Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Saga številk

Seat leon cupra 2.0 TSI 300 DSG

Avtor prispevka: Jure Cehner
Številke so vodilo inženirjev nabritih avtomobilov, zato so jim regulacije in normativi trn v peti. Brez slednjih bi si lahko dali več duška, tako pa morajo včasih narediti celo korak nazaj. Tudi pri Seatu.
Saga številk
Foto: Jure Cehner
19. 9. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

gre za izjemno kakovostno narejen španski izdelek
odličen položaj za volanom, nastavljiv do potankosti
krasno pokanje iz izpuhov v voznem načinu cupra, idealno za draženje sosedov
oprijema v zavojih kar ne zmanjka
na pravem asfaltu ob pritisku na plin pošteno prilepi na sedež
všeč mi je, da so zvesti starošolskim merilnikom in še niso podlegli digitalizaciji
pogonski sklop nasploh je vrhunski …
manjkata mu le štirikolesni pogon …
… in prava mehanska zapora diferenciala za učinkovitejšo izstrelitev iz zavojev
dolgočasna podoba mu dela krivico
tudi znotraj se ne boste počutili nič posebno
kaj točno so razmišljali z mehko imitacijo karbona, mi še zdaj ni jasno
cena je zasoljena glede na ceno še zmogljivejše konkurence
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (13 glasov)
test seat leon cupra 2.0 TSI 300 DSG
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

265, 280, 290 in zdaj že 300! In spet nazaj na 290! Te številke opisujejo sago, v kateri je glavni akter moč seata leon cupra. Govorimo o ’konjih’, seveda. Očitno se Španci nikakor ne zadovoljijo zlahka in ko so končno prišli do lepe in okrogle številke 300, verjetno povrhu vsega zelo srečni, morajo nazaj na 290 zaradi strožjih regulacij okoli emisij. Tako smo slišali, zaenkrat se pri nas še vedno prodaja ta izvedenka, zato je morda z nakupom vredno pohiteti, če ste resen interesent. Če bo moč res prisilno padla nazaj pod okroglo številko, je pa po svoje žalostno. V redu, avti tipa mercedes-benz A, oplemeniteni prek AMG, trkajo že pri 400, vendar nekateri nižjecenovni predstavniki tega razreda (focus RS, civic type-R) so tudi že krepko presegli številko 300. Karkoli manj kot to in dandanes bo avtomobilu takšnega kova kar malce nerodno. Ampak dobro, nekaj nabritih leonov s 300 'konji' je in še bo proizvedenih in mogoče jim nekoč celo na rovaš večje ekskluzivnosti zraste cena.

Sicer se pa leon cupra giblje nekje v zlati (morda sivi?) sredini užitka, ki vam ga je zmožen ponuditi. Užitek pod črto ni samo seštevek posameznih elementov avta, kot so zvok, pospešek, izgled, kakovost itn., ampak je tu še nek, nemara celo prevladujoč faktor, ki mu nekateri pravijo preprosto X. Faktor, ja. Leon cupra na njem pogrne že zaradi zunanjega izgleda, še vedno izgleda absolutno premalo zlobno, ljudje bodo večinoma mislili, da vozite navaden leon, če ne bodo zadaj pogledali značke in izpuhov. Moč štima, z dodatnimi 10 'vranci', skupno torej 300 (221 kilovatov), ki jih doseže malenkost prej kot tale 290 (5.500 do 6.200 namesto 5.600 do 6.500 vrtljajev), se do stotice požene v 5,7 sekunde. Kar je hitro, itak, ampak če bi imel štirikolesni pogon, ki je iz nekega razloga na voljo samo pri karavanski varianti, bi bila ta številka 4,9! Verjetno bi bila še kakšno desetinko manjša, ker ta nima nahrbtnika. To pa je že brutalno in primerljivo s fordom focus RS, ki pa ima kar 50 'konjev' več. In tudi precej bolj primerno podobo.

Z leonom je enako v notranjosti, grozna mehka imitacija ogljikovih vlaken na vratih, ponekod kakšen šiv več in to je to; ni občutka, da sedite v zverini, ki zlahka pihne večino pločevine na semaforjih. Je pa zato vse lepo in kakovostno sestavljeno, se mi zdi, da s tem modelom vse deluje še bolj kompaktno. Kar se splošne kakovosti tiče, je na nivoju bratranca golfa, torej v samem vrhu razreda. Škoda, da si z njim deli tudi dolgočasen karakter.

Se vam pa kocine kljub temu pošteno naježijo, ko v voznem načinu cupra pohodite plin. Zvok, ki ga izdavita izpuha, je sicer manj brutalen, kot si boste želeli, ga pa spremlja vsakokratno pokanje med zaviranjem in prestavljanjem dol. Občutek na volanu še vedno ni tako dober kot pri starem meganu RS trophy, vozi pa se praktično enako kot vsi modeli cupre do zdaj, ta deseterica ’konjev’ se ne pozna dosti. V bistvu nič; več moči nikakor ne potrebuje, še to, ki jo premore, dostikrat zapravlja v nič, saj še v tretji prestavi koplje kot rudar, če asfalt ni res kakovosten. Pač, takšen avto s toliko moči nujno potrebuje hišni 4drive, tako pa tu potencial nikakor ni izkoriščen, ker mu niti elektronsko nadzorovana zapora diferenciala ne pomaga kaj dosti. O njej lahko več preberete v testu cupre 290, ampak če ne hodite redno polagat rekordov na Nürburgring, si s tem ne boste preveč belili las. Čeprav, hecno, je cupra nekaj časa držala celo rekord na tej sloviti progi za spredaj gnan avto, kar pomeni, da je še kako hiter, le občutka ne daje tako dobrega. Mogoče tudi zato razočara, da nima vsaj DSG po novem 7 stopenj, da bi bila vožnja bolj prijetna in umirjena na avtocesti, ker bi bili vrtljaji pri normalni hitrosti pač nižji, tako pa se mora še vedno zadovoljiti s starim, samo šeststopenjskim, ker jim ga Volkswagen očitno še ne dovoli.

Zadnja ovira, ki jo boste morali premagati oz. prva, odvisno, kako obrnete, je pa cena.

Zadnja ovira, ki jo boste morali premagati oz. prva, odvisno, kako obrnete, je pa cena. Testni primerek stane 40 tisočakov in pol. Za takšen cvenk lahko dobite že focus RS, ki pa ima štirikolesni pogon in še 50 'konjev' več. Je pa po drugi strani res, da ne dobite tako vsestransko uporabnega športnika. Mirno ga lahko vozi žena in ne pride jezna domov, da jo vse boli.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki seat leon cupra 2.0 TSI 300 DSG
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1984
moč v kW (KM) pri vrt./min 221 (300) od 5.500 do 6.200
največji navor v Nm pri vrt./min 380 od 1.800 do 5.500
menjalnik robotiziran, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4281 x 1816 x 1435
medosna razdalja v mm 2631
prtljažnik v litrih 380
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1421 (489)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 5,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,5/5,8/6,8
poraba na testu v l/100 km 12,5
cena osnovnega vozila v EUR 13.999 (*1.500 EUR popusta v primeru financiranja)
cena testnega vozila v EUR 34.418 (*1.500 EUR popusta v primeru financiranja)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 40.408 (*1.500 EUR popusta v primeru financiranja)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |