Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Polpretekla zgodovina

Citroën C-elysee BlueHDi 100 BVM5 shine

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Kaj je pri nas še bolj redko kot poceni klasične limuzine? Verjetno je še tartufov več. Citroën C-elysée je pripeljal na naš test kot neke vrste eksotika, zato smo se ga z zanimanjem lotili.
Polpretekla zgodovina
Foto: Gašper Miš
8. 1. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

eden redkih predstavnikov za ljubitelje klasičnih limuzin
cena je glede na udobje in dizelski motor še kar ugodna
prtljažnik požre zelo veliko prtljage
v kabini je še kar prostorno za štiri odrasle
motor je dovolj zmogljiv in zelo varčen
klasična limuzinska oblika pomeni slabo uporaben prtljažnik
pokrov prtljažnika se odpira le s ključem ali gumbom v kabini
podvozje je slabo uglašeno, preveč je nagibanja
občutek na volanu je slab
volanski obroč ni nastavljiv po globini
menjalnik se zatika in ne mara hitrih menjav
osrednji zaslon je postavljen prenizko na armaturni plošči
pri večjih hitrostih je očitna slaba zvočna izolacija
isofix je na zadnji klopi zelo težko dostopen
2,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.5 (22 glasov)

Kljub temu da gre za poceni limuzino, testni s ceno 16.900 evrov sploh ni tako poceni. Če hočete klasično oblikovan avto, potem težko dobite cenejšega z dizelskim motorjem, ampak je na trgu veliko boljših avtov, ki so pač bolj praktično oblikovani, res pa ne po okusu tistih, ki so jim prisekani zadki enostavno grdi, in teh še vedno ni malo. C-elysee je bil nedavno rahlo prenovljen, kar boste poznavalci opazili pri lučeh in maski, in če ga opazujete samo od spredaj, izgleda prav spodobno v takšni konfiguraciji z nekaj več kroma. Zadki poceni limuzin nikoli niso bili simbol estetike, zato ga boste verjetno vedno raje parkirali tako, da ga bodo sosedje gledali od spredaj.

Sicer je prtljažnik zelo prostoren, več kot 500 litrov pogoltne, ampak ima vodila, ki odžirajo prostor prtljagi.

Tudi zato, da ne bodo videli, kako nepraktičen prtljažnik ima, če vozite karkoli drugega kot športne torbe. Sicer je zelo prostoren, več kot 500 litrov pogoltne, ampak ima vodila, ki odžirajo prostor prtljagi. Ko zaprete gol pokrov, pa zelo nazorno slišite, kje so varčevali, ker vsakič tako 'plehnato' zaropota, da za trenutek pomislite, kaj ste spet razbili. Tudi odpirate ga lahko samo s ključem ali gumbom v kabini.

Družine bo zelo jezilo, da je isofix na zadnji klopi tako težko dostopen. Preden sem pravilno namestil otroški sedež, sem se pošteno namučil, je pa res, da ga bo večina notri namestila in potem pustila tisto leto ali dve pri miru. Za družinsko rabo ne bodo niti svetli sedeži, ki so sicer lepi na pogled, umažejo se pa takoj, ampak to je pač stvar izbire posameznika. Prostora ni malo, vseeno je C-elysée 4,42 metra dolg avtomobil, tako da se nekaj ljudi z lahkoto zapelje na daljšo pot, bodo pa morali precej glasno govoriti med vožnjo, ker je zvočna izolacija slaba. Pri avtocestnih hitrostih je znotraj že precej glasno, kar je sicer pričakovano zaradi varčevanja pri materialih, po drugi pa škoda, ker se ravno na takšnih vožnjah tovrsten avtomobil daleč najbolje obnese.

Kot voznika me moti, da volanski obroč ni nastavljiv po globini in je malenkost preveč stran.

Kot voznika me moti, da volanski obroč ni nastavljiv po globini in je malenkost preveč stran. Da na klimatski napravi ni temperature, se hitro navadiš in je vseeno, manj mi je všeč, da je glavni zaslon nameščen dokaj nizko v primerjavi s sodobnimi avtomobili in je potem treba pogled kar precej umikati s ceste. Tudi potovalni računalnik je viden samo na tem zaslonu, nič med merilniki.

Odlično se obnese dizelski motor BlueHDi 100, kar pomeni, da ima 100 'konjev', bolj natančno, 73 kilovatov, in je z naskokom najboljša komponenta v C-elysée. Dovolj je zmogljiv, sicer v tem primeru glasen, ker so varčevali pri zvočni izolaciji, ampak poraba je tista, ki navduši. Z večinoma avtocestno vožnjo smo imeli povprečje pod šest litrov, kar je super, na običajnih odprtih cestah celo pod pet. Rad bi še šesto prestavo v menjalniku, ampak tako pač je. Menjalnik sam je bolj počasne sorte, ročica ni preveč natančna, včasih se zatika v tretjo prestavo, še manj pa prepriča podvozje, kar boste čutili na kakšnih avtocestnih luknjah, ko se kar celoten avto sumljivo strese. V ovinkih si boste poleg manj nagibanja in izrazitega podkrmiljenja želeli tudi več občutka na volanu, kar je še en dokaz, da je tovrstna limuzina namenjena res najmanj zahtevnim voznikom, ki si želijo predvsem udobje.

Ja, Citroën ima v ponudbi še bistveno boljše avtomobile in če niste ravno taksist, ki potrebuje razmeroma ugoden avto z velikim ločenim prtljažnikom, raje izberite kaj drugega. Za ta denar dobite že berlingo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki citroën C-elysée BlueHDi 100 BVM5 shine
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1560
moč v kW (KM) pri vrt./min 73 (99) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 254 pri 1.750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4427 x 1748 x 1466
medosna razdalja v mm 2652
prtljažnik v litrih 506
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1090 (495)
največja hitrost v km/h 183
pospešek 0-100 km/h v s 10,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,6/3,3/3,8
poraba na testu v l/100 km 5,6
cena osnovnega vozila v EUR 10.310
cena testnega vozila v EUR 15.140
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 16.900

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2021
Julij 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293001020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
26272829303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 dnevi  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 8 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 8 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 8 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 8 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 9 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 9 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 9 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 9 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 9 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 10 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 10 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 10 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 10 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 11 meseci  |