Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sesajo kot črne luknje

BMW M550d xDrive M performance

Avtor prispevka: Jure Cehner
Turbine, namreč! Če ste eden tistih, ki trpite za motnjo razcepljene osebnosti, brez skrbi, BMW krije vašo zadnjico. Zdaj lahko v dizlu s štirimi turbinami do stotice pospešujete v manj kot štirih sekundah in pol.
Sesajo kot črne luknje
Foto: Gašper Miš, Jure Cehner
5. 4. 2018 ob 11:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

trenutno se kiti z enim najbolj zanimivih motorjev na trgu
zmogljivosti so daleč najboljše od vseh dizelskih avtov, izvzemši panamero
že pri najnižjih vrtljajih je na voljo skoraj ves navor, ki ga potrebujete
tudi poraba pri dobrih devetih litrih ni absurdno velika
vozni programi dejansko naredijo veliko razliko, še posebej športni
če želite, je lahko zelo udoben in umirjen potovalnik
ima vse prednosti vrhunske petice …
… vključno z neoporečnimi materiali v kabini in dovršeno izdelavo brez čričkov
zelo diskreten izgled, s katerim se enostavno pomešate v sivini pločevine ...
... saj mimoidoči ne bodo vedeli, da ste dali za avto več kot 100 tisočakov
kot pri vseh BMW-jih je cena tista, pri kateri se največ ljudi ustavi
manjša masa bi pomagala, da bi bilo več igrivosti med ovinki
4,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.6 (18 glasov)
test BMW M550d xDrive M performance
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če ste človek, ki potrebuje nore pospeške, vendar brez 20-litrske porabe, nimate veliko izbire. V praktično edinem avtu, ki je usahnil to žejo in ni Porsche, BMW-jevem M550d, ste lahko uživali že davnega leta 2013. Zdaj pa je že nov! Recept ostaja enak kot prej, identičen v bistvu. Še vedno je popolnoma brez konkurence s strani Audija in Mercedes-Benza, predstavlja pa dizelsko alternativo pošastnemu M5, ki je, mimogrede, tudi že nov.

Ta najbolj nabriti bavarski cestno legalni ’pol-eM’ ima štiri turbine.

Tri turbine, kolikor jih je imel prejšnji M550d, je že res veliko, kajne? Le kaj potem porečete na štiri, ki se vrtijo v tem svežem beemveju? Všeč vam bo verjetno tudi okroglih 400 'konjev' oziroma 294 kilovatov, kolikor jih premore, ter 4,4 sekunde do sto. Kot ste opazili, se pri tem avtu dosti suče okoli številke štiri.

Motor je tukaj osrednja mojstrovina na piedestalu in kakšna mojstrovina to je. 760 Nm navora iztisne 3-litrski vrstni šestvaljnik, ki brni pod zaščitno plastiko in vpadljivim napisom M performance. Taisti napis izdaja tudi dejstvo, da ne gre za čistokrvni M-avto, temveč ga je s hitrostjo obsedena divizija bavarske firme dobila v svoje roke za krajši čas in mu namenila ne ravno najčistejši pedigre. V praksi to pomeni čvrstejše podvozje, boljše zavore, seveda s strani eMovcev požegnan motor, nekaj zunanjih dodatkov za boljšo aerodinamiko in kup enočrkovnih značk. Ni pa vseeno to dirkalna pošast, v zavojih jo nemška bencinska konkurenca pelje lulat, v ravni črti pa le dohaja oziroma komaj prehiti.

Dva manjša nizkotlačna turbopolnilnika sta zamenjala enega večjega, zato je pri nizkih vrtljajih zdaj še bolj poskočen. 

Vrnimo se k motorju. Sem že omenil, da ima štiri turbopuhala? Razporeditev teh je čisto nova, dva manjša nizkotlačna turbopolnilnika sta zamenjala enega večjega, ki je bil prej, zato je pri nizkih vrtljajih zdaj še bolj poskočen. Novinci so zdaj tudi manjših dimenzij, da je odzivnost lahko še večja. Pač, turboluknje zdaj praktično ni in pri startu z mesta se obnaša enako kot bencinar. Potem pa ostaneta še dve turbini, ki se začneta vrteti in pihati zrak pri višjih vrtljajih motorja. Enako, kot to počno pri Bugattijevem chironu! Kaj to vse pomeni? Da je M550d skupaj z dizelsko panamero 4S brez paketa sport chrono najhitrejša dizelsko gnana limuzina na trgu. Sicer pa le za dve desetinki počasnejša. Sumimo, da je M550d do 50 kilometrov na uro celo hitrejši kot novi M5, ker navor res trga gate. Kot zanimivost, do stotice ima identičen čas kot odhajajoči M5. Poraba se pa namesto pri 15 litrih suče pri dobrih devetih. Če ste zmerno hitri, jasno, sicer pa tudi 13 in več, če ves čas preizkušate noro elastičnost motorja.

Na cesti se avto obnaša docela kultivirano; če tako želite, se lahko vozite enako umirjeno in tiho kot v 520d. Tudi v kabini ni veliko indicev, ki bi vas opominjali na to, kaj imate pred nogami, le napis M550d med merilniki, ki je sicer stalno prisoten, in pa tisti na pragu, ki se iz vaše perspektive bere POSSW. Sicer je vse identično navadni petici, dokler ne pritisnete na gumb 'sport', nato pa stopalko za plin. 760 Nm navora z mesta se realizira v brci v hrbet, le da se čevelj ne umakne ter vas tišči vse tja do 70 kilometrov na uro.

Tudi v zavojih ni od muh, s športnim vzmetenjem M je avto nižji za en centimeter in nižje težišče kajpak pomeni več zabave v ovinkih. Za doplačilo dobite tudi vozne programe, med drugim tisti športni, ki rdeče obarva merilnike, otrdi krmiljenje in blažilnike ter umetno v kabino dovede nekaj več rohnenja in s tem, uganili ste, še več zabave. Saj se čuti masa, avtomobil se ne vozi kot gokart, težko je prikriti 1.920 kilogramov, ampak vseeno je v zavojih kot na tirnicah, oprijem kar ne popusti, še posebej v športnem programu, ko se tudi nagibanje karoserije zmanjša na minimum. In zavorne čeljusti so modre barve, zato verjetno bolje primejo. Z mopsom v avtu nikar ne zavirajte na polno, saj mu bodo padle oči iz jamic. Baje se jim to res dogaja, brez heca …

Ja, črka M ni več rezervirana le za bencinarje. Marsikdo se zgraža, ampak potem zagotovo ni peljal tega. Za 97 jurjev je lahko vaš, ampak točno takšen s praktično vsem možnim pa pride 123 tisočakov. BMW M550d je obenem umirjen družinski potovalnik, relativno varčno in zelo udobno prevozno sredstvo, štiriturbinska pošast, ki grize pete M5, in sila diskreten avto, v katerem se brez težav skrijete. Je to ultimativni avtomobil, ki zadosti skoraj vseh potrebam? Morda, le v karavanski izvedbi.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW M550d xDrive M performance
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2993
moč v kW (KM) pri vrt./min 294 (400) pri 4.400
največji navor v Nm pri vrt./min 760 od 2.000 do 3.000
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4962 x 1868 x 1467
medosna razdalja v mm 2975
prtljažnik v litrih 530
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1920 (550)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 4,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,9/5,6/6,1
poraba na testu v l/100 km 9,3
cena osnovnega vozila v EUR 52.750
cena testnega vozila v EUR 96.800
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 122.959

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |