Ko je Audi leta 1994 predstavil svoj prvi A8, je na najboljši možen način pokazal, zakaj ima slogan Vorsprung durch Technik, napredek s tehniko. Bil je prvi serijski avtomobil, v celoti izdelan iz aluminija. Kaj pa četrt stoletja kasneje?
Še vedno je veliko aluminija, 58 odstotkov, da bi dosegli kar najboljšo trdnost karoserije, pa so se vrnili k uporabi jekla. Ja, jekla, kdo bi si mislil, ampak ta material je trenutno najboljši za sprednji del kletke ob potnikih, če slučajno pride do trka. In to ni vse, spredaj nad motorjem je prečna ojačitev iz magnezija, zadaj med sedeži in prtljažnikom pa z ogljikom ojačana plastika, ki za kar tretjino poveča torzijsko togost karoserije tega avta. Vse to samo zato, da se bo novi A8 odlično vozil, da bo varen in seveda udoben. Pa je?
Seveda, o tem sploh nisem dvomil pred testom. To so pač avtomobili, ki te težko razočarajo, ker proizvajalci v njih vgradijo vse, kar znajo. Zato jim tudi lahko prilepijo ceno nad 100 tisoč evrov za osnovni model. Obstaja nenapisano pravilo, da poglej najboljše modele svete nemške trojice, torej A8, serijo 7 in razred S, pa boš videl, kaj je v tem trenutku najboljše na svetu.
V čem je A8 najboljši? S tehniko že prepriča. Občutek sem imel, kot da sem vozil neke vrste laboratorij na kolesih. Prvič, ker je toliko vgrajene tehnologije, in drugič, ker je vse tako oblikovalsko prečiščeno kot v kakšni bolnišnici. Ne bom rekel sterilno, ampak zelo lepo urejeno. Znotraj ima na volanu obrobo, ki posnema tisto na maski, ostale linije so večinoma ravne in oglate, kot so tiste na nosu. Audi je izbral zelo futuristično pot in praktično vse gumbe nadomestil z zasloni in površinami, ki so občutljive na dotik. Celo za zračnike, ki se samodejno odprejo ali zaprejo.
Druga stvar so sami zasloni. Še vedno prisegam na prave gumbe, ampak pri A8 sem se hitro navadil na to, da ga moram bolj pritisniti in da imam zaradi povratnega odziva in zvoka ’klik’ pri tem dejansko občutek, da sem nekaj pritisnil. Tudi sama razporeditev menijev je odlična, sami si lahko nastavljate ikone, bližnjice in podobno, skratka, eden najboljših sistemov nasploh je tole. Škoda, da ni še več možnosti za izbiro različnih merilnikov, če je že velik zaslon pred voznikom tako fin, čeprav si lahko do določene mere vseeno prilagodite pogled, najbolj koristne informacije se pa itak projicirajo na vetrobransko steklo. Ob vsem skupaj smo se čudili le, ker testni avtomobil ob vseh možnih bonbončkih ni imel vzvratne kamere za parkiranje. Ne le zaradi bušk na zadnjem odbijaču, že v osnovi bi bila lahko del opreme. Bi bil pa avto pač za kakšen stotak ali tri dražji.
Nismo še končali z nastavitvami … seveda imajo vsi modeli A8 zračno vzmetenje in tukaj se razlike dejansko poznajo. Sam sem uporabljal samo comfort ali dynamic. Pri takšni veliki limuzini je sicer hecno pomisliti na karkoli drugega kot comfort, pri čemer je seveda A8 odličen, ampak kljub 5,3 metra dolžine je krasno vodljiv avto. Pelje se kot vsaj dve številki manjši, zasluga pa gre seveda štirikolesnemu krmiljenju. Že na mestu se vidi, kako se vrtita zadnji kolesi, med vožnjo pa to pomeni zelo prijeten občutek, ko kljub dolžini zelo pohlevno sledi ovinkom. Celo občutek na volanu je dober, ni preveč umeten ali prelahkoten, kot je dostikrat pri takšnih avtih. Osnovni namen prestižne limuzine je hitro in zelo udobno premagovanje velikih razdalj, zato vozna dinamika ni na prvem mestu, je pa tukaj dokaz, da se jo do določene mere da doseči. A8 ni tako udoben kot razred S, se pa zato bolje pelje in bo za voznika, ki išče tudi to, boljši. Seveda se je pravi užitek tudi pustiti voziti. Zadaj je prostora v podaljšani različici L ogromno, sedeža sta razkošna in načeloma vse deluje brezhibno, le zaslon v sredinskem naslonu, preko katerega upravljate s sistemi, se včasih tako segreje, da vas kar speče, če ga vzamete v roke.
Je pa še ena zadeva, ki je verjetno problem testnega avta, ker si ne predstavljam, da bi bili lahko vsi takšni. Sploh, ker smo v tem času vozili že vse nove audije, ki imajo podobne armaturne plošče, in smo nevšečnost opazili samo pri tem. Ugotavljam, da vsi proizvajalci zdaj uporabljajo svetlečo trdo plastiko, ki je enostavno pretanka za takšne avtomobile. Prvič, na njej se pozna vsak, ampak res vsak prstni odtis in takoj postanejo umazani, zato je obvezna oprema še ena krpica v predalu. In drugič, takšna plastika škripa. Isto se nam je dogajalo v nekaterih mercedesih in BMWjih in zdaj očitno še tukaj, ko je bilo poletje in se je plastika na vročini fino raztegnila. Kje so dobri stari materiali, kot so les, aluminij, usnje in podobno …
Ja, aluminij. Kljub temu da uporablja lahke materiale, je zdaj celo težji za 95 kilogramov. Se sliši kar hecno, navadno je obratno, pa se vseeno bolje pelje. Tukaj gre pohvala tudi pogonskemu sklopu. Kljub oznaki 50 TDI je spredaj odličen trilitrski šestvaljni turbodizel z 210 kW, 286 ’konji’, in 600 njutonmetri navora že pri 1.250 vrtljajih. Motor je zelo odziven, malenkost manj kot menjalnik, ki včasih za moje pojme rabi kakšen trenutek predolgo, da se odzove, razen če izberete program sport, kjer je ves čas na preži, ampak je potem pač poraba večja. Ja, poraba, prav presenečen sem bil, ko sem prvi dan šibal na Štajersko in nazaj, lepo po omejitvah, poraba pa pod 7 litrov. Tudi ob koncu testa, ko je bila mimo kombinacija vseh možnih voženj, ni bilo dosti čez 8, kar je za toliko avta vrhunsko.
Škoda, da nisem mogel preizkusiti še vseh sistemov za avtonomno vožnjo, ker zakonodaja še ni urejena in jih enostavno ni, čeprav je bil A8 že od začetka razvit z mislijo na to, da se bo lahko do določene mere vozil tudi sam. Zaenkrat sam rahlo zavija in vzdržuje razdaljo (žal pri testnem ni deloval radar in te funkcije nismo mogli preizkusiti), kasneje pa se bo čisto sam vozil v zastojih in podobno, čeprav ne boste mogli nadgraditi obstoječega v svojem trenutnem A8, ampak kupiti kar nov avto. So pa že zdaj na voljo ene najboljših luči na trgu. Matrični LED-žarometi se ves čas prilagajajo razmeram, nad 70 na uro pa se vklopi še laserska luč, ki sveti še enkrat dlje kot dolga, in se sama izklopi, če kdo pripelje nasproti. Zraven dodajte še OLED-luči zadaj s prav posebnimi efekti in boste hitro videli, zakaj tale avto z opremo stane 160 tisoč evrov.
Občutek imam, kot da sem vozil prihodnost. Kot da bi uporabljal iphone 15 ali samsung galaxy S14. Vse, kar obstaja med avtomobili, ima tudi A8. In še več. Ali je najboljša velika limuzina na trgu? Ko bo znal res sam voziti, morda. Do takrat pa bom moral očitno še enkrat testirati vse velike limuzine, da se pravilno odločim. Dejstvo pa je, da boste zelo zadovoljni, če ste navdušeni nad sodobnimi tehnologijami, in malo manj, če želite izstopati, ker je oblika precej zadržana. Manjka ji nekaj, kar bi bolj jasno zaigralo na čustva, ga pa ravno zato potem ne boste videli v vsakem raperskem glasbenem spotu.
1 / 69
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
audi A8 L 50 TDI quattro tiptronic
vrsta motorja
turbodizelski, šestvaljni, V oblike, 4 ventili na valj