Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Še se bo prašilo

Dacia duster 1.5 dCi 110 4x4 prestige

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Obstaja nekaj poceni avtomobilov, ki so nam prirasli k srcu. Na primer dacia duster. V prvi generaciji bi težko dobil titulo najlepšega v segmentu, nikakor pa mu ne moremo očitati, da ni izgledal zanimivo. In zdaj je napočil čas za duster 2!
Še se bo prašilo
Foto: Gašper Miš
11. 6. 2018 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

kljub svežemu izgledu ohranja značilno in prepoznavno prezenco
izboljšana zvočna zatesnitev je kriva za več udobja v notranjosti
sedeža spredaj imata večji sedalni del in več bočne opore, voznik še ledveno oporo
trda plastika na armaturni plošči je robustna a dobro sestavljena
zasloni na sredini vrtljivih gumbov spominjajo na precej dražje avtomobile
zaslon multimedijskega sistema je postavljen višje in je zato pogled nanj bolj varen
cena vstopnega modela ostaja zanimiva
blaženje je nastavljeno za udobno vožnjo in lepo blaži tudi vožnjo čez luknje
menjalnik ima kratke prestave, kar je super za teren …
… a precej moteče za voznike, ki vozijo predvsem po mestih
nagibanja med ovinki je še vedno precej
tudi vodljivost ostaja slaba, duster pač ne mara hitre vožnje
na zadnji klopi je malo prostora
prtljažnik je tudi dokaj skromen glede na zunanje mere
sovozniku niso namenili naslona za roko
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (12 glasov)
test dacia duster 1.5 dCi 110 4x4 prestige
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pa je res? Postavljen je na isto platformo kot predhodnik, zato ostaja cenovno ugoden, kar bi nova platforma gotovo spremenila. So pa zunaj dejansko zamenjali vse, zato izgleda sveže, oblikovalcem pa je uspelo ohraniti značilno ’duster-prezenco’. Mere so podobne, dobro, poredil se je za nekaj centimetrov, enaka pa ostaja oddaljenost od tal, 21 centimetrov. Torej se bo za njim še prašilo; prva generacija je z nazivom najcenejšega SUV-ja dvignila kar veliko prahu.

Prijetno preseneti zelo konkretno posodobljena in izboljšana notranjost. Armaturna plošča je še vedno sestavljena iz trde plastike, kar ne moti, saj boste med vožnjo verjetno držali kaj drugega kot pa armaturno ploščo. Na primer volanski obroč. Tudi ta je nov in pri najbolje založenem z opremo prestige ima še gumbe za potovalni računalnik in tempomat oziroma omejevalnik hitrosti. Tja, kjer so roke najbolj pogosto, so namestili mehkejše materiale, na primer na vrata, na volan in na prestavno ročico, nad njo pa je verjetno najlepši del notranjosti.

Duster ima zdaj novo upravljanje s prezračevalnim sistemom, ki spominja na tisto pri športnem audiju R8. V sredini vrtljivih gumbov so majhni zasloni, nad njimi pa lepi gumbi za najbolj pomembne sisteme. Pa 7-palčni zaslon je zdaj postavljen malo višje in je bolj usmerjen k vozniku, še bolj pa boste veseli, da so izboljšali sedeže. Sedalni del je zdaj večji, materiali so boljši in še več bočne opore je. Pa ledveno oporo ima po novem voznikov sedež, z gumbom, ki je skrit kar v naslonjalu za roko. Sovoznik ga sicer ne more imeti, je pa lahko pod njegovim sedežem prostor za predal, da bo mogoče pospraviti še kakšno drobnarijo. Na zadnji klopi je bolj udobno zaradi same oblike klopi, je pa prostor dokaj skromno odmerjen, če želite pogosto voziti odrasle potnike. Tudi prtljažnik je izgubil nekaj prostora, ki pri štirikolesno gnanem dusterju že prej ni bil ravno velik, ampak nekje je pa treba sprejeti tudi kakšen kompromis.

Velik napredek je pri zvočni zatesnitvi kabine. Med vožnjo se ne zdi ravno tišji za pol, kot pravijo pri Dacii, je pa občutno bolje. Mogoče se tudi zato zdaj bolj sliši kakšen tresljaj tu in tam, ampak glede na ceno dusterju tega ne zamerim. Tudi tega ne, da se po urejeni cesti precej nagiba in da je vodljivost še vedno slaba, ker avto pač ni za hitro vožnjo. Najbolj me navdušuje, da je blaženje dokaj udobno, sploh, ko se vozite po slabi cesti. Tam pa pokaže res vse svoje kvalitete in prav nič ga ne motijo luknje na makadamu kot vse tiste moderne šminkerske križance, ko vas je strah, da bo odpadlo kolo.

Krmilni mehanizem je tudi malo boljši, električni namesto hidravličnega, zato je lažje vrtenje na mestu, pri večjih hitrostih še vedno deluje odtujeno, ampak testni duster ne gre več kot 169 kilometrov na uro, tako da ni važno, ker se ekstremno hitro niti ne boste mogli voziti. Zaradi iste platforme je ista tudi motorizacija, 1,5-litrski turbodizelski motor proizvede 80 kilovatov moči, kar je slabih 110 ’konjičkov’, in moč se večinoma prenaša na sprednji kolesi, po potrebi tudi nazaj. Lahko pa se sami vmešate z vrtljivim gumbom in pogon ’zaklenete’ v razmerju 50:50, torej enako kot prej. Povprečna poraba dobrih šest litrov nafte nikakor ni slaba, pri menjalniku, ki ima šest prestav, pa le tole: za tiste, ki se vozite predvsem po mestu, bo moteče, da ima tako kratka prestavna razmerja in je treba veliko prestavljati med pogostimi speljevanji. Seveda je pa to prednost za tiste, ki se vozite po terenu, ko rabite čim več navora.

Še en dokaz, da je to terenski avto: na zaslonu lahko vidite, za koliko stopinj se je duster nagnil, v katero smer peljete in ob doplačilu še sliko štirih kamer. Čudno, da je niso izkoristili še za parkiranje, ker bi lahko izdelali 360-stopinjski pogled. Seveda ne manjka niti sistem za samodejno spuščanje po klancu, ki ga boste nekateri s pridom izkoriščali, le glasnega zaviranja se ne smete ustrašiti.

Pri dusterju vse vedno najbolj zanima cena. Vstopni model po novem stane 13 tisočakov, takšen, ki je nabutan z opremo, pa 20.350 evrov. Za dacio že veliko, ima pa vse, kar sploh lahko imate. Tudi prah na njem, pa vam ga ne bo noben zameril.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia duster 1.5 dCi 110 4x4 prestige
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj
prostornina v ccm 1461
moč v kW (KM) pri vrt./min 80 (109) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 260 pri. 1750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4341 x 1804 x 1682
medosna razdalja v mm 2676
prtljažnik v litrih 411
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1395 (504)
največja hitrost v km/h 169
pospešek 0-100 km/h v s 12,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,8/4,7/4,7
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 13.090
cena testnega vozila v EUR 19.190
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 20.350

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 13. 12. 2019
December 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
020304  domača premiera - volkswagen ID.3
05060708
091011  domača premiera - peugeot 208
1213  domača premiera - land rover defender
1415
161718  domača premiera - renault ZOE
19  domača premiera - nissan juke
202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 173
fiat 500 172
volkswagen golf 166
renault clio 150
nissan qashqai 143

Podatki veljajo za november 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: samson
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 6 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |