Testni A3 je v času testa požel vsaj toliko pogledov odobravanja, kot bi jih kakšen nizek in športen R8. Kriva sta barva in paket S line, po katerem se ti, kot pove že sam, cedijo s-line.
Sem pa prvih nekaj minut po prevzemu testnega avta iskal kuverto s kakšnimi petnajstimi tisočaki, ker za točno tega želijo 51.151 EUR, kar se mi zdi res veliko. Sploh, ker se v podkožju vrti nič kaj poseben dvolitrski TDI s 110 kW moči. Že res, da je ravno motor tista najmanj posebna stvar v tem avtomobilu in je vse ostalo zelo radodarno in bogato, a cena te vseeno strese. Ob njej bi pod pokrovom želel vsaj dvolitrski bencinski TSI s 140 kW moči oziroma s slabimi dvesto 'konjički'. Morda celo kaj še bolj atraktivnega.
Je pa res, da sosedje močnejšega motorja ne bodo opazili, takšno hudo barvo pa takoj. Rumena mu paše in čeprav bo večina 'Atrojk' bistveno bolj zadržana ter v kakšnih sivih ali črnih barvah, sam priporočam takšno. Pa ne zaradi sosedov, temveč zato, ker A3 z njo prav zaživi, vse linije in vsi dodatki tokratnega paketa S line pa lepo izstopijo. Se mi zdi, da ga je večina s takšnim navdušenjem opazovala, ker je mislila, da gre za športni S3, ampak je tako agresiven izgled le del privlačnega paketa. Oba odbijača sta namreč bolj agresivna, platišča so velika, streho pa zaključi spojler.
V notranjosti ob takšnem paketu pričakujte občutno bolj športno nastrojena sedeža, ki za začetek dobro izgledata, svoj izgled pa podkrepita z odličnim oprijemom. Ju nadvse priporočam, ker lepo zasidrata telo, obenem pa nista pretrda ali naporna, tudi na daljših poteh vaše telo ne bo imelo pripomb. Krasna sta. Tokrat so celotno izkušnjo popestrili še veliki digitalni merilniki, ki so na voljo za doplačilo, a jih priporočam zaradi dvojega. Najprej zaradi očitne preglednosti in funkcionalnosti, potem pa še zaradi celotnega izgleda notranjosti, ker je bistveno bolj moderna.
Takšen sportback z dodatnim parom vrat na boku obenem skrbi, da je prostorsko bolj uporaben, čeprav težko rečem, komu je najbolj namenjen. Za resno družinsko uporabo bo hitro premalo prostoren, čeprav se tudi zadaj dovolj udobno sedi in prtljažnik ponuja še kar radodarnih 380 litrov prostora. Bolj ga vidim v vlogi drugega avtomobila v družini, takšnega, ki ga uporablja žena, z njim leta po opravkih ali se odpravi na delo, obenem pa zlahka v šoli pobere tudi dva otroka. In lastnik, kdorkoli že bo, je lahko precej zahteven ali razvajen, pa prav veliko pripomb ne bo imel.
Škripanja ali drugačnega ropotanja med vožnjo ni, ergonomija je odlična in čeprav je stikal malo, vse štima.
Dobrih lastnosti je namreč ogromno. Za začetek je na zelo visoki ravni sama kakovost; materiali v notranjosti so naravnost odlični in tudi izdelava je brezhibna. Škripanja ali drugačnega ropotanja med vožnjo ni, ergonomija je odlična in čeprav je stikal malo, vse štima. V bistvu je tako, da po izgledu in notranjem počutju takšen A3 prav veliko tekmecev nima. Seveda, ob predpostavki, da si boste privoščili kakšen dodaten kos opreme. Sam nadvse priporočam vsaj takšna sedeža, pa čeprav staneta dober tisočak, tudi podobno cenovno ovrednotene luči LED vzemite, ker so zares odlične.
Preden se lotim 'kisle kumarice', še beseda ali dve o voznih lastnostih. Te so, tipično za Audi, precej 'varno' nastavljene. Občutek na volanu je dober in lega zelo dolgo nevtralno zanesljiva, ko boste pretiravali, pa bo iz zavoja najprej silil nos vozila. Precej nadzorovano in vnaprej napovedano, zato posebnih presenečenj ne bo. Nasploh lahko rečem, da A3 zelo kompaktno in zanesljivo čepi na cesti, seveda je malce bolj čvrst, a nikakor ne pretrd, tudi zvočna izolacija je odlična. Ima pa ta eno stvar, ki mi ni všeč.
Motor in tega sem se lotil že v uvodu. Za A3 s ceno okoli 30 tisočakov je dvolitrski TDI čisto OK in takšnega boste tudi najpogosteje srečevali. Če pa govorimo o ceni nad petdeset tisočakov ter o izgledu, ki je hudo mikaven, takšno ropotalo odpade. Motor sploh ni slab, ne paše pa v takšen stroj, ker traktorsko ropota, pospešuje zgolj povprečno, predvsem pa tudi ne porabi tako malo, kot sem mislil. Med 6 in 7 litrov na 100 km vsekakor, na umirjeni poti proti Primorski sem zaključil s slabimi sedmimi, pričakoval sem vsaj liter manj ob vključenem programu 'efficiency'. No, ti programi se mi itak zdijo precej nesmiselni, ker je razlik premalo. V najbolj športnem načinu 'dynamic' le menjalnik malce pozneje prestavlja in volan je takrat celo pretežak. Je pa robotizirani menjalnik super, hiter in med vožnjo skoraj neopazno menja prestave, ob speljevanju pa kot vsi malce cukne.
Če ste pripravljeni nameniti tolikšen znesek za A3, potem pod pokrovom izberite kaj bolj zanimivega. In dodajte še štirikolesni pogon, ker bo z njim avtomobil še bolj zaživel. Tudi če bo poraba ob večji motorni moči kakšen liter ali dva večja, naj vas to ne skrbi, če ste odšteli nad 50 tisočakov za avto, ker bo šele takrat glas ustrezal stasu.
1 / 27
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
audi A3 sportback 2.0 TDI S tronic sport S line
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj