Oktobra 2014 so nam pri Oplu povedali, da na posodobljeni corsi nista niti dva panela enaka kot prej. Novosti pa zaživijo šele z živimi barvami ponudbe color edition, čeprav je testna corsa še bolj posebna.
Za poživitev notranjosti je vsekakor kriv mladostni adam, ki je služil kot navdih za prijetno in napredno kabino. Slednja je bila pred prenovo že zelo dotrajana. Ne me narobe razumeti, vse je delovalo in bilo na svojem mestu, vendar je izgledalo preveč dolgočasno in bilo z rdeče-oranžno barvno kombinacijo merilnikov in zaslonov med vožnjo po temi občasno celo moteče. Testna corsa je imela z igrivo opremo color edition še zanimive vzorce na sedežih, izbirati je mogoče med petimi različnimi, predvsem pa so materiali boljši tako na izgled kot otip. Tudi armaturna plošča je iz mehkejšega materiala, da niti med vožnjo po najslabših cestah ne škripa. Pri Oplu so veseli, da lahko kupce razvajajo s širokim seznamom dodatne opreme, tako da je imela testna corsa ogrevan volan, vetrobransko steklo in sprednja sedeža, poleg tega še tempomat, parkirne senzorje spredaj in zadaj, tudi samodejno klimo.
Pa vendar je tokratna corsa posebna predvsem zaradi motorizacije, saj lahko motor za pogon uporablja tudi utekočinjen naftni plin, torej LPG. Sistem je tovarniško vgrajen, tako da je lahko kupec še bolj prepričan, da bo deloval brezhibno, seveda ne manjka niti garancija. Staro corso na plin smo že imeli na testu, kar lahko preberete tukaj, in takrat je za pogon skrbel zelo podhranjen 1,2-litrski motor, ki ga je bilo treba ves čas priganjati. Ker smo to omenili odgovornim pri Oplu, so nam zagotovili, da bo novi bistveno boljši. Pa je?
Je. Ne sicer bistveno, ker po novem 1,4-litrski bencinski motor proizvede 66 kilovatov, kar je 90 'konjev', torej samo 7 'konjev' več kot prej, ampak je razlika občutna. Corso je lažje pognati do večjih hitrosti in je tudi med običajno vožnjo ni potrebno ves čas priganjati, čeprav se pri 130 km/h na avtocesti motor vrti s 3.800 vrtljaji, ker ima samo 5 prestav. Ja, lahko bi imel tudi šesto, čeprav je zvočna zatesnitev dobra in vas hrup ne bo preveč motil. Corsina prednost se vsekakor pokaže v mestih, kjer lahko že pri 50 km/h prestavite v peto prestavo, zato bo za denarnico najboljše, če ne boste stalno vozili po avtocesti.
Še ena fina stvar je potovalni računalnik. Prej ga sploh ni bilo, zdaj pa lepo prikazuje, koliko je bencina, ker motor še vedno za zagon uporablja bencin, in koliko je plina. In kar je najlepše: ko sta oba rezervoarja goriva polna, torej 35 litrov plina in 45 litrov bencina, lahko prevozite tudi do 1.000 kilometrov. Brez skrbi, po zagonu motor samo kakšno minuto za delovanje uporablja bencin, nato po doseženi zadostni temperaturi samodejno preklopi na LPG. Če je kje potrebno, lahko z gumbom na armaturni plošči tudi ročno preklopite na bencin. Še to, merilnik goriva prikazuje količino izbranega goriva, torej ali utekočinjen naftni plin ali bencin.
Poraba plina ni majhna, na testu je znašala 8,7 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar se sliši veliko, ampak trenutno stane liter plina 55 centov, torej se pelje kar ugodno. Sploh, ker je razlika v primerjavi z različico na bencin samo okroglih 1.000 evrov, tako da vstopni model na plin s petimi vrati stane 11.840 evrov, investicija pa se vam povrne že po dobrih 25.000 kilometrih. Če želite, da še izgleda tako kot corsa na posnetkih, bo pa treba odšteti slabih 16 tisočakov.
1 / 21
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
opel corsa 1.4 ecotec LPG color edition
vrsta motorja
bencinski s predelavo na LPG, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj