Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Legenda kompromisov

Volkswagen golf 2.0 TSI DSG GTI performance

Avtor prispevka: Anže Jereb
Kdor bi imel rad nabrito bombico pa tega hkrati noče, naj kupi volkswagen golf GTI. Z ’noče’ mislim na tiste, ki jih motijo pretrdi in naporni avti … Golf GTI ni takšne sorte nastopač.
Legenda kompromisov
Foto: Jure Cehner
28. 12. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

oblikovno je ravno dovolj oster, da ne bo ostal neopažen
karirasti vzorec na sedežih je vedno zakon
prostornost je na nivoju golfa. Ker je golf …
motor navduši s svojo prožnostjo
poraba goriva je pri umirjeni vožnji zlahka le okoli 7 litrov
7-stopenjski DSG deluje hitro in vzorno
v zavojih je GTI kot klop, drži in zlepa ne izpusti
je izjemno vsestranski in povsem nenaporen
pospeški so suvereni …
… čeprav se jih niti ne občuti
cena je na nivoju precej močnejših konkurentov
umirjenost in pomanjkanje drame bosta za koga premalo
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (33 glasov)
test volkswagen golf 2.0 TSI DSG GTI performance
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Golf GTI je od nekdaj sinonim za najbolj vsestransko športno kombilimuzino.

Saj že vemo, golf GTI je od nekdaj sinonim za najbolj vsestransko športno kombilimuzino, ki po eni strani lahko dvigne utrip z odločnim pospeševanjem ali surovim oprijemom med zavoji, po drugi strani pa bo z njim vaša babica celo svoje vnuke lahko peljala na pico, brez da bi ji proteza padla iz ust. Ali pa vi otroke kot bi jih v vsakem drugem golfu, povsem nenaporno in udobno. Le malo hitreje, če bo treba.

Enako umirjen in uglajen je le še leon cupra in tam za 39 jurjev dobite celo več ’konjičkov’, če vas ne moti, da potem zadaj ne piše GTI. Ta testna 'tristotka' je stala skoraj povsem enako. Vseeno je zunanjost GTIja dovolj drugačna od tiste pri klasičnem golfu, da ga boste hitro opazili. Karoserijskih dodatkov je kar nekaj, platišča so velika in tudi številni napisi GTI ne morejo skriti porekla. Znotraj so mi dejansko najbolj všeč karirasti sedeži, ki so od nekdaj zaščitni znak nabritih GTIjev, vse ostalo pa je precej klasično in brez posebne drame.

Podobno sem zapisal že pri leonu cupra, zame osebno je GTI premalo dramatičen, čeprav je bila ravno to vedno ena njegovih največjih vrlin, in vem, da marsikoga prepriča ravno to. Da je vsakodnevno uporaben in nenaporen pa da dobro gre. Celo od navadnega golfa ni veliko bolj trd in v tem pogledu mu ni para. OK, je, leon cupra, hi hi.

Po prenovi in s paketom performance je postal še močnejši. 245 ’konjičkov’ ima, kar pomeni, da do stotice pospeši v 6,1 sekunde. Ves čas tako zvezno vleče in ob tem ne oddaja nobenega atraktivnega zvoka, da se mi pospeški sploh ne zdijo surovi. Po občutku bi rekel, da ima kakšnih 200, 210 ’konjičkov’, če ne bi poznal prave cifre. Ali pa pogledal na merilnik hitrosti, ki pleza kot Alex Honnold. Motor je eden bolj vsestranskih in prijetnih delov avtomobila, ker ob umirjeni vožnji zlahka porabi celo manj kot 7 litrov na sto kilometrov, brez težav pa seveda pričakujte dvomestno številko, če ga boste izkoriščali.

Z njim je v tem primeru povezan 7-stopenjski menjalnik DSG, ki pričakovano malo cuka ob speljevanju, sicer pa deluje prav vzorno. Hitro in natančno, ne glede na izbran vozni profil pa pogrešam motorno 'poprdevanje' ob prestavljanju. To je bila zadnje generacije kar stalnica. V načinu sport zvok motorja že postane malenkost bolj rezek, a mu vseeno manjka nekaj drame in pokanja.

Glede na to, da podvozje niti ni dosti trše od tistega pri manj zmogljivih različicah, pa GTI med zavoji leži izjemno suvereno. Še posebej različica performance, ki ima posebno elektronsko zaporo diferenciala, o kateri si lahko nekaj več preberete v testu cupre. Te med umirjeno vožnjo sploh ne boste čutili in nikoli ne pomeni trganja volana iz rok v želji po oprijemu, mimogrede, tega ni niti zaradi motornega navora, v zavojih pa poskrbi, da avto lepo zagrize v ovinek. Vedno znova sem presenečen, da tako umirjen avtomobil zmore toliko oprijema. Tudi občutek na volanu je zelo dober.

GTI je kot vedno nekakšen kompromis hitre nabrite bombice in klasične umirjene kombilimuzine. Čeprav kompromisi navadno niso dobri, Volkswagnu to uspeva že več desetletij. Vmes s tretjo in četrto generacijo golfa malo manj, potem pa spet. Tako dober vsestranski stroj boste drugje težko našli, je pa tudi res, da nekateri tega ne iščete. Tudi mene bolj prepričata stari megane R.S. trophy ali civic type-R, pa čeprav mi potem dvakrat letno ravnajo hrbtenico, ampak odličnost golfu GTI enostavno moram priznati. Vedno.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen golf 2.0 TSI DSG GTI performance
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1984
moč v kW (KM) pri vrt./min 180 (245) od 5.000 do 6.200
največji navor v Nm pri vrt./min 370 od 1.600 do 4.300
menjalnik robotiziran, sedemstopenjski, DSG
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4268 x 1790 x 1482
medosna razdalja v mm 2626
prtljažnik v litrih 380
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1415 (475)
največja hitrost v km/h 248
pospešek 0-100 km/h v s 6,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,7/5,4/6,6
poraba na testu v l/100 km 10,6
cena osnovnega vozila v EUR 15.432
cena testnega vozila v EUR 32.866
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 39.212

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 10. 4. 2020
April 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 264
renault clio 245
volkswagen tiguan 198
hyundai tucson 129
dacia sandero 127

Podatki veljajo za februar 2020

Letos je bilo v SLO prodanih 11.765 novih avtov!

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 4 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 8 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 9 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 10 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 10 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 10 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 10 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 10 meseci  |