Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Lenivec pod krinko

Opel crossland X 1.2 turbo innovation

Avtor prispevka: Jure Cehner
Da mu ne bomo z naslovom delali krivice, na asfaltu in makadamu se novi opel crossland X čisto solidno obnese, le na brezpotju, ki ga je na pogled tudi zmožen, je prej lenivec kot panter.
Lenivec pod krinko
Foto: Jure Cehner, Gašper Miš
22. 1. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

širi se paleta ponudbe Oplovih modelov X
mehkoba volanskega serva bo v mestu prišla celo prav
prijetno počutje v svetli in kakovostno izdelani kabini
zaradi zelo prilagodljive zadnje klopi je izjemno praktičen
z majhnim obračalnim krogom je v tesnih prostorih prijetno okreten
zelo odziven in vizualno prijeten vmesnik
poraba goriva je zelo zmerna na dolgih umirjenih vožnjah
vem, da je všečnost izgleda subjektivna, ampak težko ga vzljubiš na prvi pogled
za bencinski motor ni preveč uglajen
občutek na volanu skupaj z nagibanjem karoserije ne navdaja z zaupanjem
terenski je le toliko kot zaščitna plastika okrog karoserije
ročica menjalnika je predolga in s predolgimi hodi
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (31 glasov)
video test opel crossland X 1.2 turbo innovation
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Se še spomnite Oplove merive? Če ne, se je ne z razlogom. Majhni enoprostorniki so iz mode, praktično nobena znamka v tem segmentu ne predstavlja več novih modelov. Sumimo, da bodo tudi večje sedemsedežne enoprostornike sčasoma zamenjali večji križanci. Ampak ne zabijajmo jim žeblja v krsto predčasno, tokrat je na piedestalu čisto novi Oplov crossland X. Ta ni ne tič ne miš, ampak je vseeno prej tič, če je tič križanec in miš enoprostornik. Meriva je tako smrt storila in čisto logično je, da so se zavoljo še vedno naraščajoče popularnosti tega segmenta pri Oplu odločili dodati še drugi križanec v svoj repertoar. Kvazi-križanec, ne se pustiti pretentati, po DNK-ju je tole še vedno mali enoprostornik, le da tokrat pod krinko.

Da še vedno želi igrati enoprostorsko vlogo, ga izdajajo stvari, kot so ravno dno po podrti klopi in njen nastavljiv naklon za večanje in manjšanje prtljažnika ter pomik naprej in nazaj. Če ga pogledamo od zunaj, pa njegove križanske tendence opazimo že takoj pod masko, saj nima več elegantno prirezanega previsa, ampak vzdignjeno masko s plastično letvico v svetli barvi, da poudarja svoje navidezne terenske vrline. Plastika je vsenaokrog, da vas bo med vožnjo po Himalaji ščitila pred vsemi skalami, še kupolasto enoprostorniško streho so se trudili zamaskirati s sicer prav prisrčno linijo in drugačno barvo le-te. Saj ne rečem, da jim ni uspelo, katerega od sosedov boste že lahko nahecali, da vozite SUV. Samo ena stvar mi ni jasna - zakaj na trg poslati križanca skoraj enakih dimenzij, kot je mokka X?

Slednja je od crosslanda X daljša za pičlih 6,3 centimetra in za razliko od manjšega brata nudi štirikolesni pogon, s katerim je kajpak bolj križanska od obeh križancev. Ampak, če pogledamo malce širše, se megla hitro razblini in stvari postanejo jasnejše. Če ravno ne živite pod kamnom, veste, da je Opel zdaj v lasti skupine PSA, in ker je bilo pač treba zamenjati merivo, Peugeot pa ima čisto solidno platformo od svojega 2008 ... vidite, kam pes taco moli? To pomeni, da je crossland X v srži praktično peugeot 2008, vsaj, kar se platforme in motorjev tiče. Kljub temu je uspel obdržati nemalo oplovskega pridiha, vključno z malce previsoko postavljenim volanom. Cel Peugeotov softver, vključno z navigacijo, se mi zdi čisto v redu, mogoče je celo boljši kot Oplov, je zelo odziven in grafično tudi prijetno minimalističen.

Glede na to, da je drobovje francosko, je občutek za volanom še vedno zelo 'opelast'. Oprostite, te besede še ni v slovarju. Bi pa morala biti. Predvsem se nanaša na občutek na volanu. Pri medmestnih hitrostih nudi malo povratnih informacij, ampak v mestih in hitrostih tam do 70 kilometrov na uro je itak vseeno in lahkotnost volana celo pomaga pri šviganju med pasovi in parkiranju. Če torej upoštevamo namembnost avta, ki mu je, roko na srce, vsej plastiki navkljub še vedno domača mestna vožnja, mu je to lahkost težko šteti v minus. Pri večjih hitrostih pa je občutek ne ravno mlahav, ampak vseeno ne navda z zaupanjem in nikakor ne opogumi, da bi zagrizli v ovinek. Dosti je tudi nagibanja karoserije, kar je od večje oddaljenosti od tal itak za pričakovati.

Enako je z motorjem, trivaljni 1,2-litrski turbobencinski agregat je vse prej kot eleganten. V nizkih vrtljajih se pozna, da mu 'manjka' en cilinder in je vse skupaj precej traktorsko ter rabi nekaj hitrosti, da se vibracije izničijo in neha pretresati celotno karoserijo, vleče pa kar solidno. 96 kW oz. 130 'konjev' niti ni malo za slabe 1,3 tone, kolikor znaša masa avta. Hitro se premakne, vklopa turbine ne boste zaznali in pospešuje zelo zvezno, skratka nad 1.500 vrtljaji že vse šiba, kot mora. S 6,5 litra porabe bencina na 100 prevoženih kilometrov (na dolgi relaciji) pa tudi ni preveč požrešen. Aja, ročica menjalnika ima veliko predolge hode, dejansko je potrebno aktivirati celotno roko že od prsnih mišic navzdol za menjavo prestave. Je pa vsaj ergonomsko oblikovana, fina za počivati dlan.

Sicer je splošno počutje v kabini za avto tako majhnih dimenzij zelo prijetno. Filozofija notranjega dizajna, ki trenutno preveva v aktualnih oplih, nikakor ni napačna in je res vse pri roki, takisto si je položaj za volanom možno do potankosti nastaviti. Napram mokki X deluje precej manj utesnjeno, okna so večja, kabina pa kljub manjšim dimenzijam deluje prostornejše. Tudi kvalitetno je sestavljen, tu ni kaj za tarnati.

Če pogledamo pod črto, so si zadali veliko stvari in jih tudi uspešno obkljukali, ampak terenska avanturističnost je nekje tako daleč spodaj, da je že verjetno padla s seznama in tega nihče ni opazil. Če pa boste od avtomobila želeli to, vas bodo v salonu z veseljem obrnili k mokki X. Za skoraj 25 tisočakov, kolikor stane testni crossland X, bi lahko imel tudi kaj zares terenskega, ampak je bil testni pač polno nabasan z vso možno dodatno opremo. Sicer ga lahko dobite že za dobrih 14 jurjev.

Lahko bi uporabili tudi svoj litrski turbobencinski motor, ki je v drugih oplih deloval bolj uglajeno kot tule francoski.

Igra pa crossland X še eno pomembno vlogo. Je prvi znanilec skupne strategije štirih firm. Kot dela skupina Volkswagen, si bodo zdaj tudi Citroën, Peugeot, DS in Opel delili znanje. Novinec je dovolj samosvoj, v dobrem in slabem. Lahko bi uporabili tudi svoj litrski turbobencinski motor, ki je v drugih oplih deloval bolj uglajeno kot tule francoski, ampak večino kupcev bo z znakom itak pretental, da gre v celoti za nemški izdelek. In za terensko vozilo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel crossland X 1.2 turbo ecotec start/stop innovation
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1199
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (131) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 230 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4212 x 1765 x 1605
medosna razdalja v mm 2604
prtljažnik v litrih 410/520
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1274 (516)
največja hitrost v km/h 206
pospešek 0-100 km/h v s 9,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,9/4,7/5,1
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 14.490
cena testnega vozila v EUR 18.610
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.575

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: PakiiRS
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |