{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kanarski vitamini

Seat arona 1.5 TSI FR

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Kaj dobite, če ibizo malo napihnete? In primaknete kakšnih 2.500 evrov. In ji seveda namenite novo ime, ki mora biti zemljepisno in nekje v Španiji. Kanarski otoki so tudi politično v Španiji, če je kdo šprical geografijo, in na morda najlepšem med vsemi, Tenerife, je vasica arona.
Kanarski vitamini
Foto: Gašper Miš
7. 5. 2018 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

vsaj z dodatki, kot sta črna streha in obarvan C-stebriček, izgleda zanimivo
kabina je razmeroma prostorna in družinsko uporabna
gumiran prostor za telefon, da bo med vožnjo ves čas pri miru
odebeljen volanski obroč odlično sede v roke
prtljažnik ponuja zelo uporabnih 400 litrov in ima priročne zanke
19-centimetrski odmik od tal pomeni lažje plazenje na robnike
1,5-litrski motor je odličen; poskočen in razmeroma varčen
menjalnik ima šest prestav in ročico z mehkimi in natančnimi gibi
majhna masa in čvrsto podvozje poskrbita za vsaj malo dinamike
podvozje je v praksi premalo udobno za vsakodnevne vožnje
piš vetra okoli karoserije je precej izrazit pri avtocestnih hitrostih
pust izgled notranjosti je zdaj že kar značilnost seatov, če izvzamemo FR
cena za testni model sploh ni majhna, čeprav je dobro založen z opremo
ni možno izbrati štirikolesnega pogona
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.4 (12 glasov)
test seat arona 1.5 TSI FR
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Nič posebnega nisem videl tam, ko sem se slučajno peljal mimo, sem pa vsaj videl, od kod naziv za novi mali križanec.

Nič posebnega nisem videl tam, ko sem se slučajno peljal mimo, sem pa vsaj videl, od kod naziv za novi mali križanec. Zelo pomemben za Seat, saj bo z njim zarezal v segment, ki ga je delno prej obvladovala tudi ibiza, nekaj pa bo gotovo tudi novih kupcev. Še malo in sploh ne bomo več imeli klasičnih avtov na testu, ampak samo še takšne privzdignjene. Arona je 19 centimetrov od tal pa vam že zdaj povem nekaj, česar ’sploh niste pričakovali’ … tole ni terensko vozilo!

Zakaj ne? Ker nima štirikolesnega pogona in ker so plastične zaščite samo za okras, se pa lažje povzpne na robnik pločnika in zapelje čez kupček snega. Se mi zdi, da to ponavljamo že pri vsakem testu, kaj pa je posebnost prav tega avta?

Ena je recimo izgled s črno streho in znakom X na stebričku. Res pa je, da na posnetkih vidite najbolj atraktivno različico z opremo FR, ki pri Seatu označuje športen izgled. V testnem primeru pa ni samo oprema športna, ampak tudi motor skrbi za vsaj malo adrenalina.

1,5-litrski TSI je trenutno najmočnejši v ponudbi in ima 110 kilovatov, torej 150 ’konjev’, kar je lepa cifra za avto, ki tehta le malo čez 1.200 kilogramov. Super vleče v srednjih vrtljajih, ko turbo na polno zadiha, prav lepo pospešuje in je odličen za prehitevanja. Menjalnik ima 6 prestav, tako da motor ne bo glasen niti na avtocesti, bo pa glasna sama vožnja tam, ker se okoli karoserije kar konkretno sliši šumenje vetra.

Še eno posebnost moram nujno omeniti pri tem motorju. Ima aktivno izklapljanje dveh valjev, s čimer naj bi prihranil nekaj goriva. Pravim nekaj, ker v praksi ni bistvenih razlik, oziroma so, če se vozite ves čas po ravnih mestnih vpadnicah s 50 do 70 kilometri na uro in imate pred sabo samo zelene luči. Potem bi bila poraba res med dvema in tremi litri, v povprečju na našem testu pa je nekje 7,5, kar v resnici tudi ni slabo. V bistvu je podobno, kot porabi 1,0 TSI z bistveno manj moči. Ko deluje na dva valja, se malo čuti in sliši, ker se v tem načinu motor bolj neenakomerno trese in oddaja bolj razglašen zvok, res pa je, da povprečen voznik ne bo kaj dosti pozoren na te malenkosti, sploh ob vklopljenem radiu. Najbolj pozorni bodo opazili oziroma občutili tudi preklop na štiri valje, ki se zgodi s kratkim zamikom in ker se potem motor opazno umiri, vendar bo večini ravno to zanimivo, ker gre za svojevrsten tehnološki dosežek, s katerim koncern Volkswagen kaže svojo tehnološko moč in ki bo morda vseeno prihranil kakšen kilogram ali tono škodljivih plinov na dolgi rok.

Eden lepše voznih malih križancev je arona, čeprav ni namenjen divjanju čez ovinke.

Še vožnja? Pričakoval sem, da se pelje malo bolj čvrsto in tako tudi je. Eden lepše voznih malih križancev je arona, čeprav ni namenjen divjanju čez ovinke, ker je podvozje vseeno bolj nervozno zadaj kot pri leonu. Bo pa blaženje mogoče za večino malenkost pretrdo, zato tisti, ki imate raje udobje, pozabite na opremo FR in velika platišča.

Če je avto zunaj še kar zanimiv, je znotraj pravi dolgčas. Vse je preveč pusto, Seat si premalo dovoli. Tudi plastika je trda, ampak izdelava nikakor ni slaba. K sreči oprema FR vsaj z navideznimi šivi na armaturki poskrbi, da vse skupaj izgleda bolj zanimivo, volan pa z malo bolj izrazitimi izboklinami izgleda celo športno in odlično sede v roke. Enako so privlačni vzorci na lepo bočno profiliranih sedežih in potem se vrnemo na začetek, da bi vseeno raje imeli FR, ker enostavno bolj pritegne in pristoji španski znamki, od katere pričakujemo malo več čustev kot od dolgočasnih Nemcev. Seveda je ureditev notranjega prostora v osnovi čisto nemška.

Praktično perfekten je položaj za volanom in dovolj je odlagalnih mest, sploh tisto za telefon je fino, ker je gumirano, da je aparat med vožnjo pri miru. Kabina ne ponuja prostorskih čudežev, čeprav bo načeloma dovolj za družinsko rabo, in celo za kakšen otroški voziček v prtljažniku se najde prostor, ker ima kar lepih 400 litrov in še zanke za vrečke ali tovor. Nekaj več prostora kot v ibizi torej je, seveda pa boste prej izbrali podobno cenjen karavanski leon ST, če je prostor tisto, kar iščete.

Če želite samo višje sedeti, je pa osnovna arona na voljo za 14.990 EUR.

Arona je pričakovano eden bolj dinamičnih malih križancev, sploh z močnejšim motorjem in opremo FR. Izgleda še kar zanimivo ter sveže in če se vam slabih 25 tisoč evrov ne zdi preveč za takšen avto, kar šibajte ponj. Če želite samo višje sedeti, je pa osnovna arona na voljo za 10 jurjev manj.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki seat arona 1.5 TSI FR
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1498
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) od 5.000 do 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 250 od 1.500 do 3.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4138 x 1780 x 1543
medosna razdalja v mm 2566
prtljažnik v litrih 400
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1222 (478)
največja hitrost v km/h 205
pospešek 0-100 km/h v s 8,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,3/4,4/5,1
poraba na testu v l/100 km 7,6
cena osnovnega vozila v EUR 14.990 (*1.000 EUR popusta v primeru financiranja)
cena testnega vozila v EUR 20.583 (*1.000 EUR popusta v primeru financiranja)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.961 (*1.000 EUR popusta v primeru financiranja)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Taubi
Obvestila
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 dnevi  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 dnevi  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 dnevi  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 dnevi  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 5 dnevi  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 tedni  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 tedni  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
TATIC_REF}/template/javascript/cookie.js">