Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zeleni žafran

Hyundai kona 1.6 T-GDI 177 4WD DCT impression

Avtor prispevka: Jure Cehner
Kot žafran je draga tale kona, a ponuja domala vse, kar Korejci v tem segmentu lahko ponudijo. Pa je to dovolj, da upraviči ceno več kot 30 tisočakov?
Zeleni žafran
Foto: Gašper Miš
15. 4. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 5

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

poleg modre je to edina barva, ki obliki ne dela krivice
z opremo impression in vsemi kromiranimi dodatki izgleda zelo dobro
dober, prožen in zmogljiv turbomotor
do 100 km/h potrebuje manj kot 8 sekund
dokler motorja ne priganjate, bo tudi menjalnik lahko lepo sledil
štirikolesni pogon bo kdaj prišel prav, terenskih zmogljivosti pa ne pričakujte
manjšim dimenzijam navkljub je znotraj ravno še dovolj prostora
z več kot 9 litri in pol je poraba prevelika
zvok motorja ni tako prijeten, da bi ga z veseljem vrteli v višave
menjalnik nima ušes za prestavljanje ob volanu
na slabih cestah manjka več udobja
podvozje je še vedno slabše uglašeno kot pri konkurenci
občutek na volanu še ni takšen, da bi ga šteli za ultimativni vozniški stroj
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3 (6 glasov)
test hyundai kona 1.6 T-GDI 177 4WD DCT impression
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Poleg barve glavnino dodatka na osnovno ceno tokrat pobere pogonski sklop.

To ni prva kona, ki smo jo dobili na test, je pa zato zdaleč najbolj vpadljiva. Rdečo z litrskim turbobencinskim motorjem smo že imeli, zelena je pa kar za 6 tisočakov več avtomobila. Tudi tista je imela najboljšo in najdražjo opremo impression. Kam je šel torej ves dodaten cvenk? Ne samo v odštekano barvo, glavnino dodatka na osnovno ceno tokrat pobere pogonski sklop.

Tista je bla '120-konjska' kona z ročnim menjalnikom in sprednjim pogonom, za proletarce pač, tale na slikah je pa aristokratska. Če jo boste hoteli imeti, boste morali pripraviti tudi že skoraj aristokratski denar, nekaj več kot 30 tisočakov! In to za majhen križanec. 1,6-litrski turbobencinar, ki proizvede 130 kW oz. 177 ‘konjev’, že nekaj stane in moči je za ta razred avtomobila precej. Potem sta tu 7-stopenjski robotiziran menjalnik in za nameček še štirikolesni pogon. Pa ta super barva, ja. Se mi zdi, da ta kona izgleda točno tako, kot so si jo oblikovalci pri Hyundaiju v osnovi zamislili: barva, ki krade poglede, obilje kroma in plastike za kontrast ter velika platišča, s katerimi zvedavemu sosedu daste vedeti, da v konfiguratorju niste šparali.

Imam občutek, kot da so z zelenimi akcenti želeli obkrožiti stvari v kabini, ki so pomembne.

Kot je ta barva sicer kul, nisem ravno prepričan, ali jo želim gledati tudi v notranjosti. Imam občutek, kot da so z zelenimi akcenti želeli obkrožiti stvari v kabini, ki so pomembne. Da še v temi lažje najdete zračnike, ročico menjalnika in gumb za zagon. Ampak marsikomu bo to zagotovo všeč. Kričeče zeleni varnostni pasovi so zelo kul.

Motor, torej. Precej močan je za relativno majhen avto, kar se vidi pri času, ki ga potrebuje do sto kilometrov na uro. Samo 7,9 sekunde. Prijetno odziven je in se v trenutku požene, če je le prestava prava; če ni, pa menjalnik potrebuje kar nekaj časa, da jo najde. Gre za 7-stopenjski robotiziran menjalnik z dvojno sklopko, zato je sama menjava prestav zelo hitra, nima pa obvolanskih ročic, zato boste povečini v njegovi milosti oziroma nemilosti, ker se vam s prestavno ročico ne bo dalo ukvarjati. Če bi se vam, bi verjetno kupili ročni menjalnik. V ekonomičnem načinu, če niste pri volji za drvenje skozi ovinke, deluje bolje, umirjeno, zgodaj in skoraj brezšivno prestavlja. V športnem načinu pa vzdržuje visoke vrtljaje, kar vam ne bo všeč zaradi zvoka motorja, ki je vse prej kot športen. Škoda, z malce dodelanim izpušnim sistemom bi se na tem področju dalo storiti več. To je praktično edina minus točka: ko se hitro vrti, je preglasen in tudi nota, ki jo proizvaja, ušesom ni prijetna. V bistvu je še en minus, in sicer poraba. Pod 8 litri na 100 prevoženih kilometrov se je praktično nemogoče voziti, skupna povprečna na testu je znašala zajetnih 9,6 litra. To je za novodobne razmere enostavno preveč in primerljivo z bencinarji, ki premorejo 100 'konjev' več.

S takšnim avtom, ki izgleda kot iz škatlice, na pravi teren verjetno ne boste šli, če slučajno zaidete, pa bo prav prišel štirikolesni pogon. Seveda je elektronsko nadzorovan, pomagal naj bi tudi v zavojih po lepi podlagi, saj stalno išče kolo, ki ima največ oprijema, da tja pošlje več navora. V praksi seveda tega ne boste čutili, ker danes vse to avti počno praktično brezčutno, če boste želeli štirikolesni pogon, pa ga dobite samo s tem motorjem. Oziroma le še s '136-konjskim' dizelskim, če se lahko odpoveste bencinskemu.

Med dinamično vožnjo je nagibanje karoserije na boljši strani, torej ga je malo, je pa zato podvozje malo pretrdo na slabem asfaltu ali makadamu. To je hiba še mnogih, recimo, malenkost manj dovršenih križancev. Glede na moč motorja in štirikolesni pogon ta avto dojemam kot pravi vozniški stroj, zato manjka tudi več občutka na volanu. In karoserija bi se lahko hitreje umirila, ko so pogoste sunkovite menjave smeri, pa se zdi, da nastavitev podvozja še ni čisto dorasla pričakovanjem. Je bolje, kot je bilo nekoč v hyundaijih, ampak nekaj več neposrednosti ne bi škodilo. Korejci zdaj že imajo nekaj izkušenj s svojimi odličnimi dirkalniki in modeli N, torej bi lahko kakšno lastnost prenesli še na ta model, da bi se navdušenim voznikom bolj smejalo.

30 tisočakov za avto tega razreda in predvsem te znamke je dosti.

Četudi je testni model docela naphan z vsem, kar Hyundai v tem razredu ponuja, še vedno ne moremo mimo cene. 30 tisočakov za avto tega razreda in predvsem te znamke je dosti. Res je, da je vrhunsko motoriziran, ampak vseeno ga zaradi takšne cene težko priporočimo. Če vam je všeč vizualno, niste vozniški fanatik, vas poraba ne zanima preveč in ste dejansko pripravljeni dati 30 jurjev za malega križanca, pa kar 'po njem'.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki hyundai kona 1.6 T-GDI 177 4WD DCT impression
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1591
moč v kW (KM) pri vrt./min 130 (177) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 265 od 1.500 do 4.500
menjalnik robotiziran, sedemstopenjski, DCT
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4165 x 1800 x 1565
medosna razdalja v mm 2600
prtljažnik v litrih 361
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1570 (340)
največja hitrost v km/h 205
pospešek 0-100 km/h v s 7,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,0/6,0/6,7
poraba na testu v l/100 km 8,8
cena osnovnega vozila v EUR 17.290 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 28.490 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 30.150 (*2.000 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
henduk pravi:
@kahn zakaj že? Oprosti res da so se podražili vendar mislim da so cene čisto primerne za ceno in kakovost ki jo ponujajo.
(pred 2 urami )
Ni slike
automobilistt pravi:
Ce jih lahko...zakaj pa ne
(pred 1 dnevi )
Ni slike
kahn pravi:
Korejcem so uspehi pri prodaji nekaterih modelov malo preveč stopili v glavo in so začeli povsem nerealno dvigovati cene.
(pred 1 dnevi )
Ni slike
automobilistt pravi:
Bitchass bullshit automobil
(pred 3 dnevi )
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Grd
(pred 3 dnevi )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 4. 2019
April 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - range rover evoque
03  domača premiera - porsche 911
04  domača premiera - audi e-tron
050607
08  domača premiera - toyota corolla
09  domača premiera - volkswagen T-Cross
1011121314
151617  mednarodna premiera - toyota camry
1819  domača premiera - Porsche driving experience
2021
222324  domača premiera - 120 let Opla
25262728
29300102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
Kaj bi morali storiti z vozniki po dopolnjenem 65. letu?
942uvesti obvezno vsakoletno preverjanje 941vsem odvzeti vozniški izpit 940subvencionirati samodejne menjalnike 939omogočiti vožnjo s spremljevalcem


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: blaz958
Obvestila
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 3 tedni  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 3 tedni  | 
Škoda Auto Vzpostavili 7.000 električnih polnilnih ... pred 4 tedni  | 
Ford Nov poskus dostave paketov pred 4 tedni  | 
Volkswagen 22 milijonov e-avtomobilov v desetih ... pred 4 tedni  | 
Ford & LEGO Ford mustang iz kock pred 1 meseci  | 
Ford focus Sedeži pomagajo odpraviti boleč hrbet pred 1 meseci  | 
DS Automobiles Zasedajo vodilno mesto pred 1 meseci  | 
Peugeot Elektrifikacija in nov slogan pred 1 meseci  | 
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 2 meseci  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 5 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 5 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 5 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 5 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 5 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 5 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 5 meseci  |