Pri Citroënu pravijo, da je C3 picasso stvar preteklosti in da v ponudbi nimajo več modela, ki bi ga lahko nadomestil. Pa ga imajo! C3 aircross se imenuje, čeprav ni čistokrven in pravi naslednik.
V prvi vrsti C3 aircross ni dvignjen enoprostornik pač pa križanec.
V prvi vrsti C3 aircross ni dvignjen enoprostornik pač pa križanec. Slednji so danes tako popularni, da so iz ponudbe enostavno izrinili Citroënove uspešne picassoje. C3 aircross je tudi precej bolj sodoben, kar se opazi že na daleč, predvsem pa zna igrati na čustva mimoidočih z zanimivimi barvnimi kombinacijami: kar 85 jih je v ponudbi, dodatki pa izgled samo še popestrijo.
Oblikovno spominja na C4 cactus, po katerem je izgled podedoval še manjši C3, torej ima tudi aircross tristopenjske luči in širok Citroënov logotip, ki objema dnevne luči. Ljubiteljem križancev bo zelo po godu okrasna plastika, ki obdaja kolesa in ’ščiti’ odbijača spredaj in zadaj. Nima pa opcije za zračne mehurje airbump, kar je hecno, ker je bila prav to njihova ideja za varovanje pločevine pred neprevidnimi vozniki na parkiriščih. V dolžino meri 4 metre in 15 centimetrov, se pravi, je od manjšega C3 daljši ravno za 15 centimetrov, seveda je tudi višji in širši, za 6 centimetrov daljše medosje (enako kot pri cactusu) pa pomeni predvsem več prostora za potnike v kabini.
V notranjosti je tipičen novodobni citroën, torej prostoren in udoben, vendar na žalost ne tako barvno prilagodljiv kot zunaj. Na voljo so namreč samo tri različne barve notranjosti. Trmasto vztrajajo tudi pri svoji zadnji ’pogruntavščini’, ko so skoraj vse funkcije preselili na osrednji sedempalčni zaslon na dotik. Tudi nastavljanje temperature, kar je zamudno in ne najbolj varno, so pa multimedijskemu sistemu očitno namenili malo boljši procesor, ker se po občutku manj zatika kot prej. Za ljubitelje moderne tehnike bo zanimiva še preslikava zaslona pametnega telefona, ki jo omogočajo Apple CarPlay, Mirrorlink in Android Auto. Slednjega smo, kljub temu da uradno ni na voljo pri nas, vseeno preizkusili in deluje zelo dobro, sploh preslikana navigacija je vrhunska v primerjavi s tisto, za katero morate sicer doplačati. Armaturna plošča ni popolnoma brez gumbov, še vedno boste lahko klasično zaklenili avtomobil in vključili varnostne utripalke, takisto ogrevanje zadnjega ali sprednjega stekla. Če bi nekam dodali še fizični gumb za notranje kroženje zraka, bi bil še bolj zadovoljen.
V C3 aircross je po drugi strani veliko trde plastike, ki deluje ceneno, bistveno bolj zato navdušita sprednja sedeža, ki sta prava fotelja. Zelo sta udobna in k sreči ne premehka, bi pa lahko imela več bočne opore. Sedi se dokaj pokončno, se pa vsaj tukaj malo čuti ostanek enoprostorske dediščine, ker sta A-stebrička pomaknjena precej naprej in malo zakrivata pogled vstran. Prostora je v kabini glede na velikost oziroma majhnost presenetljivo veliko, predvsem v drugi vrsti, kjer je klop vzdolžno pomična za kar 15 centimetrov, lahko pa nastavljate še njen naklon. Zaradi panoramske strehe je bilo v testnem avtomobilu več svetlobe, za večjo varnost pa je skrbel enostaven projekcijski prikazovalnik, ki ga vedno priporočamo, ker se voznik lahko bolj osredotoči na vožnjo, saj praktično ne rabi odmikati pogleda s ceste. Hecno, ker ga mora potem za nastavljanje prezračevanja na zaslonu. Še to: pod armaturno ploščo je podlaga za brezžično polnjenje mobilnih naprav, ki bo znova navdušila tehnoljube, prtljažnik pa hrčke, ker sprejme od 410 do 520 litrov in je med največjimi v razredu.
Za premikanje francoskega posebneža je skrbel 1,6-litrski štirivaljni BlueHDi z 72 kilovati moči, torej okroglimi 100 ’konji’. Petstopenjski ročni menjalnik so mučili predolgi hodi ne preveč natančne ročice, sicer pa je na avtocesti čisto brez težav shajal s samo petimi prestavami. V uredništvu smo sicer mnenja, da bi bila boljša in močnejša izbira 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik PureTech, ki je tisočak cenejši. Tokratni dizel je bil predvsem bolj robat in s povprečno šestimi litri in pol niti ni porabil toliko manj od bencinskega brata. Čeprav načeloma ponuja dovolj moči, od aircrossa ne pričakujte nobene športnosti. Takšen nikakor ne želi biti, volan je velik, občutek na njem ne najboljši, tudi karoserija se precej nagiba. Na avtocesti vas bo zmotil še piš vetra, ki je najbolj izrazit ob zunanji vzvratnih ogledalih.
Podvozje je sicer nastavljeno za udobno vožnjo, vendar ga kakšna kratka luknja precej strese. S 17,5 centimetra talnega odmika niti terenski ni, čeprav v njihovem marketingu pravijo, da je kompaktni SUV. Pogon je dvokolesni, zato ima sistem grip control, da bi lažje speljeval na slabši podlagi, ampak ni tako učinkovit, da bi lahko priporočil 450 evrov doplačila, čeprav dobite zraven še celoletne pnevmatike. Bistveno bolj pride prav kamera za parkiranje zadaj, čeprav se hitro umaže, doplačate pa lahko še za opozorilnika na vozila v mrtvem kotu in zapuščanje voznega pasu, ki se ob zagonu motorja vsakič znova vključi samodejno, kar je nekatere člane v našem uredništvo jezilo.
C3 aircross je svojevrsten posebnež, ki je lahko vaš že za 14 tisočakov. Če boste želeli tako zanimiv in z dodatno opremo napolnjen avtomobil, kot je testni, bo cena hitro zrasla na dobrih 24. Kljub izgledu je bistveno manj terenski od pričakovanj, podobno kot povprečje razreda, je pa zato zelo zanimiv na pogled, gostoljuben v kabini, prijeten med vožnjo in točno to smo od Citroëna tudi pričakovali.
1 / 33
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
citroën C3 aircross BlueHDi 100 BVM shine
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj