgor oni pa ne
(pred 1 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Henduk gorivo je zelo poceni....za 70? se lah furas 1000 km....to je prakticno popolnoma zastonj....razen ce te skrbi za okolje potem razumem
(pred 1 leti )
Ni slike
henduk pravi:
Automobilist pa še kako je poraba pomebna!
(pred 1 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Vidpeter McLaren dela dosti lepse
(pred 1 leti )
Ni slike
VidPeter pravi:
Peugeot dela zadnje čase ene najlepših avtomobilov in če bi sam kupoval anto bi skoraj sigurno kupi peugeota..
(pred 1 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Peugeot fan pol si pa spremeni ime....in sploh ti ne verjamem
(pred 1 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Henduk poraba sploh ni pomembna ker je gorivo skoraj zastonj
(pred 1 leti )
Ni slike
PeugeotFan pravi:
Sem pa še vedno njihov fan. Vsak svojega konja hvali in to ni nič narobe.
(pred 1 leti )
Ni slike
PeugeotFan pravi:
Automobilistt...moj e-auto ni Peugeot, torej mi niso všeč samo Peugeoti....
(pred 1 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 6. 12. 2020
December 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 243
volkswagen golf 204
renault clio 181
volkswagen golf 137
volkswagen T-cross 123

Podatki veljajo za november 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  |