Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

V vlogi modnega križanca

Dacia duster 1.5 dCi 110 prestige

Avtor prispevka: Gašper Miš
Dacia duster je s štirikolesnim pogonom na terenu precej prepričljiv stroj, zato smo se upravičeno vprašali, kako se znajde v vlogi modnega križanca, če ima le sprednji pogon.
V vlogi modnega križanca
Foto: Gašper Miš
12. 2. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

menjalnik ima daljša razmerja, zato je vsakodnevna vožnja z njim bolj prijetna
1,5-litrski motor dCi je z 80 kilovati dovolj zmogljiv
s šestimi litri na 100 km tudi porabi ne preveč
prtljažni prostor v tem primeru meri 445 litrov, 34 litrov več kot pri štirikolesnem
ne glede na različico pogona novi duster izgleda robustno
ker je od tal oddaljen 21 centimetrov, se tudi na neutrjeni podlagi dobro znajde
če štirikolesnega pogona ne boste izbrali, boste privarčevali 2.200 evrov
z bogato opremo prestige in nekaj dodatki stane solidnih 17.750 evrov
dostop do prtljažnika oteži približno petcentimetrski nakladalni rob
precej se nagiba in ne ponuja dovolj dobrega občutka na volanu
da bi ga kupovali le kot modni hit, mu manjka še nekaj oblikovne drznosti
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.9 (14 glasov)
test dacia duster 1.5 dCi 110 prestige
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Večina JE in še naprej BO izbrala kar štirikolesno gnan model, če tega ne potrebujete, pa bo takšen duster nasploh boljša in cenejša izbira.

Podatki pravijo, da jih pri nas sicer ne boste srečali prav veliko, saj je do danes po njem posegla le dobra tretjina kupcev. Večina JE in še naprej BO izbrala kar štirikolesno gnan model, če tega ne potrebujete, pa bo takšen duster nasploh boljša in cenejša izbira.

Podobno kot štirikolesni, ki smo ga preizkusili pred kratkim, tudi tega poganja 1,5-litrski turbodizel z 80 kilovati, torej slabimi 110 'konjički'. Oba sta spojena s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, je pa pomembna razlika v tem, da ima ta pri samo spredaj gnanem bistveno daljše hode, ker je avtomobil pač manj terenski, zato je vsakodnevna vožnja z njim veliko prijetnejša. Daljša prestavna razmerja in nekaj kilogramov na račun pogona pomenita še, da bo takšen duster pospeševal malce bolj odločno kot štirikolesni, je pa res, da z 11,8 sekunde, kolikor potrebuje do sto, vseeno ne pričakujte preveč.


Všeč nam je, da je duster, ne glede na to, katerega izberete, videti robustno. Izbira pogona tudi ne vpliva na oddaljenosti od tal, ki še vedno meri terenskih 21 centimetrov. Boste pa pri tem v vsakem primeru prikrajšani za eno stvar, in sicer napis 4WD na boku vozila, a v zameno dobili dodatnih 34 litrov prtljažnika, ki jih zdaj sprejme 445. Ker ta pri štirikolesno gnanem vseeno ne velja za enega večjih v razredu, je to kar hvale vreden podatek, malce manj pa, da so dodatne litre pridobili le na račun višine, zato tokrat namesto povsem ravne površine pričakujte približno petcentimetrski nakladalni rob.


Namesto stikala za vklop pogona boste zdaj med sedežema deležni ’norega’ dodatnega odlagališča, kamor boste pospravili evrske kovance, ki jih boste privarčevali na račun manjše porabe goriva. V času testa se je večinoma gibala okrog šestih litrov na sto kilometrov, kar je pol litra manj kot porabi štirikolesni.

 

Za 2.200 evrov manj je duster še vedno precej udoben avtomobil. Ni za ostre voznike, ker se v zavojih preveč nagiba in občutek na volanu ni najboljši, tudi sedeža spredaj ne ponujata izrazite opore, čeprav je spredaj gnani vseeno bolj lahkoten med vožnjo kot tisti s pogonom na štiri kolesa. Vsekakor pa je tudi ta vreden svojega denarja, ker točno takšen z bogato opremo prestige stane solidnih 17.750 evrov. Odlična izbira za vstop v modni svet križancev, če se ne bi radi zaradi nakupa novega avta zadolžili za naslednjih 30 let.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia duster 1.5 dCi 110 prestige
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj
prostornina v ccm 1461
moč v kW (KM) pri vrt./min 80 (109) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 260 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4341 x 1804 x 1693
medosna razdalja v mm 2674
prtljažnik v litrih 445
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1392 (427)
največja hitrost v km/h 171
pospešek 0-100 km/h v s 11,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,5/4,4/4,4
poraba na testu v l/100 km 7,0
cena osnovnega vozila v EUR 13.090
cena testnega vozila v EUR 16.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 17.750

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |