Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ne tič ne miš

Mercedes-benz X 250 d 4MATIC power

Avtor prispevka: Anže Jereb
Mercedes-Benz je s svojim modelom X na ceste poslal prvi evropski premijski poltovornjak, kot mu pravijo. In ofenzive s tem še ni zaključil, ker kmalu pride na ceste s še močnejšim šestvaljnim motorjem ter spremenjenim pogonom. Je X vreden zvezde na nosu?
Ne tič ne miš
Foto: Gašper Miš
11. 10. 2018 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

bolj markanten in nastopaški ni pri nas noben drug pickup
z njim vam ne bo nerodno niti pred prestižno restavracijo
določeni elementi notranjosti so iz ostalih modelov ter uporabni in lepi
sedemstopenjski menjalnik je dovolj dober in v praksi zelo uporaben
motor je med najbolj varčnimi v segmentu, tudi zmogljiv je dovolj
drugačno zadnje vzmetenje poskrbi za nekaj več vozniškega udobja
znotraj je prostora za potnike veliko
nastavljiva pritrdilna mesta v kesonu so zakon
v notranjosti manjkajo uporabna odlagališča
materiali niso prav nič premijski
cena je glede na ponujeno absolutno previsoka
na terenu so nekateri poltovornaki še bolj suvereni
3,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (16 glasov)

Mercedes-Benz se sem ter tja s kakšnim avtom združi v španovijo z drugim proizvajalcem, takšen X je zato v resnici nissan navara. Ima praktično enako podvozje, enak motor, enak menjalnik, enak pogon in enako zadnje vzmetenje, ki je še vedno posebnost v tem segmentu vozil. Bi mu lahko v šali rekel kar nissan X. Ampak X stane skoraj 20 jurjev več od navare ... Podobna zgodba je bila že s citanom, ki v praksi ni bil nič boljši od kangooja. Nič hudega, če se malega kombija ne spomnite, se ga težko, ker jih na cestah praktično ni.

Ne zgodi se več pogosto, da svoje vnaprej ustvarjeno mnenje spremenim, ko se z vozilom končno prvič zapeljem. V tem primeru sem bil pred prevzemom poln optimizma, X izgleda res nastopaško in ker je Mercedes-Benz premijska znamka, sem pričakoval, da bo tudi notranjost res zanimiva in polna prijetnih materialov. Da bo boljša od tiste v amaroku, ki je še vedno najboljša. Pa ni! Na oko sicer je zanimiva, ampak so materiali trdi, plastika, ki imitira aluminij, pa prav cenena. Seveda materiali morajo biti robustni, ker gre za robusten avto, ampak v tem primeru nas je razočarala tudi izdelava, ker je bilo kar nekaj škripanja v vratih in še kje. Ima pa zadaj posebno okence, ki se odpre s stikalom, mogoče pa to stane tistih dodatnih 20 'jurjev'.

Položaj za volanom je dober, čeprav mi naslon za desno roko nič ne pomaga, ker je preveč nazaj in se vzdolžno ne pomika, moti me tudi, da ni okoli voznika dovolj uporabnih odlagališč. V več kot 5,3 metra dolgem avtu očitno niso našli dovolj prostora, da bi nekam lahko odložil telefon ali denarnico. Armaturna plošča torej ni najbolj uporabna, vendar je na pogled vseeno zelo prijetna, če izvzamem, da so nekateri materiali slabši od pričakovanega. So pa vsaj za tovor zadaj nameščena zelo uporabna premična pritrdilna mesta, ki naredijo keson občutno bolj uporaben. Enostavno se jih odvije in postavi na mesto, kjer jih potrebujemo, vanje pa potem lahko zapnemo vrv in pritrdimo tovor.

Vozniško je X pričakovano skoraj kopija navare. Ima malenkost boljše vzmeti in blažilnike, zaradi česar je še malo bolj udoben, a ne v čisto vseh primerih najudobnejši v segmentu. Od navare ima tudi malo širša koloteka, da bolje čepi na cesti, čeprav dvomim, da ga bo kdo zlorabljal med ovinki. Motor s 140 kilovati moči je dober in tudi med bolj varčnimi v konkurenci, kar smo ugotovili že pri navari. Tukaj porabi malo več, ker je X od nje 200 kilogramov težji, pričakujte med 9 in 10 litrov na sto kilometrov, kar je še vedno precej dobro. Večja masa pomeni tudi, da X do stotice potrebuje točno sekundo dlje od navare, skoraj 12 sekund.

Bolj nastopaška bo prihajajoča trilitrska V6-motorna alternativa, vseeno pa tudi tukaj nikoli nisem imel občutka podhranjenosti. Navora je dovolj, da se takšna gmota povsem spodobno premika, in obenem hvalim, da je X najbolje zvočno izoliran poltovornjak pri nas. Je pa res, da med vožnjo zaškripa kakšen element notranjosti, zato ropota pod črto ni kaj dosti manj, le od drugod prihaja.

Seveda priporočam tudi, da izberete 7-stopenjski samodejni menjalnik, ki je precej boljši od ročne alternative, še posebej, če se boste veliko preganjali po terenu. V ta namen štirikolesnemu pogonu pomagajo še zapora zadnjega diferenciala, reduktor in pomočnik pri spuščanju po klancu navzdol ter zajetna oddaljenost od tal. Skratka, X gre po terenu brez težav.

Mercedes-Benz je želel narediti nastopaški delovni stroj, ki bo lep tudi pred prestižno restavracijo.

Mercedes-Benz je želel narediti nastopaški delovni stroj, ki bo lep tudi pred prestižno restavracijo. Ali pa predvsem pred prestižno restavracijo, na teren se z njim itak ne bo podajalo prav veliko lastnikov. To jim je odlično uspelo, res dobro izgleda, manj pa jim je uspelo narediti pick-up, ki bi si zaslužil toliko višjo ceno.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mercedes-benz X 250 d 4MATIC power
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2298
moč v kW (KM) pri vrt./min 140 (190) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 450 od 1.500 do 2.500
menjalnik samodejni, sedemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 5340 x 1920 x 1819
medosna razdalja v mm 3150
mere tovornega prostora (dolžina x širina x višina) v mm 1581 x 1560 x 431
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2234 (1016)
največja hitrost v km/h 176
pospešek 0-100 km/h v s 11,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,6/6,9/7,9
poraba na testu v l/100 km 10,8
cena osnovnega vozila v EUR 36.130
cena testnega vozila v EUR 39.540
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 61.166

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 9. 2020
September 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
310102  mednarodna premiera - renault E-TECH
03040506
07  mednarodna premiera - sto let znamke Mazda
0809  domača premiera - citroën C5 aircross hybrid
10111213
1415  domača premiera - fiat 500 hybrid
1617181920
21222324  domača premiera - hyundai i30
252627
28  domača premiera - mazda MX-30
293001020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 234
peugeot 2008 185
hyundai tucson 171
škoda octavia 165
nissan qashqai 159

Podatki veljajo za avgust 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 38.791 novih avtov.

Anketa
Kolikokrat ste od marca razkužili svoj avtomobil?
975Vsak dan enkrat 974Zakaj bi ga razkuževal? 973Samo enkrat. 972Enkrat na mesec. 971Enkrat tedensko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 1 dnevi  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 1 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 2 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 2 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 4 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 10 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 leti  |