Da mu ne bomo z naslovom delali krivice, na asfaltu in makadamu se novi opel crossland X čisto solidno obnese, le na brezpotju, ki ga je na pogled tudi zmožen, je prej lenivec kot panter.
Se še spomnite Oplove merive? Če ne, se je ne z razlogom. Majhni enoprostorniki so iz mode, praktično nobena znamka v tem segmentu ne predstavlja več novih modelov. Sumimo, da bodo tudi večje sedemsedežne enoprostornike sčasoma zamenjali večji križanci. Ampak ne zabijajmo jim žeblja v krsto predčasno, tokrat je na piedestalu čisto novi Oplov crossland X. Ta ni ne tič ne miš, ampak je vseeno prej tič, če je tič križanec in miš enoprostornik. Meriva je tako smrt storila in čisto logično je, da so se zavoljo še vedno naraščajoče popularnosti tega segmenta pri Oplu odločili dodati še drugi križanec v svoj repertoar. Kvazi-križanec, ne se pustiti pretentati, po DNK-ju je tole še vedno mali enoprostornik, le da tokrat pod krinko.
Da še vedno želi igrati enoprostorsko vlogo, ga izdajajo stvari, kot so ravno dno po podrti klopi in njen nastavljiv naklon za večanje in manjšanje prtljažnika ter pomik naprej in nazaj. Če ga pogledamo od zunaj, pa njegove križanske tendence opazimo že takoj pod masko, saj nima več elegantno prirezanega previsa, ampak vzdignjeno masko s plastično letvico v svetli barvi, da poudarja svoje navidezne terenske vrline. Plastika je vsenaokrog, da vas bo med vožnjo po Himalaji ščitila pred vsemi skalami, še kupolasto enoprostorniško streho so se trudili zamaskirati s sicer prav prisrčno linijo in drugačno barvo le-te. Saj ne rečem, da jim ni uspelo, katerega od sosedov boste že lahko nahecali, da vozite SUV. Samo ena stvar mi ni jasna - zakaj na trg poslati križanca skoraj enakih dimenzij, kot je mokka X?
Slednja je od crosslanda X daljša za pičlih 6,3 centimetra in za razliko od manjšega brata nudi štirikolesni pogon, s katerim je kajpak bolj križanska od obeh križancev. Ampak, če pogledamo malce širše, se megla hitro razblini in stvari postanejo jasnejše. Če ravno ne živite pod kamnom, veste, da je Opel zdaj v lasti skupine PSA, in ker je bilo pač treba zamenjati merivo, Peugeot pa ima čisto solidno platformo od svojega 2008 ... vidite, kam pes taco moli? To pomeni, da je crossland X v srži praktično peugeot 2008, vsaj, kar se platforme in motorjev tiče. Kljub temu je uspel obdržati nemalo oplovskega pridiha, vključno z malce previsoko postavljenim volanom. Cel Peugeotov softver, vključno z navigacijo, se mi zdi čisto v redu, mogoče je celo boljši kot Oplov, je zelo odziven in grafično tudi prijetno minimalističen.
Glede na to, da je drobovje francosko, je občutek za volanom še vedno zelo 'opelast'. Oprostite, te besede še ni v slovarju. Bi pa morala biti. Predvsem se nanaša na občutek na volanu. Pri medmestnih hitrostih nudi malo povratnih informacij, ampak v mestih in hitrostih tam do 70 kilometrov na uro je itak vseeno in lahkotnost volana celo pomaga pri šviganju med pasovi in parkiranju. Če torej upoštevamo namembnost avta, ki mu je, roko na srce, vsej plastiki navkljub še vedno domača mestna vožnja, mu je to lahkost težko šteti v minus. Pri večjih hitrostih pa je občutek ne ravno mlahav, ampak vseeno ne navda z zaupanjem in nikakor ne opogumi, da bi zagrizli v ovinek. Dosti je tudi nagibanja karoserije, kar je od večje oddaljenosti od tal itak za pričakovati.
Enako je z motorjem, trivaljni 1,2-litrski turbobencinski agregat je vse prej kot eleganten. V nizkih vrtljajih se pozna, da mu 'manjka' en cilinder in je vse skupaj precej traktorsko ter rabi nekaj hitrosti, da se vibracije izničijo in neha pretresati celotno karoserijo, vleče pa kar solidno. 96 kW oz. 130 'konjev' niti ni malo za slabe 1,3 tone, kolikor znaša masa avta. Hitro se premakne, vklopa turbine ne boste zaznali in pospešuje zelo zvezno, skratka nad 1.500 vrtljaji že vse šiba, kot mora. S 6,5 litra porabe bencina na 100 prevoženih kilometrov (na dolgi relaciji) pa tudi ni preveč požrešen. Aja, ročica menjalnika ima veliko predolge hode, dejansko je potrebno aktivirati celotno roko že od prsnih mišic navzdol za menjavo prestave. Je pa vsaj ergonomsko oblikovana, fina za počivati dlan.
Sicer je splošno počutje v kabini za avto tako majhnih dimenzij zelo prijetno. Filozofija notranjega dizajna, ki trenutno preveva v aktualnih oplih, nikakor ni napačna in je res vse pri roki, takisto si je položaj za volanom možno do potankosti nastaviti. Napram mokki X deluje precej manj utesnjeno, okna so večja, kabina pa kljub manjšim dimenzijam deluje prostornejše. Tudi kvalitetno je sestavljen, tu ni kaj za tarnati.
Če pogledamo pod črto, so si zadali veliko stvari in jih tudi uspešno obkljukali, ampak terenska avanturističnost je nekje tako daleč spodaj, da je že verjetno padla s seznama in tega nihče ni opazil. Če pa boste od avtomobila želeli to, vas bodo v salonu z veseljem obrnili k mokki X. Za skoraj 25 tisočakov, kolikor stane testni crossland X, bi lahko imel tudi kaj zares terenskega, ampak je bil testni pač polno nabasan z vso možno dodatno opremo. Sicer ga lahko dobite že za dobrih 14 jurjev.
Lahko bi uporabili tudi svoj litrski turbobencinski motor, ki je v drugih oplih deloval bolj uglajeno kot tule francoski.
Igra pa crossland X še eno pomembno vlogo. Je prvi znanilec skupne strategije štirih firm. Kot dela skupina Volkswagen, si bodo zdaj tudi Citroën, Peugeot, DS in Opel delili znanje. Novinec je dovolj samosvoj, v dobrem in slabem. Lahko bi uporabili tudi svoj litrski turbobencinski motor, ki je v drugih oplih deloval bolj uglajeno kot tule francoski, ampak večino kupcev bo z znakom itak pretental, da gre v celoti za nemški izdelek. In za terensko vozilo.
1 / 48
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
opel crossland X 1.2 turbo ecotec start/stop innovation
vrsta motorja
turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj