Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Za dušo in ženo plus psa

Ford focus karavan 1.5 ecoboost 134 kW ST-line business

Avtor prispevka: Jure Cehner
Če je še kdo imel dvome glede izgleda novega focusa, če mu je nemara bil preveč generičen, mogoče celo dolgočasen, bo karavanski ST-line, ki ga vidite, rešil tudi to težavo. Motor pa je še češnja na torti.
Za dušo in ženo plus psa
Foto: Gašper Miš
16. 5. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 5

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

v karavanski izvedbi in z opremo ST-line kar naenkrat ni več dolgočasen
še manj dolgočasen je, ko pritisnete na plin
motor je res izvrsten ...
… tako izvrsten, da si pač zasluži še en plus
zaradi zvoka motorja bo poraba verjetno večja, kot bi lahko bila
poraba pri dobrih 7 litrih in pol je za takšen motor vseeno pohvalna
krasno uglašeno podvozje, ki mu voznik tudi med dinamično vožnjo zaupa
volanski mehanizem je skoraj perfektno obtežen
prostora kot pri kombilimuzini tukaj ne bo zmanjkalo
vsesplošna kakovost izdelave in uporabljenih materialov
barva mu pristoji, doda k športnosti
oblika armaturne plošče in merilnikov je že pri novem avtu zastarela
Fordu pisanje cen na etikete res ne gre od rok
4,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.6 (18 glasov)

Od spredaj tako opremljen focus izgleda že skoraj kot izvedenka ST, oster kot britev. Ne dvomimo, da bo ST, ko bo verjetno kmalu ugledal luč sveta, še mnogo ostrejši, ampak ST-line je, upoštevajoč, da gre večinoma le za šminko, zelo nabrit. In ko smo že pri riti, ta marsikomu v karavanski izvedbi izgleda še bolje kot tista, s katero se kiti kombilimuzina. Poleg subjektivnih prednosti pa je tu kajpak še zelo objektivna v obliki dodatnih 300 litrov prostora. 303, če smo natančni. 575 litrov prostora v nahrbtniku premore novi focus v svoji največji inkarnaciji, kar je spoštljivo, še posebej, ker ga ima kombilimuzina tako malo. So nas pa, odkar smo izvedeli, kateri motor bo rohnel pod pokrovom, nemudoma začeli srbeti podplati.

Žal bo takole motoriziran focus pil več, kot bi bilo potrebno, ker boste vsakič prestavljali pri 6 tisoč vrtljajih. Pa še to ne pretirano, nam se je poraba ustalila pri 7,7 litra, kar je zanemarljivega pol litra več, kot je zahteval veliko šibkejši litrski trivaljnik s 92 kilovati. Torej, to je trenutno najmočnejši turbobencinski motor v ponudbi – takisto trivaljni 1,5-litrski ecoboost s 182 'konji' oz. 134 kilovati. Do stotice na papirju potrebuje 8,2 sekunde, vse skupaj pa daje občutek, da potrebuje še manj. Poleg moči je tudi zvok tisti, ki docela prepriča. Večino časa sem vozil v športnem načinu in zdi se mi, da malenkost goljufa in si pomaga z zvočniki, ampak vseeno tako zdravo in športno rohni, da se ga nikakor ne naveličaš. Kjer je mogoče, ob vsakem pospeševanju nehote iščeš optimalni trenutek za sunek v višjo prestavo in obenem poslušaš sicer zelo zadušeno, a še vedno sila izrazito rohnenje treh valjev. Gre za čudovit motor, ki je med podobno močnimi trenutno najboljši v razredu. Vem, pogumna izjava, a je resnična.

Podvozje je nastavljeno malenkost bolj na trdo, mogoče bo komu šlo zaradi tega na živce, meni pa nikakor. K, recimo, malce nadpovprečni moči se poda tudi malce podpovprečno nagibanje v zavojih, kar so Fordovci dosegli s trdenjem blažilnikov, a pač na račun manjšega udobja. Je pa odziv na volanu krasen. V športnem načinu še posebej, ko še malenkost dodatno otrdi in se zdi, da ste lahko v zavojih še bolj natančni. In kako ’teža’ na volanu sorazmerno narašča z vsako stopinjo odklona od ravne črte. Prijeten fordovski občutek je venomer prisoten, kar je produkt let in let izkušenj te firme. Pozna se tudi, da sta kolesi zadaj drugo od drugega neodvisno vpeti. Večvodilna zadnja prema je namreč serijska pri tem motorju, litrski pa dobijo poltogo. Podvozje je zato veliko bolj prilagodljivo in bi bilo tudi precej bolj prijazno za rit, če le ne bi bili blažilniki tako trdo nastavljeni. Ampak, kot rečeno, mene to niti najmanj ne moti, je pa pred nakupom seveda priporočljiva testna vožnja po vaši dnevni cesti.

Praktično edina stvar, ki mu jo še vedno očitam, je armaturna plošča in nasploh počutje v kabini. Ni slabo sestavljena ali karkoli podobnega, le oblikovana je brez trohice domišljije. In če je položaj za volanom malodane vrhunski in športno nizek, se splošno razpoloženje v trenutku nekoliko poslabša, ko pogledate navzdol ali pa na merilnike, ki so skoraj enaki kot pri starem; manjka nek viden napredek, za kar se konkurenca zelo trudi. Mogoče pa se nekatere znamke bolj trudijo ravno s tem, prijetnejšim dizajnom, Ford se pa raje ukvarja s tistim, kar je pod njim. Sami precenite, kaj vam je pomembnejše.

Težko boste dobili boljši karavan, v katerem se boste najraje vozili sami.

Bo pa faktor zagotovo cena, takšen inženiring ne pride poceni in za tako opremljen focus brez popusta hočejo dobrih 31.700 EUR. Pa nima samodejnega menjalnika, tako da bi lahko bil še dražji. S popustom pa ga baje lahko dobite za 29 tisočakov. Je drago, a ko vidite, da lahko v njem prevažate sebe, ženo, otroke in še psa, boste na evre pozabili, ker boste težko dobili boljši karavan, v katerem se boste najraje vozili sami.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford focus karavan 1.5 ecoboost 134 kW ST-line business
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1497
moč v kW (KM) pri vrt./min 134 (182) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 240 pri 1.600
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4667 x 1825 x 1485
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 575
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1369 (521)
največja hitrost v km/h 222
pospešek 0-100 km/h v s 8,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,9/5,9/6,8
poraba na testu v l/100 km 7,7
cena osnovnega vozila v EUR 19.160 (*2.700)
cena testnega vozila v EUR 26.400 (*2.700)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 31.735 (*2.700)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Tim a resno?
(pred 3 leti )
Ni slike
Tim pravi:
Je lep, verjetno tudi dober, samo mi je bil prejsni bolj usec, mogoce zato ker je imel se 4 valje
(pred 3 leti )
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Golfa
(pred 3 leti )
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Ce pogledas dolgocasnega Goşf ki stane se vec...
(pred 3 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Dejansko ni drag...180km in najboljsa oprema...cena je cisto postena
(pred 3 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 31. 3. 2023
Marec 2023
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
272801  domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7
02030405
060708  domača premiera - fiat scudo
09101112
131415  domača premiera - kia Xceed
16171819
20  mednarodna premiera - mazda CX-60
21  domača premiera - lexus RX
2223  domača premiera - električna vozila MG
24  domača premiera - ford ranger raptor
2526
2728293031  domača premiera - BMW M power
0102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
toyota corolla 128
fiat 500 125
dacia sandero 113
renault captur 111
renault clio 103

Podatki veljajo za februar 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 1 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |