Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Resni koraki v prihodnost

Toyota prius plug-in 1.8 VVT-i e-CVT HSD sol

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Priključni hibridi, kot je Toyotin prius plug-in, so prvi resen korak v smer elektromobilnosti in zelo velika verjetnost je, da bo večina avtomobilov v bližnji prihodnosti uporabljala podoben pogon.
Resni koraki v prihodnost
Foto: Gašper Miš
28. 11. 2018 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

oblika je drugačna kot pri običajnem priusu, da ju boste hitro razlikovali
luči svetijo v led-tehniki in znajo same prilagajati snop svetlobe
s še enkrat zmogljivejšo baterijo je doseg več kot še enkrat večji
kot električno vozilo se obnaša vse do hitrosti 135 km/h
vse skupaj deluje zelo pomirjujoče na voznika, ki lahko uživa v tišini
če ga boste redno polnili, bo vožnja neverjetno poceni
poraba goriva tudi z bencinskim motorjem ni velika
podvozje je odlično nastavljeno, zato je vožnja lahkotna
cena s paketom opreme sol je le za 1.050 EUR višja od običajnega priusa
prtljažnik je zelo nizek in s tem slabo uporaben za kaj več kot torbe
zadnja klop ima samo dve sedišči, pripenjanje je zaradi grebena oteženo
motor postane hrupen med hitrejšo vožnjo na avtocesti
vgrajeni polnilnik tudi na hitrih polnilnicah polni s samo 3,3 kW
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (10 glasov)
test toyota prius plug-in 1.8 VVT-i e-CVT HSD sol
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Kombinacija elektromotorja in klasičnega bencinskega vsem nejevernikom še vedno omogoča dolge poti, ker v strahu pred tem, da bi kdaj obstali na cesti, nikoli ne bodo želeli kupiti polnega električnega avtomobila. Pri Toyoti so zelo poslušali voznike prejšnje generacije priusa plug-in, zato so novemu povečali predvsem kapaciteto baterije na bruto 8,8 kilovatne ure. Nova baterija tehta 120 kilogramov, s tem pa so podvojili doseg in zdaj tudi v praksi zlahka dosežete 50 samo električnih kilometrov, ko zunaj ni preveč mraz. Na našem tekmovanju Zeleni volan so tekmovalci presegli celo 70 kilometrov, kar je še nas presenetilo, sicer pa bo realen doseg nekje med 40 in 50, če bodo vožnje večinoma v mestu in okolici brez velikih hitrosti.

Večina voznikov ni mogla sprejeti, danes pa sta na voljo celo dve obliki.

V bistvu gre za zelo prepričljiv avto. Komur oblika ni všeč, pač ne razume, da takšen avto mora izgledati futuristično. Celo samo ime prius v latinščini pomeni 'iti pred nekaj'. Morda pred svoj čas, sploh na začetku ga večina voznikov ni mogla sprejeti, danes pa sta na voljo celo dve obliki in pri plug-inu lahko vidite, da so sprednje in zadnje luči čisto drugačne kot pri običajnem hibridu.

Znotraj vidnih razlik praktično ni, če ne gledate zadnje klopi. Tam sta žal samo dve mesti, ker so želeli varčevati pri masi, do so dosegli normiran izpust CO2 pod 30 gramov na 100 kilometrov. No ja, če ne bi bilo lestvice, po kateri v določenih državah ’kaznujejo’ umazane avte na podlagi izpusta CO2, bi sam rajši imel za 2 grama več CO2 in še en sedež, ker bi bilo tudi pripenjanje otrok na otroških sedežih tam potem precej lažje, zdaj pa komaj dosežete oba zatiča. Pri prtljažniku pa ni kompromisov; baterija enostavno potrebuje svoj prostor, zato je tukaj 16 cm višje dno kot pri navadnem priusu, pogoltne pa glede na zunanje mere zelo skromnih 360 litrov. Tudi goljufati ne boste mogli in prtljage naložiti visoko, ker je zadnja šipa zelo položna in precej nizka, tako da ste omejeni na sicer površinsko dokaj velik prostor, ki pa ga zelo hitro zmanjka v višino. Večina voznikov ni mogla sprejeti, danes pa sta na voljo celo dve obliki.

Če se vozite večinoma sami ali v paru, vse zgoraj našteto sploh ni pomembno, temveč bolj sama vožnja. Kot pravo električno vozilo se po novem obnaša vse do avtocestne hitrosti 135 km/h. Šele takrat, ko jo presežete, ali močno pritisnete na stopalko za plin, se zelo mirno in dokaj tiho vklopi bencinski 1,8-litrski motor z Atkinsonovim ciklom, na kar vas opozori tudi grafika med merilniki ali na osrednjem zaslonu, če opazujete pretok energije.

Najpomembnejša stvar pri tem avtu je, da ga res ves čas polnite. Vsaka pot mora imeti na cilju polnilnico. V tem primeru se bencinski motor sploh vklopil ne bo in bo vožnja res čista in zelo poceni. Zdaj tudi pozimi bolje deluje, ker je baterija ogrevana. Malenkost močnejši vgrajeni polnilnik polni baterijo s 3,3 kilovata, tako da se na hitrih polnilnicah napolni v dobrih dveh, doma v dobrih treh urah. Še več tehničnih podrobnosti sem navedel v domači in mednarodni premieri. Vožnja je v tišini res prijetna in hitro boste ugotovili tudi, da je prius kvalitetno izdelan, podvozje pa odlično nastavljeno. Sicer je po občutku tole mehak avtomobil, ampak ovinke grize precej bolje od pričakovanj, ki ga imate od priključnega hibrida. Sploh, če ste vozili prejšnji model.

Ne priporočam ga pa tistim, ki ste večinoma na avtocesti. Čeprav poraba ni bistveno drugačna od tiste pri sodobnem dizlu (vožnja po omejitvah od Ljubljane do Murske Sobote samo z bencinskim motorjem: 5,3 litra na 100 km), bo marsikoga motil hrup motorja, ko močno pospešujete, ali pa celo končna hitrost, ki je tukaj omejena na 162 km/h. Jasno je, da so priključni hibridi doma predvsem v mestih in okolici, bo pa zaradi cene avtomobila trajalo še kar nekaj časa, da jih bo vse polno. Tale stane 38.400 EUR, na kar sicer dobite v tem trenutku 4.500 EUR državne subvencije, torej pride sprejemljivih 34 z bogato opremo.

Dokler takšni avtomobili ne bodo cenejši, bodo še vedno redkost na naših cestah. V resnici so težko kaj dosti cenejši; če pomislite realno, je to en avtomobil z dvema motorjema, kar se že samo po sebi sliši drago. Žal ga na koncu kupijo le največji ljubitelji znamke ali navdušenci nad tehnologijo, ki pač želijo biti pred vsemi, no, vsaj pred večino, kot smo glede na pomen besede prius ugotovili malo prej. K sreči je v Sloveniji plug-in s paketom opreme sol samo za 1.050 EUR dražji od običajnega in ima serijsko navigacijo, kar verjetno zelo jasno pomeni, da je boljši nakup in da le ni tako nedosegljiv. Drugo vprašanje pa je, koliko vsa ta moderna tehnologija in izstopajoč izgled zaigrajo na vaša čustva.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota prius plug-in 1.8 VVT-i e-CVT HSD sol
vrsta motorja bencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1798
moč v kW (KM) pri vrt./min 90 (123) pri 5.200
največji navor v Nm pri vrt./min 142 pri 3.600
menjalnik samodejni, neskončnostopenjski, e-CVT
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4645 x 1760 x 1470
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 191/359
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1530 (325)
največja hitrost v km/h 162
pospešek 0-100 km/h v s 11,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 1,0/1,0/1,0
poraba na testu v l/100 km 3,0
cena osnovnega vozila v EUR 37.950
cena testnega vozila v EUR 37.950
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 38.430

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |