Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Poslednji mohikanec

Ford mustang GT 5.0 V8 AT fastback

Avtor prispevka: Anže Jereb
Na ljubljanskih ulicah boste bolj opazni le, če boste nagi letali naokoli in se na ves glas drli 'brum, brum'. Sicer pa bo gromko brbotanje mustangovega osemvaljnika zasenčilo tudi trikrat dražje avtomobile in poglede množic usmerilo naravnost k vam.
Poslednji mohikanec
Foto: Gašper Miš
24. 6. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 2

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

mustang je, razlaga ni potrebna …
zamolklo brbotanje motorja bo dvignilo kocine celo pobritim
notranjost je tipično ameriško mišičasta
položaj za volanom je precej dober
velik zaslon in Sync3 kar dobro pašeta v ta avto
osemvaljni motor je zakladnica moči in …
… zvezno vleče ne glede na vrtljaje
lega je za 'mišico' presenetljivo suverena
vrtenje zadnjih koles in drift je otročje lahko opravilo
pospeški in zvočna spremljava vam bodo vzeli sapo
cena je še vedno ugodna …
… a jo naši davki absolutno preveč dvignejo
poraba goriva je, hi hi, ogrooooomna
v mokrem je mustang lahko malo 'samosvoj'
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.7 (21 glasov)

Mustang je legenda. Ne le legenda, ker je že toliko let na cestah in je pri nas redek, prav zares je legenda. V Ameriki jih je kot listja in trave, ker so onkraj luže še bistveno bolj poceni, pa vam bodo mimoidoči vseeno pomigali z odobravanjem, če boste sedeli v njem. Ko smo se zapeljali na plažo v Daytoni, je varnostnik takoj pripomnil, da imamo odličen avtomobil. Pa smo imeli najšibkejšega in barvno najbolj dolgočasnega. Takšen rumen mustang bi še bistveno bolj izstopal.

In če so nad njim navdušeni Američani, je jasno, da smo navdušeni tudi tukaj, kjer je pogled na takšen mustang tako redek kot pogled na desetletnika brez mobitela v roki. Ta ameriška mišica ima pač svoje čare, ki vas bodo hitro osvojili in celo največji privrženci avtomobilov, ki cenijo le vozniško perfekcijo, bodo po kakšnem kilometru v mustangu nehali pljuvati čezenj in začeli uživati. Vem, ker sem sam eden od njih. Ne zato, ker je tako vozniško oster kot kakšen 911 GT3 RS, ker seveda ni, ampak ker te omami z drugimi čari.

Že samo parkiran bo večini narisal nasmeh, po vžigu motorja pa boste ostali ravnodušni le gluhi. Osemvaljnik V-oblike že prvo sekundo zabobni tako prepričljivo, da je joj. Po novem ima celo funkcijo 'silent mode', da zjutraj z glasnim motorjem ne boste budili sosedov, ampak se mi zdi popolnoma nesmiselna. Naj uživajo v eni najprijetnejših budilk, če jih pa takšen motorni grom moti, so pa pač malce čudni. Simfonija basov je enostavno privlačna in nisem še našel koga, ki bi ga motila.

Ampak, če se lotimo testa malo bolj analitično in ne le z vidika nekoga, ki vriska od ugodja ob vsakem vžigu motorja … za začetek je avto velik. Mogoče ne ravno tako velik, je pa štorast, vidim, ko ga na domače dvorišče s ceste ne morem lepo zapeljati v prvo, pa mi to uspe s kombiji in celo z novim phantomom je šlo, pa je od mustanga daljši točno en meter. Ostre zunanje linije in mišičasta podoba pomenijo tudi, da se ven vidi malce slabše. Kritično ni, si pa ne predstavljam samozavestne vzvratne vožnje brez kamere, ker je pogled nazaj res bolj slab.

Naprej gre, je pa vseeno voznik 'zapakiran' v okolje s precej nizko streho in visoko armaturno ploščo, vsi elementi so po 'ameriško' ogromni, volan je dokaj zajeten, sedeža sta sicer dobra, a po drugi strani tudi dovolj velika, da bi bila moja zadnjica lahko dvakrat večja, pa bi šla še vedno zlahka na sedež. Pač, občutek je takšen, kot mora biti. Po prenovi so novi merilniki, pri katerih lahko spreminjate grafiko, ampak mi niso posebej všeč, so mi bili prejšnji klasični analogni bolj. In pogrešam tudi napis 'ground speed' med njimi, ker je bil pač kul.

Vozniško mustang ni slab. Ko se ga boste navadili in spoznali nekaj njegovih muh, boste lahko precej hitri in varni tudi v dinamično odpeljanih zavojih. Je pa vseeno težak in malce bolj okoren in to se seveda pozna, v tem pogledu ga športne evropske mušice pošteno prekašajo. Ampak to ni kritika, mustang noče biti športnik, je kot Schwarzenegger, mišica, ki pač svoje vrline kaže drugje. Tokrat s pospeški in nasploh motornimi zmogljivostmi.

Najbrž je tole eden zadnjih tovrstnih avtomobilov z velikim osemvaljnikom pod pokrovom. Dinozaver, ki se mu danes smejijo manjši in 'čistejši' motorji, ki ob pomoči turbine ali pa elektromotorja iztisnejo vsaj toliko moči. Nimajo pa karakterja, kakršnega ima ta, in tega, se mi zdi, bomo pogrešali najbolj. Motor je neverjetno prožen in z navorom radodaren, pa če ga boste zavrteli pri 2.000 vrtljajih ali pa pri 6.000. Od prvega trenutka dalje vleče konstantno in brez predaha, več kot 500 Nm navora poskrbi za konkreten pritisk v sedež in zdi se, da motorju sploh ne bo pošla sapa. Zvok pa je iz sekunde v sekundo bolj agresiven.

4,3 sekunde potrebuje do stotice in 450 'konjičkov' ga požene do zavidljivih hitrosti. Čeprav so podobno zmogljivi stroji lahko celo hitrejši, nikoli ne boste dobili občutka, da je moči premalo. Boste pa kdaj dobili občutek, da 10-stopenjski menjalnik ni dorasel motorju. Pri običajni vožnji je dober in praktično neopazno prestavlja. Dober je tudi, če boste začeli zvezno hitreje pospeševati, totalno pa odpove, če ga boste presenetili in kar naenkrat močneje pritisnili na plin. Ko boste koga na hitro želeli prehiteti, bo komajda izbral pravo prestavo, potem pa tudi med pospeševanjem kar nekaj prestavljal, skratka, ni mi všeč in bi raje izbral ročnega.

Tudi na porabo preko 30 litrov se človek ne navadi hitro, če ga boste malo bolj priganjali. Je pa posebnež in to jasno sporoča zunaj in znotraj.

Torej … Večino točk smo obdelali, dejstvo je, da je tole eden redkih avtomobilov danes, ki so polni karakterja. Seveda ima kar nekaj 'napak' oziroma lastnosti, ki so me motile. Tudi na porabo preko 30 litrov se človek ne navadi hitro, če ga boste malo bolj priganjali. Je pa posebnež in to jasno sporoča zunaj in znotraj, na mestu ali med vožnjo. In tudi to je nekaj vredno, ne? V tem primeru z nekaj dodatki pri opremi 78 'jurjev'. Veliko, a v bistvu še vedno malo glede na karakter in šlo bi še precej nižje, če država ne bi bila tako požrešna.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford mustang GT 5.0 V8 AT fastback
vrsta motorja bencinski, osemvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 5038
moč v kW (KM) pri vrt./min 331 (450) pri 7.000
največji navor v Nm pri vrt./min 529 pri 4.600
menjalnik samodejni, desetstopenjski, selectshift
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4789 x 1916 x 1382
medosna razdalja v mm 2720
prtljažnik v litrih 408
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1756 (394)
največja hitrost v km/h 249
pospešek 0-100 km/h v s 4,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 19,0/8,2/12,1
poraba na testu v l/100 km 15,9
cena osnovnega vozila v EUR 46.900
cena testnega vozila v EUR 69.700
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 78.100

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MTAtNTctNTgtTWVyY2VkZXMtQmVuei1DNjNfU19BTUdfU2VkYW4tMjAxOS04MDAtMTIuanBnMTU2MzU1MjI5Ng==.jpg
Daniel Blake pravi:
In ti mas sam 2 avta mhm
(pred 1 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Moram rect da je avto na mestu....vozim ga vsak dan in avto ne razocara....ga mam ze 3 mesece....tako mocnega avta za ta denar ne dobis nikjer
(pred 1 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 6. 12. 2020
December 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 243
volkswagen golf 204
renault clio 181
volkswagen golf 137
volkswagen T-cross 123

Podatki veljajo za november 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  |