Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Alternativa smrdljivim dizlom

Lexus IS 300h luxury

Avtor prispevka: Gašper Miš
Pred kratkim smo na velikem primerjalnem testu med seboj soočili premijske limuzine srednjega razreda. Lexus je tja pripeljal prenovljeni IS, ki je s hibridno tehnologijo marsikje pometel z dizelskimi konkurenti.
Alternativa smrdljivim dizlom
Foto: Gašper Miš
26. 9. 2018 ob 6:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

hibridni pogon služi kot odlična alternativa sodobnim dizelskim motorjem
notranje okolje je vrhunsko, materiali tudi, le kakšen kos bi bil lahko še mehkejši
če boste izbrali paket F sport, bo zanimiv tudi zunaj, s paketom luxury pa je bolj eleganten
zaradi baterij je težišče nizko, to pa pomeni, da se lahko IS v zavoje zapodi zelo odločno
v primeru, da boste vozili umirjeno, bo poraba zelo majhna, v mestu tudi pod petimi litri
med umirjeno vožnjo bo IS praktično neslišno drsel po cesti
da jih na naših cestah ni veliko, lahko štejemo tudi v plus, ker je zato še bolj ekskluziven
osnovni hibridni model z menjalnikom eCVT stane ugodnih 36.500 evrov
multimedijski vmesnik pesti slaba ločljivost in nemogoč pomik po menijih
sistemske moči je na papirju veliko, v praksi pa so zmogljivosti zgolj povprečne
menjalnik eCVT ne mara dinamike, na kar vas bo hitro opozoril s hrupom motorja
zaradi hibridnega pogona je v povprečju do 200 kilogramov težji od tekmecev
baterije vplivajo na prtljažni prostor, ki je s 450 litri med najmanjšimi v razredu
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.6 (8 glasov)
test lexus IS 300h luxury
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Rezultati velikih primerjalnih testov PRIMA nas običajno ne presenetijo preveč. Ni pa vedno tako, lep primer je ravno zgoraj omenjeni, kjer je lexus IS skupaj z BMWjem serije 3 zasedel odlično drugo mesto. Da gre v osnovi za dober avtomobil, smo načeloma vedeli vsi, da bo na koncu zaostal le za mercedes-benzom razreda C, pa si najbrž ni upal napovedati nihče. Kaj je torej tisto, kar nas je pri njem tako navdušilo?

Mogoče že sama oblika, čeprav, vsake oči imajo svojega malarja, pravijo. Tisti je res imel še očem privlačen športni paket F sport in zanimivo barvo, medtem ko testni stavi na paket luxury. Če odmislimo oznaki, vseeno nista toliko različna. Pravzaprav sta si zelo podobna, drugačna so le lita platišča, motorna maska je malce manj markantna in črna barva bolj zadržana. In to je to, zato je tudi ta atraktiven in po Lexusovo lepo zašiljen.

Znotraj je zaradi paketa luxury vseeno bolj uglajen. Merilniki so bolj klasične narave in niso tako fini kot tisti, ki jih dobite pri F sport. Tu bolj izstopa svetlo oblazinjenje, kjer sta sprednja sedeža ne le ogrevana, pač pa tudi prezračevana. Najbrž je to kar edini način, da vam ob pogledu na vse razgibane linije ne bo postalo prevroče. Ampak niso samo linije tiste, ki pričarajo dober občutek v kabini, materiali so večinoma dobri, sem ter tja pa se vseeno najde kakšen kos, ki bi bil lahko mehkejši. Ker je tudi izdelava v redu, boste lahko med umirjeno vožnjo ves čas poslušali samo svoje misli.


Sedi se nizko in voznikovo okolje na videz deluje utesnjeno, zato je počutje športno za limuzino, čeprav je prostora spredaj veliko, sploh sedeža sta vrhunska. Zaradi zadnjega pogona je sredinski greben postavljen precej visoko, kar res pomeni, da je tisti sredinski peti sedež bolj zasilne narave, so pa lahko po drugi strani vsa stikala postavljena visoko ter blizu rok. Težko bi spregledali še velik, 10,3-palčni zaslon, ki je med največjimi v razredu. Hvalim ga, ker je lepo vdelan v armaturno ploščo, za piko na i pa postavljen še precej visoko, da vozniku ni potrebno preveč odvračati pogleda s ceste. Vseeno pa ni idealen, pesti ga slaba ločljivost, zastarel izgled, vmesnik pa nemogoč pomik po menijih. Japonci so mojstri kompliciranja, saj so namesto preprostega vrtljivega gumba ISu namenili nekakšno kvazi miško, ki mi je celo po nekaj dneh uporabe povzročala sive lase, ker enostavno zahteva preveč pozornosti med vožnjo.

Bistveno bolj je posrečen pogonski sklop. Oznaka 300h na zadku pomeni, da gre za hibrid, kjer klasičnemu 2,5-litrskemu štirivaljnemu atmosferskemu bencinarju z Atkinsonovim ciklom pomaga še elektromotor. Slednji razvije 105 kilovatov moči, skupna sistemska moč pa znaša kar 164 kilovatov, torej 224 'konj'. Na papirju je moči veliko, v praksi pa ne pričakujte preveč, ker se ta kar nekam izgubi. Da podkrepim s primerom – podobno zmogljivi tekmeci do stotice potrebujejo med 6 in 7 sekund, IS pa kar 8,4.

Podobno velja tudi za končno hitrost, ki znaša le okroglih 200 kilometrov na uro, zato se mi je ob pogledu na merilnike prav hecno zdelo, da je tam celo številka 260. Kriva sta masa, sploh pa neskončnostopenjski menjalnik eCVT. Dokler od njega ne boste zahtevali preveč, bo vožnja z njim zelo prijetna, zaradi hibridnega pogona ob majhnih zahtevah tudi zelo tiha, v nasprotnem primeru pa vas bo z zaganjanjem v visoke vrtljaje hitro opozoril, da hitre vožnje pogonski sklop ne mara. Presenetljivo jo ima rado podvozje, ki zelo lepo sledi vozniškim ukazom in obenem deluje precej dinamično, kljub temu da avtomobil že prazen tehta več kot 1.700 kilogramov (kar je približno 200 več kot tehtajo najbližji dizelskih tekmeci). Nagibanja je malo, ker je podvozje nastavljeno precej čvrsto, pomaga še, da je krmilni mehanizem natančen in dobro obtežen, predvsem pa, da je zaradi optimalne postavitve baterije težišče nizko.


Pri porabi je tako: če se boste večino časa vozili umirjeno, potem bo zlahka na nivoju najboljših dizelskih tekmecev, torej bosta elektromotor in eden toplotno najbolj učinkovitih bencinskih motorjev odlično opravila svoje delo. V mestu bo IS brez težav porabil tudi manj kot pet litrov, če boste veliko na avtocesti in se vam bo povrhu še ves čas nekam mudilo, pa se bo poraba brez težav povzpela tudi proti desetim. Na to, koliko smo porabili na testu, se zaradi nizkih temperatur in pretežno avtocestnih kilometrov niti ne ozirajte, v praksi pričakujte, da vam bo takšen IS porabil okrog sedem litrov, kar je povsem vštric z dizelsko konkurenco.

Včasih je avtomobilska drugačnost s seboj vedno prinesla še kakšen trapast kompromis, ki ga je moral potem trpeti kupec. V tem primeru ga pri največji hitrosti in dokaj majhnem prtljažniku, ker je sicer pogonski sklop zanimiv, zmogljiv, lahko pa tudi zelo varčen. Prenovljeni IS je na testu ponovno pokazal, da je kljub letom še vedno eden najboljših modelov te japonske znamke in se lahko brez težav zoperstavi najboljšim v razredu. Slovenci seveda še vedno prisegamo na nemške avtomobile, čeprav jih IS marsikje celo prekaša. Za 55.000 evrov, kolikor stane testni, tudi mora biti dober. Bo pa moral Lexus v prihodnosti bolje profilirati svoje modele in narediti ali športne, kar bi IS sicer rad bil, a ga omejuje pogonski sklop, ali pa zgolj umirjene in elegantne potovalnike, ki bodo že s svojo futuristično obliko nakazovali, od kod prihajajo in kam želijo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki lexus IS 300h luxury
vrsta motorja bencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2494
moč v kW (KM) pri vrt./min 164 (223) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 300 od 0 do 1.500
menjalnik samodejni, neskončnostopenjski, eCVT
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4680 x 1810 x 1430
medosna razdalja v mm 2800
prtljažnik v litrih 450
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1720 (425)
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 8,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,7/4,8/4,6
poraba na testu v l/100 km 9,1
cena osnovnega vozila v EUR 36.500
cena testnega vozila v EUR 53.050
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 54.950

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: ciklon
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 dnevi  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 tedni  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 tedni  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 2 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 2 meseci  |