Ford focus karavan 1.5 ecoboost 134 kW ST-line business
Avtor prispevka:Jure Cehner
Če je še kdo imel dvome glede izgleda novega focusa, če mu je nemara bil preveč generičen, mogoče celo dolgočasen, bo karavanski ST-line, ki ga vidite, rešil tudi to težavo. Motor pa je še češnja na torti.
Od spredaj tako opremljen focus izgleda že skoraj kot izvedenka ST, oster kot britev. Ne dvomimo, da bo ST, ko bo verjetno kmalu ugledal luč sveta, še mnogo ostrejši, ampak ST-line je, upoštevajoč, da gre večinoma le za šminko, zelo nabrit. In ko smo že pri riti, ta marsikomu v karavanski izvedbi izgleda še bolje kot tista, s katero se kiti kombilimuzina. Poleg subjektivnih prednosti pa je tu kajpak še zelo objektivna v obliki dodatnih 300 litrov prostora. 303, če smo natančni. 575 litrov prostora v nahrbtniku premore novi focus v svoji največji inkarnaciji, kar je spoštljivo, še posebej, ker ga ima kombilimuzina tako malo. So nas pa, odkar smo izvedeli, kateri motor bo rohnel pod pokrovom, nemudoma začeli srbeti podplati.
Žal bo takole motoriziran focus pil več, kot bi bilo potrebno, ker boste vsakič prestavljali pri 6 tisoč vrtljajih. Pa še to ne pretirano, nam se je poraba ustalila pri 7,7 litra, kar je zanemarljivega pol litra več, kot je zahteval veliko šibkejši litrski trivaljnik s 92 kilovati. Torej, to je trenutno najmočnejši turbobencinski motor v ponudbi – takisto trivaljni 1,5-litrski ecoboost s 182 'konji' oz. 134 kilovati. Do stotice na papirju potrebuje 8,2 sekunde, vse skupaj pa daje občutek, da potrebuje še manj. Poleg moči je tudi zvok tisti, ki docela prepriča. Večino časa sem vozil v športnem načinu in zdi se mi, da malenkost goljufa in si pomaga z zvočniki, ampak vseeno tako zdravo in športno rohni, da se ga nikakor ne naveličaš. Kjer je mogoče, ob vsakem pospeševanju nehote iščeš optimalni trenutek za sunek v višjo prestavo in obenem poslušaš sicer zelo zadušeno, a še vedno sila izrazito rohnenje treh valjev. Gre za čudovit motor, ki je med podobno močnimi trenutno najboljši v razredu. Vem, pogumna izjava, a je resnična.
Podvozje je nastavljeno malenkost bolj na trdo, mogoče bo komu šlo zaradi tega na živce, meni pa nikakor. K, recimo, malce nadpovprečni moči se poda tudi malce podpovprečno nagibanje v zavojih, kar so Fordovci dosegli s trdenjem blažilnikov, a pač na račun manjšega udobja. Je pa odziv na volanu krasen. V športnem načinu še posebej, ko še malenkost dodatno otrdi in se zdi, da ste lahko v zavojih še bolj natančni. In kako ’teža’ na volanu sorazmerno narašča z vsako stopinjo odklona od ravne črte. Prijeten fordovski občutek je venomer prisoten, kar je produkt let in let izkušenj te firme. Pozna se tudi, da sta kolesi zadaj drugo od drugega neodvisno vpeti. Večvodilna zadnja prema je namreč serijska pri tem motorju, litrski pa dobijo poltogo. Podvozje je zato veliko bolj prilagodljivo in bi bilo tudi precej bolj prijazno za rit, če le ne bi bili blažilniki tako trdo nastavljeni. Ampak, kot rečeno, mene to niti najmanj ne moti, je pa pred nakupom seveda priporočljiva testna vožnja po vaši dnevni cesti.
Praktično edina stvar, ki mu jo še vedno očitam, je armaturna plošča in nasploh počutje v kabini. Ni slabo sestavljena ali karkoli podobnega, le oblikovana je brez trohice domišljije. In če je položaj za volanom malodane vrhunski in športno nizek, se splošno razpoloženje v trenutku nekoliko poslabša, ko pogledate navzdol ali pa na merilnike, ki so skoraj enaki kot pri starem; manjka nek viden napredek, za kar se konkurenca zelo trudi. Mogoče pa se nekatere znamke bolj trudijo ravno s tem, prijetnejšim dizajnom, Ford se pa raje ukvarja s tistim, kar je pod njim. Sami precenite, kaj vam je pomembnejše.
Težko boste dobili boljši karavan, v katerem se boste najraje vozili sami.
Bo pa faktor zagotovo cena, takšen inženiring ne pride poceni in za tako opremljen focus brez popusta hočejo dobrih 31.700 EUR. Pa nima samodejnega menjalnika, tako da bi lahko bil še dražji. S popustom pa ga baje lahko dobite za 29 tisočakov. Je drago, a ko vidite, da lahko v njem prevažate sebe, ženo, otroke in še psa, boste na evre pozabili, ker boste težko dobili boljši karavan, v katerem se boste najraje vozili sami.
1 / 25
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
ford focus karavan 1.5 ecoboost 134 kW ST-line business
vrsta motorja
turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj