Pa ne daje le zaradi tega mešanih občutkov. Dvomi se porodijo že, ko ga prvič vidite; nekoč je bil eclipse glavni akter v mokrih sanjah vsakega nadobudnega 'tunerja', zdaj je pa z dodanim cross naziv za privzdignjen avto za, roko na srce, starce. Spredaj je kroma na tone in zato izgleda še relativno v redu, za zadek pa nisem več prepričan, kaj bi si mislil. Imam ... mešane občutke. Saj izstopa, kar je pač nuja v tem razredu, če se želi obdržati nad gladino, ampak ločeno steklo zadaj je kar pogumna poteza, za katero nisem prepričan, da bo povsod padla na plodna tla. In če že vam zunanji izgled ustreza, vam pogled nazaj iz kabine nikakor ne bo. V avtu tega razreda se mi pač okrnjena vidljivost ne zdi sprejemljiva, dizajn gor ali dol. Brisalec nato kajpak očisti samo zgornjo polovico, ker ga spodaj ni, zato jasno vidite samo strehe drugih avtov.
Zadaj boste našli sedeže s kar 9-stopenjsko nastavitvijo naklona ter pomično deljeno klop. Pravijo, da drsa naprej in nazaj za 20 centimetrov, čeprav na oko se zdi vsaj še za tretjino več. Zelo uporabna zadeva, skratka, če od vas situacija zahteva večji prtljažni prostor, potniki pa so bodisi neobstoječi ali izjemno majhni. V tem primeru si boste čestitali za nakup. Torej, križanec in enoprostornik obenem? Skoraj, le da pri enoprostornikih običajno bolje vidiš ven.
Kako pa se počuti voznik? Ergonomsko mu spredaj nič ne manjka, dizajnerji pa so na lepo ukrivljeno plastiko v osrednjem delu armaturne plošče še posebej ponosni. Razen tega pa vznemirljivega na armaturi sicer ni prav nič. Proti kakšnemu peugeotu 3008 je v bistvu skrajno dolgočasna, čeprav so uporabljeni materiali čisto na nivoju; trda plastika se nahaja samo v spodnjih delih kabine. Uporabniški vmesnik je tudi fin, hiter in zelo pregleden, čeprav vam bo življenje rahlo moril 'touchpad', kot je na vašem prenosnem računalniku, ampak ni tako neroden kot v lexusih. Ne upravljate namreč s kurzorjem kot tam, temveč le s smermi premika, torej skačete od enega gumba do drugega. To je hitreje in varnejše. Boste pa že od odpreme invite dalje z avtom tudi zelo povezani. Tako zelo, da boste morali uporabljati navigacijo z vašega telefona prek Apple CarPlay ali Android Auto, saj njihove sploh ni v ponudbi. Pogumna odločitev, ampak najboljše navigacije so itak v vaših telefonih, zato njihov pogum čisto odobravamo, samo še Google se mora odločiti, da podpre storitev tudi pri nas.
Vožnja? Mešani občutki, uganili ste. Motor je 1,5-litrski turbobencinski s 120 kW oz. 163 'konji', kar je vrh glave na papirju. Tudi v praksi, tam od 2.200 vrtljajev dalje, z manj kot toliko pa bo že težko speljati z mesta. Okoli 1.000 vrtljajev je navor praktično ničeln, zato nerad priznam, da mi je avto na testu vsaj trikrat 'crknil'. Če dokupite neskončnostopenjski CVT-menjalnik, teh problemov ne bo, ampak bodo drugi, bolj glasnega tipa. Sicer je ročni super, zelo japonski, natančen in prijetno težak za prestavljati. Če ga boste imeli s tem motorjem, se boste zagotovo zalotili prestavljati pozneje, saj šele ob priganjanju motor dobi pravi, zanimiv zvok, pa vrti se tudi zelo rad.
Kar se lege na cesti tiče, pa dejansko nimam pripomb, prijetno je čvrst in v zavojih vliva zaupanje. Se ne čudim, pri Mitsubishiju so itak specialisti za SUV-je in znajo prirediti podvozje tudi za te bolj nežne predstavnike. Zadaj so mu dali večtočkovno vpeto premo, spredaj pa MacPhersonovo. Eclipse cross ima sicer outlanderjevo platformo, zato je prava škoda, da je imel testni avto samo sprednji pogon; tisti na vsa štiri kolesa je gotovo bolj zanimiv, da zmogljivosti ne omenjam. In še bolj požrešen; raje ne vem, koliko pije tisti, že tale se je gibal okoli devetih litrov, kar je v današnjem času preveč.
Tudi če vam rdeča barva načeloma ni všeč, vam točno tale težko ne bo. Šestplastna je, zato se malenkostno preliva in imate iz različnih kotov svetlobe vsakič malenkost drugačen avto. Pravijo ji diamantno rdeča in je zagotovo vredna 550 evrov, kolikor hočejo doplačila. V bistvu je celo poceni. Skupaj za paket intense + (ta plus pomeni še dodatne projekcijski prikazovalnik in parkirne senzorje) pa boste s popustom morali odšteti dobrih 24 jurjev. Ni predrag, ampak kljub temu je vreča mešanih občutkov. Predvsem zato, ker je konkurenca v tem segmentu tako zelo dobra.