Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sto(n)ično v vrelem bazenu

Kia stonic 1.0 T-GDI EX motion

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Kia napada s polno močjo. In zdi se, da vsakič znova predstavijo avto, ki zna postati prava uspešnica. Mislim, da stonic čaka zelo lepa prihodnost, odkar smo ga imeli na testu, pa tudi vem, da je zelo dober avto.
Sto(n)ično v vrelem bazenu
Foto: Jure Cehner, Gašper Miš
5. 1. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zelo simpatičen izgled, ki si zasluži še dvojno barvo pločevine
s kompaktnimi merami je eden najbolj okretnih med malimi križanci
enostavna in uporabna armaturna plošča z malo gumbi
osrednji zaslon je pregleden in odziven
glede na zunanje mere je prostor večji od pričakovanj
motor je dober, ko se enkrat zavrti nad 1.500 vrtljajev
menjalnik je dobro izračunan, ročica lepo teče med prestavami
vožnja skozi ovinke je presenetljivo dinamična glede na povprečje razreda
nasploh deluje stonic zelo lahkotno za nezahtevno uporabo
poraba goriva bi bila lahko manjša
preglednost nazaj ni najboljša zaradi masivnega C-stebrička
na slabih cestah hitro postane neudoben s tolikšnimi platišči
občutku na volanu še malo manjka do zelo dobre ocene
cena z bogato opremo ni nič korejsko ugodna
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.7 (12 glasov)
test kia stonic 1.0 T-GDI EX motion
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Lahko bi mu rekel zelo lahek križanec. Lahek v smislu izgleda in terenskih zmogljivosti.

Lahko bi mu rekel zelo lahek križanec. Lahek v smislu izgleda in terenskih zmogljivosti. Če dobro pogledate, avto sploh ni visok; med sebi podobnimi je kljub dobrih 18 centimetrov oddaljenosti trebuha od tal z le 1,52 metra v višino celo med najnižjimi. Stonic je tudi kratek avto, 4,14 metra meri v dolžino, zato je idealen za vse, ki želite samo sedeti malo višje, še vedno pa predvsem enostavno parkirati.

Tudi pregleden je, ker je oblika dokaj oglata, predvsem pa dobro izgleda. Resno, kaj mu manjka? Dovolj samosvoj je, da bo prepoznaven, hkrati pa z dinamično podobo prav lepo vodi razred, v katerega je pripeljal. Samo še Mazdin CX-3 se mi zdi bolj privlačen na pogled. Obvezno izberite kakšno od atraktivnih barv, da bo stonic res zanimiv, in ne pozabite na drugačno barvo strehe, da bo res samosvoj. Čeprav vas bo najbolj navdušila privlačna 'tigrova' maska s široko razpotegnjenimi lučmi, si boste zaradi zanimive oblike zadnjega para vrat in masivnega C-stebrička zapomnili tudi bok, medtem ko je zadek najmanj originalen del tega avta. Že videno, boste verjetno rekli.

Pohvalo si zasluži notranjost. Če grem po vrsti, že namestitev za volanom je dobra, prav nič ne manjka in večina voznikov (razen zelo veliki) bo brez težav našla idealen položaj. Potem poglejte armaturno ploščo. Čeprav je jasno, da je plastika trda in so materiali nasploh le povprečni, je izdelava dobra, izgled pa prav nič ne zaostaja za zunanjim. Tako enostavno deluje vse skupaj, pa hkrati tako učinkovito. Zelo malo je gumbov, pa so vseeno blizu samo tisti, ki jih rabite. Dovolj je odlagalnih mest, tudi za veliko plastenko je prostor v vratih, in osrednji zaslon je dobro postavljen ter s fizičnimi gumbi ob njem dovolj enostaven za uporabo. Prav tako je v kabini več prostora, kot sem pričakoval, dokler sem stonic videl samo na slikah. Štirje se lahko čisto lepo peljejo, manj prostora je edino v prtljažniku, 352 litrov, boste morali malo bolj paziti, kaj vzeti s sabo, če vas gre na pot več. Tudi nakladalni rob je precej visok, kar vas bo motilo, če boste v prtljažnik pogosto tlačili težke predmete, 'zahvala' pa gre obliki, ki vas bo jezila tudi med parkiranjem nazaj, če ne boste imeli kamere na zadku.

Kia je odlično opravila svoje delo na cesti. Stonic se pelje precej dinamično in bistveno bolje, kot sem vajen od kij še nedolgo nazaj. Občutek na volanu je čisto spodoben, čeprav je servo še vedno premalo 'obtežen', medtem ko je nagibanja malo in vožnja zelo lahkotna. Čuti se, da je avto lahek, kar so Korejci odlično izkoristili, da ga boste prav z veseljem vozili skozi ovinke. V ekipi smo se večkrat zalotili, da se pogovarjamo o dobrih voznih lastnostih stonica, čeprav smo si že na začetku zadali nalogo, da bomo bolj pozorno ocenili ostale lastnosti, saj se zavedamo, da je dinamika vožnje za vas večinoma tako pomembna kot to, koliko milimetrov je velik tisti vijak, ki skrit nekje notri v armaturni plošči drži zaslon ... Bolj pomemben je pogon.

Dal bi mu nekako oceno dobro, čeprav je najboljši v trenutni ponudbi. Zelo dobro še ne, ker je majhen litrski turbomotor prelen v spodnjih vrtljajih in ker poraba ni majhna. Ko se zbudi, je sicer z 88 kilovati, torej 120 'konji', moči dovolj, trivaljni zvok niti pri priganjanju ne moti preveč, morda samo v prostem teku na mestu, ko zunaj precej ropota. Pospešek 9,9 sekunde z mesta do 100 km/h že ni od muh. Menjalnik s šestimi stopnjami je tudi OK, edino porabi 7,5 litra na 100 km, pa bi lahko kakšen deci ali raje liter manj. Podvozje je dokaj čvrsto, zato se stonic dinamično pelje, mogoče bi sam raje celo žrtvoval malo dinamike za več udobja in izbral manjša platišča, čeprav potem ne bi izgledal tako fino. Pa izbral bi streho v drugi barvi, da bi bil še bolj poseben.

Stonic je točno takšen križanec, kot si ga boste želeli.

Stonic je točno takšen križanec, kot si ga boste želeli. Kompakten mali avto, ki skriva veliko, je tole, in bo še dodatno prilil na ogenj, ki že tako vre vodo v bazenu malih križancev. Vem pa, da ste se tudi vi že navadili, da kia ni poceni. S popustom je takšen malo manj kot 20 tisoč evrov, kar se zdi precej, ampak kdor nima nepotrebnih predsodkov o korejskih avtomobilih, jih bo z veseljem odštel oziroma strošek nakupa stoično prenesel.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki kia stonic 1.0 T-GDi EX motion
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 998
moč v kW (KM) pri vrt./min 88 (120) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 171 od 1.500 do 4.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4140 x 1760 x 1520
medosna razdalja v mm 2580
prtljažnik v litrih 352
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1185 (455)
največja hitrost v km/h 185
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,0/4,5/5,0
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 15.990 (*2.500 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 21.690 (*2.500 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 22.200 (*2.500 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 1. 2018
Januar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
080910  domača premiera - seat arona
11  domača premiera - mercedes-benz X
121314
1516  domača premiera - dacia duster
mednarodna premiera - subaru XV
17  mednarodna premiera - toyota yaris
1819  domača premiera - mitsubishi eclipse cross
2021
2223  domača premiera - hyundai i30 fastback
24  domača premiera - kia stinger
2526  Mednarodna premiera SEAT snow experience
domača premiera - volkswagen T-roc
2728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 189
volkswagen golf 178
renault clio 167
renault megane 107
dacia sandero 96

Podatki veljajo za december 2017

Lani je bilo v SLO prodanih 70.892 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rupa
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 2 dnevi  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 1 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 3 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 3 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 4 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 4 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 5 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 5 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 6 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 7 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 7 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 7 meseci  |