Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Glejte me, glejte me!

BMW i8 roadster

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Najbolj frajerski novi BMW je … M3? M6? i8? Narobe, i8 roadster je. Tako huda oblika, nora barva in hibridni sistem težko pustijo kogarkoli ravnodušnega, zato vam zavistni in odobravajoči pogledi ne uidejo. In v tem avtu se vas bo dobro videlo.
Glejte me, glejte me!
Foto: Jure Cehner
3. 12. 2018 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

nor izgled, kot bi pripeljal iz kakšnega filma
lahki sodobni materiali skrbijo, da na cesti ni kot slon ampak gazela
ob izgledu pričakujemo dosti večjo moč, ki pa je v resnici ne potrebuje
odzivnost na stopalko za plin je hipna, pospeški odlični
poraba goriva je zaradi hibridnega sklopa lahko zelo majhna
streha se odpira celo do hitrosti 50 km/h
motor ima kljub zelo majhni prostornini zanimiv zvok
čeprav nima trde strehe, deluje zelo čvrsto
roadster je samo za 60 kilogramov težji od kupeja
ovinke grize kot za šalo kljub ozkim pnevmatikam
vedno si želimo še večji električni doseg
notranjost, sploh ob nori zunanjosti, deluje že zastarelo
zelo malo je prostora za prtljago
obilnejši vozniki bodo imeli težave pri sedanju za volan
4,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (15 glasov)
test BMW i8 roadster
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zaradi strehe oziroma pomanjkanja le-te, ker se boste verjetno vozili z odprto, če ga že kupite. i8 roadster je zelo poseben avto v svetovnem merilu. Praktično mu ni para. Ker je BMW, pomeni, da ni le nekakšen ’prototipni polizdelek’, ampak vse skupaj deluje točno tako, kot pričakujete. Vseeno pa so bili Nemci tako predrzni, da so v obliko superšportnika ’zapakirali’ kar hibridni pogon. V bistvu priključno-hibridni, ker ga lahko celo polnite na domači vtičnici in s tem prevozite kar nekaj tihih kilometrov.

Konstrukcija z aluminijasto šasijo in karoserijo iz plastike, ki je ojačana z ogljikovimi vlakni, zagotavlja, da se tale avto tudi brez strehe pelje praktično enako kot tisti z zaprtim nadglavjem. Ni klasičnega zvijanja in pretresanja karoserije, ker so se res potrudili z dodatnimi ojačitvami z ogljikovimi vlakni, tehtnica pa pokaže samo 60 kilogramov več kot pri kupeju. Da je kletka izjemno trdna, boste pa posredno tudi občutili vsakič, ko boste sedli za volan. In obratno. Stranska pragova sta namreč tako široka, da je potrebno nekaj več gibalnih sposobnosti kot pri ženinem X3. In obvezno brez sprednjega nahrbtnika, ki je posledica predobrih zrezkov.

Počutje za volanom je po eno strani zelo futuristično, ker vas obkrožajo eksotični materiali in ker sedite v kokonu, po drugi strani pa prav nič moderno, ker ta notranjost deluje že kar malo zastarelo. Novi BMWji imajo zdaj že skoraj vse digitalizirano, kar sicer ni nujno bolje, zato pa pač izgleda bolj sodobno. Sploh v avtu za 180 tisoč evrov. Ampak koga briga, glavno, da se platnena streha zloži v 15 sekundah v obliki črke Z do hitrosti 50 km/h! In firbci se lahko pasejo.

Eno najbolj neverjetnih dejstev za firbce pa je, da ima ’samo’ 374 ’konjičkov’. Kako, če pa jih ima že skoraj vsak močnejši golf, focus ali civic preko 300, pa ne izgleda niti približno tako športno kot i8. Seveda, BMW ni želel izdelati samo še enega superšportnika, ampak avto, ki bo uravnotežen, odlično vozen, hkrati pa času primerno zelen. Res, da ga bo morda ravno to pokopalo kot že marsikateri avto v zgodovini; prodajne številke za kupe niso ravno spodbudne, smo pa vseeno veseli, da so bili dovolj pogumni in tisti nori koncept izpred nekaj let spravili na cesto. Pogum velja in gotovo se bo Nemcem to še kje obrestovalo.

Tehnika je pri tem avtu zelo zanimiva. Motorja neodvisno poganjata vsak svojo premo, zato je pogon v resnici štirikolesni, moč pa je tukaj kar seštevek obeh: torej električni 105 + bencinski 170 = 275 kW = 374 KM. Moči je seveda dovolj, kar lepo dokazuje tudi pospešek 4,6 sekunde do 100 km/h. Ampak v praksi ima vse skupaj malo drugačen pomen. Neverjeten občutek je, ko se samo na elektriko vozite zgoraj brez. Pravi užitek v bistvu, čeprav je to kar težko priznati navdušencu nad ropotanjem velikih in močnih bencinskih motorjev, po možnosti tistih, kjer je valjev vsaj 8. Dokler je baterija dovolj napolnjena, boste z neverjetno lahkoto švigali tudi po kakšni zaviti cesti in uživali v obilici navora, ki ga ponuja električni motor.

Ko boste malo močneje pohodili stopalko, pa se bo seveda hipno vključil še bencinski trivaljnik in poskrbel, da se bo vaš premočen hrbet vseeno malo bolj zlepil s sedežem. Tudi takrat je elektrika tista, ki poskrbi, da je odzivnost pogonskega sklopa in elastičnost vsakič znova navdušujoča. Na stopalko boste premočno pritiskali samo zato, da čutite, kako fino potegne, tudi če to ne bo imelo nobenega smisla. In tukaj se potem končno ujamem pri razmišljanju, da mi dejansko tudi ta avto nudi veliko užitkov med vožnjo, pa gre tehnično za priključni hibrid. Slednje za večino navdušencev navadno pomeni samo ’beži čimdlje stran!’

Najprej morate izprazniti baterijo, v teoriji po 53 kilometrih, v praksi v kakšnih 30ih.

Brez večjih težav se da peljati tudi kam dlje in najbolj zanimivo pa tudi pričakovano je, da poraba goriva ni velika. OK, najprej morate izprazniti baterijo, v teoriji po 53 kilometrih, v praksi v kakšnih 30ih, in potem se obnaša kot klasični hibrid. Celo med preizkušanjem zmogljivosti in uživanjem v pospeških se s porabo nisem dvignil nad 9 litrov na 100 km, kar me je seveda navdušilo.

Da bo vožnja tudi vas navdušila, je kriva masa avtomobila. Kljub težki bateriji, ki ima zdaj bruto kapaciteto 11,6 kWh (neto 9,4), i8 roadster še vedno tehta ’le’ 1.600 kilogramov, kar se zelo pozna med lahkotnim vijuganjem po zaprtih ovinkih. K majhni masi pripomore tudi spet ’le’ 1,5-litrski bencinski turbomotor, ki pa vseeno konkretno zadiha, ko to od njega zahtevate. Končna hitrost je tudi tukaj omejena na 250 km/h, samo na elektriko pa boste neslišno pri tleh leteli s 120 km/h. Morda še podatek, da ga boste doma z močjo 3,7 kW polnili 2 uri in pol, če si boste omislili BMWjevo stensko domačo polnilnico (12 A), na navadni vtičnici pa dobre 4 ure.

Vem, da bodo ta avto kupovali tisti, ki jih tehnika dejansko zanima. Res je zanimivo voziti takšen stroj, ki ga poganja več motorjev, ki se kljub smešno ozkim gumam (sicer 20-palčna kolesa, ampak spredaj samo 195, zadaj pa 215 mm širine) pelje skoraj kot gokart in ki izgleda kot prototip za leto 2030. Ja, takrat se bodo verjetno res smeli prodajati samo še tovrstni avtomobili, ampak moram priznati, da se v takšnem primeru lahko vsaj veselim prihodnosti.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW i8 roadster
vrsta motorja turbobencinski in električni, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1499
moč v kW (KM) pri vrt./min 275 (374) od 5.800 do 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 570 pri 3.700
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4689 x 1942 x 1289
medosna razdalja v mm 2800
prtljažnik v litrih 88
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1670 (230)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 4,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 2,0
poraba na testu v l/100 km in kWh 8,4 in 4,0
cena osnovnega vozila v EUR 162.500
cena testnega vozila v EUR 162.500
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 180.460

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 3 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  |